Jump to content

Photo

BATMAN: The Batmen

• Please log in to reply
11 replies to this topic

Poll: Bäst/Sämst Batman?

Bäst Batman?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Näst Bäst Batman?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

The Butman (Sämst)

Vote Guests cannot vote

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2008 - 20:04

Vem var bäst på att spela Batman? :<span class=batman:' />
Vem var näst bäst? :rambo:
Vem var SÄMST? :skull:

OBS! Endast Live Action! Inte Animerat!

IMDb Länkar:

Batman (1943)
Batman and Robin (1949)
Batman: The Movie (1966)
Batman (1989)
Batman Returns (1992)
Batman Forever (1995)
Batman & Robin (1997)
Batman Begins (2005)
The Dark Knight (2008)

:<span class=batman:' />

Edited by Crusader, 12 December 2008 - 21:05.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 December 2008 - 20:24

Annan. (Ej Röstskådespelare)

Det var ju synd, för jag gillar verkligen Kevin Conroy's röst som Batman/Bruce Wayne

Mina röster gick till:
1. Christian Bale
2. Michael Keaton
3. George Clooney
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 December 2008 - 20:48

Tänkte först att det var svårt att jämföra Adam West med de övriga, men så himla långt från George Clooney var ju faktiskt inte hans tolkning.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2008 - 21:07

Annan. (Ej Röstskådespelare)

Det var ju synd, för jag gillar verkligen Kevin Conroy's röst som Batman/Bruce Wayne

Ingen fara, det kommer. :) Jag var bara tvungen att ta en "På Spåret" paus. ;)
Ville inte röra samman röst med skådespeleri.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#5 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 December 2008 - 00:19

Mina röster gick till:
1. Christian Bale
2. Michael Keaton
3. George Clooney

Great minds think alike :D

Winter is Coming

#6 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 December 2008 - 00:21

Great minds think alike

Självklart :D vi är ju båda från Solna, det säger väl allt ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#7 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 December 2008 - 00:25

Själv tog jag:

1. Michael Keaton
2. Christian Bale
3. Val Kilmer

Jag tycker att George Clooney var bra som Batman. Hade bara någon annan gjort filmen med ett bättre manus så hade han nog varit strålande.
-Sora, Kingdom Hearts

#8 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 13 December 2008 - 04:05

Undrar om vissa val är färgade av vad folk tyckte om filmerna? Mina svar är:

1. Keaton
2. Kilmer, javisst, filmen var inget vidare men Kilmer var klockren.
3. West. Han är riktigt pinsam. faktiskt!
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#9 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 December 2008 - 12:05

Aha, nu missförstod jag en annan omröstning här, men min topp tre-lista på Batmanskådisar är;

1. Christian Bale. Ohotad etta. Han är Bruce Wayne på precis samma sätt som Jackman är Wolverine, Reeve är Superman och Maguire är Spider-Man t ex. Lysande casting där.

2. Val Kilmer. Han gjorde en bra insats även om filmen väl inte var något att hänga i julgranen direkt.

3. Michael Keaton. Alltså, på många sätt var han rent lysande, men han hade t ex inte riktigt fysiken och det är svårt att tänka sig att han sprider skräck bland Gothams undre värld ibland.
*Hockey och superhjältar*

#10 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 December 2008 - 00:36

1. Christian Bale, bäst Bruce Wayne, bäst Batman. Perfekt casting.

2. Adam West. Bra för den tolkningen han spelade.

3. George Clooney. Tyvärr, sämst Batman överlägset, det att hans Bruce Wayne var helt ok hjälper inte när allt annat runtomkring honom sög. Clooney kunde ha varit en bra Batman med rätt regi.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 December 2008 - 13:17

Christian Bale - Bäst hittills.
Michael Keaton - Tycker han fungerade förvånansvärt bra när filmerna kom och fungerar bra även idag
Val Kilmer - Okej skådis som tyvärr inte passar in i den här rollen eller den här typen av roll för den delen.

#12 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 15 December 2008 - 17:34

Val Kilmer - Okej skådis som tyvärr inte passar in i den här rollen eller den här typen av roll för den delen.

Tycker att Kilmer är ett jävligt mycket mer logiskt och bra val till rollen än Keaton någonsin var. Snygg, charmig och med en mörkare sida. Sen är Kilmer såpass bra som skådis att han passar till det mesta. När man kollar på Schumachers "Batman filmer" så är ju de som kommer undan med hedern i behåll Kilmer och Michael Gough som spelade Alfred. Enda som kanske störde mig något var att Kilmers hår var ljusbrunt eller nästan mörkblont i "Batman Forever". Annars så ser han (eller den yngre smalare versionen av Val) och Bale lite lika varandra. Har alltid sett det som så att Kilmer led verkligen av att filmen han gjorde var som en 100 minuter reklamfilm för Mattel och Mcdonalds. Visserligen så var han rätt dryg när han var yngre och gjorde filmen för att det var en karriärmöjlighet. Med med en "mörkare" regissör så skulle Kilmer vara mer respekterad som Batman än han är idag.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight