Tanken med denna tråd är att vi här kan få lite tips om vilka filmer som kan tänkas dyka upp som nominerade filmer och därför öka chansen att hinna se de flesta filmer som sedan väl blivit nominerade. Plus att det är ju alltid roligt att skriva/läsa om vad som är på gång med den kommande galan...

Just ja, läste någonstans att framöver kanske galan måste sändas på måndag istället för på söndag pga något sportevent (NFL eller nåt) som sker i USA varje år och som ev skulle byta datum.
...
DreamWorks Animation är ivriga (och anledningen till att jag redan skapat denna tråd) och har redan skickat ut mejl om For your consideration fliers om "How to Train Your Dragon". Gäller att vara ute i god tid minsann!

Den är tänkt att strida om priset för Bästa film och Bästa animerade film bl a.
Några andra som är intressanta är "Toy Story 3", "The Illusionist" och "Legend of the Guardian". Ok, alla dessa har jag nu lagt till på min att-se-lista.
Källa:
Heat Vision
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.