Jump to content

Photo

BATMAN: The Supervillains

• Please log in to reply
6 replies to this topic

Poll: Superskurken

Favorit Filmskurk Alternativ 1

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Favorit Filmskurk Alternativ 2

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Favorit Superskurk överhuvudtaget? (Inte bara i filmer)

Vote Guests cannot vote

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 December 2008 - 01:19

Också en till! :<span class=batman:' />

Bland övriga filmskurkar finns bla:

Salvatore Maroni (1995, Batman Forever)
Salvatore Maroni (2008, The Dark Knight)
Carmine "The Roman" Falcone (2005, Batman Begins)

För övriga fiender i serierna, se HÄR!

IMDb länkar:

Batman: The Movie (1966)
Batman (1989)
Batman Returns (1992)
Batman Forever (1995)
Batman & Robin (1997)
Batman Begins (2005)
The Dark Knight (2008)

:<span class=batman:' />

Edited by Crusader, 13 December 2008 - 01:23.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 13 December 2008 - 03:57

Jag gillade verkligen den första Catwoman i 60-talsserien, men Nicholson slår hon inte. :)
har inte sett den senaste Batman. Blev dock lite förvånad över att de gjorde en till film då den första med Bale var så oerhört klyschig...
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#3 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 December 2008 - 11:36

Det är lätt att följa "senaste man sett"-valet, men Ledgers Joker tycker jag faktiskt står i en klass för sig.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#4 RockyB

RockyB

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 67 posts

Posted 13 December 2008 - 17:00

har inte sett den senaste Batman. Blev dock lite förvånad över att de gjorde en till film då den första med Bale var så oerhört klyschig...

Något klyschig kanske, men det är en bra uppbyggnad till Dark Knight. Se den! Se den nu!

Det är lätt att följa "senaste man sett"-valet, men Ledgers Joker tycker jag faktiskt står i en klass för sig.

När jag skulle se den första gången hoppades jag lite att Ledger skulle vara dålig, jag trodde, säkert som många andra att han blev så uppskriven i filmen bara för att han dog. Men det är fan omöjligt att inte gilla hans Joker, helt enastående.

#5 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 December 2008 - 17:24

Håller med. Som ni vet var jag väldigt negativ till hans version av The Joker och tapade lite lusten på filmen men han slog klart min gammla favorit, Jack Nicholson's version.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 December 2008 - 12:31

Heath Legders Joker är väl den som känns överlägset bäst. Även om Jack Nicholsons Joker inte riktigt överensstämmer med min syn på hur Joker ska vara så är hans insats väldigt bra och minnesvärd. Så han får bli en god tvåa. Min favorit överlag är dock The Penguin.

#7 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 December 2008 - 22:07

Blev dock lite förvånad över att de gjorde en till film då den första med Bale var så oerhört klyschig...

Att den var fansens favorit och att den fick lysande kritik + tjänade in en stor hög stålar har att göra med att uppföljaren kom. Bästa Batman filmen enligt mig. The Dark Knight är dock bästa filmen med Batman som någonsin gjorts. Men smaken är ju delad.

Heath Ledgers Joker är nog den bästa tolkningen av en serietidningskurk någonsin på film. Aaron Eckhart är en nära tvåa.

Skulle ha röstat 60-tals Catwoman, men i långfilmen spelades hon ju av Lee Meriweather, har alltid föredragit Julie Newmar.Hon var lysande.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight