Jump to content

Photo

Bedlam

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 February 2011 - 15:36

Ramlade över den här på min torrentsida, blev nyfiken och har testat första avsnittet. Inget revolutionerande, men heller inte så dåligt att man inte kan titta på det.

Bedlam
Support your local search and rescue unit - get lost.

#2 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 22 February 2011 - 15:51

Trailer nedan. Det ser intressant ut så man kanske skall ge serien en chans. :)

#3 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 February 2011 - 16:14

Värst va det var populärt med spöken i England. Det dök upp en annan serie nyligen - Marchlands, som också har spöktema.

http://www.itv.com/d...res/marchlands/

Helt ok det med men inget jag har tid att följa.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#4 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 22 February 2011 - 17:03

Den verkar också vara bra. Tack för tipset.

#5 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 February 2011 - 18:49

Varsågod. :)

-Gangstagrass

#6 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 December 2011 - 20:58

Följer den på Canal+. Ingen höjdare, men lagom kvällsunderhållning när man är trött efter jobbet och slappar i soffan. Synd bara att de inte kan få in lite mer nerv i den med tanke på tacksam miljö, spöken och, inte minst, brittisk produktion. Men något positivt är iaf att de håller en jämn nivå på serien. :)

Pst. Alltså Bedlam jag följer och inte den som Wylie tipsar om. :P

Edited by Synon, 06 December 2011 - 20:59.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#7 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 December 2011 - 07:30

Luringar Canal+ som körde dubbelavsnitt igår kväll. Vilken tur att jag var hyfsat alert så jag missade bara början på näst-sista-avsnittet. Typiskt nog var det i sista avsnittet det ääääntligen började ta fart och bli riktigt intressant då det handlade om själva Bedlam. Och så vart det slut. Meh!

Någon som vet om det blir en fortsättning på den?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#8 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 08 June 2012 - 11:08

Någon som vet om det blir en fortsättning på den?

Japp. Började i veckan i England. :) http://www.digitalsp...ooky-drama.html

Jag funderar på att ge den en chans.

-Gangstagrass

#9 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 20 July 2012 - 23:07

Jag har sett hela säsong 1 nu. Inte jätte bra direkt men definitivt underhållande och stämningsfullt. Spännande cliffhanger också som sagt.

Sen såg jag första avsnittet av andra säsongen....

Och wow. Sällan har jag sett någon serie självsabotera sig så hårt. Det börjar lovande. En ny karaktär som också ser spöken men inte kan hantera det så hon försöker hitta Jed. Så jag tänkte att Jed då kommer att bli hennes mentor så att säga som lär henne deala med spökena. Det hade varit ett schysst upplägg. En sak som störde mig lite i första säsongen var nämligen att bara Jed och Ryan visst om att Bedlam var hemsökt. Men NÄ. Det visar sig istället att Jed dog i säsongsfinalen. Molly har på nåt mystiskt sätt transporterats med den vita skåpbilen som hon klev in i till Thailand(!) och Ryan har bara typ... dragit därifrån. Suck. Hela casten förutom Warren är mao borta (Kate kommer och går). Att Molly och Kate försvinner skiter jag egentligen i. Dom var bara irriterande men att ta bort Jed och Ryan... stort misstag. Och väldigt otillfredställande fortsättning på säsongsfinalen. Nya casten känns inte direkt spännande heller så det här blir det sista jag ser av den här serien.

-Gangstagrass

#10 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 23 July 2012 - 15:40

Jag har inte gett säsong två en chans än, men jag vete tusan om jag ens vill det efter att ha läst det där. Borde ju ge det en chans (första avsnittet om inte annat) eftersom det kan vara så att jag tycker annorlunda. Men nja, jag tror inte det.

Såg du något av den där andra tv-serien (Marchlands) som du tipsade om tidigare i tråden? Något man borde ge en chans?

#11 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 23 July 2012 - 18:42

Visst borde du kolla på första avsnittet av säsong 2 och bilda dig en egen uppfattning. Det ger om inte annat en väldigt bra inblick i hur säsong 2 kommer att se ut och då får man ta ställning till om man tycker det är värt att fortsätta eller inte.

Marchlands såg jag inte något fler avsnitt av. Jag kommer knappt ens ihåg...Jo! Nu kommer jag ihåg vad det handlade om. Hm. Återigen, tanka ner piloten och bilda en egen uppfattning. Jag vill minnas att jag inte tyckte att det var dåligt iaf. Bara inte jätte bra heller. Jag tror att första säsongen var en avslutad historia också.

-Gangstagrass

#12 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 July 2012 - 12:27

Mmm. Låter som en sund och bra idé. Tack Wylie för att du får agera lite som vägledare och motivationshöjare för en som nästan har drunknat i tv-serie träsket den senaste tiden.

#13 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 July 2012 - 16:41

Hehe. Så lite så. Själv finner jag det lättare och lättare att dumpa serier. Just nu är det väldigt lite som tar upp min tid vilket är bra för då hinner jag med mer film och miniserier som jag lagt på hög. :)

-Gangstagrass

#14 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 July 2012 - 17:12

Bra på sätt och vis att du nu har fått mer tid till filmer och tv-serier. Alltid skönt att kunna beta av lite sådant som har blivit liggandes i högen.

Jag önskar att jag hade lika lätt för det som dig. Känns som att jag är mer förlåtande när man kommer till avsnitt som egentligen inte är så bra. Istället för att göra det rätt, dumpa, så tänker jag "ett avsnitt till". Är mycket bättre på att sålla när det gäller dålig film (även om en del ifrågasätter min filmsmak) ;), kanske för att det intresset alltid har varit stort. Även om det för tv-serier har knappat in ordentligt med åren. Så jag kanske kan nå din nivå i framtiden.

"Two there shall be ... a master and an apprentice: one to embody power and the other to crave it."

;)

Edited by Piranhaconda, 24 July 2012 - 17:13.

#15 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 July 2012 - 17:32

Bra på sätt och vis att du nu har fått mer tid till filmer och tv-serier. Alltid skönt att kunna beta av lite sådant som har blivit liggandes i högen.

Jag önskar att jag hade lika lätt för det som dig. Känns som att jag är mer förlåtande när man kommer till avsnitt som egentligen inte är så bra. Istället för att göra det rätt, dumpa, så tänker jag "ett avsnitt till".

Jag tänkte inte ens så när jag var som mest insöad. För nåt år sen eller så när jag satt och såg på en serie (kommer inte ihåg vilken) som jag tvingade mig själv att se, för att jag hade ju sett så långt av den, så insåg jag det bara. Varför tvingar jag mig själv att se nåt som jag inte vill se på? Nåt somjag varje vecka drar mig för att kolla på och ibland behöver flera sittningar för att orka med. Life's too short liksom. Och efter det har jag gjort mitt bästa för att ta till vara på den känslan när den infinner sig. Så fort en serie blir en syssla istället för underhållning åker den i skräpkorgen. Varför ska jag kolla på en massa halvdana serie när det finns så mycket som är bättre? Visst, jag har mina guilty pleasures men dom underhåller mig åtminstone. Och visst händer det fortfarande att jag har svårt att släppa taget eller helt enkelt inte inser det. Men det går betydligt bättre än för några år sen då jag kollade på alldeles för mycket skit. Eller inte "skit" förstås för sånt stänger man ju av direkt men helt enkelt mediiorka serier eller serier som blivit mediorka.

Lite off topic där, sorry.

"Two there shall be ... a master and an apprentice: one to embody power and the other to crave it."

;)

:lol:

Edited by Wylie Times, 24 July 2012 - 17:33.

-Gangstagrass

#16 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 July 2012 - 17:58

Jag önskar att jag hade lika lätt för det som dig. Känns som att jag är mer förlåtande när man kommer till avsnitt som egentligen inte är så bra. Istället för att göra det rätt, dumpa, så tänker jag "ett avsnitt till".

Jag tänkte inte ens så när jag var som mest insöad. För nåt år sen eller så när jag satt och såg på en serie (kommer inte ihåg vilken) som jag tvingade mig själv att se, för att jag hade ju sett så långt av den, så insåg jag det bara. Varför tvingar jag mig själv att se nåt som jag inte vill se på? Nåt somjag varje vecka drar mig för att kolla på och ibland behöver flera sittningar för att orka med. Life's too short liksom. Och efter det har jag gjort mitt bästa för att ta till vara på den känslan när den infinner sig. Så fort en serie blir en syssla istället för underhållning åker den i skräpkorgen. Varför ska jag kolla på en massa halvdana serie när det finns så mycket som är bättre? Visst, jag har mina guilty pleasures men dom underhåller mig åtminstone. Och visst händer det fortfarande att jag har svårt att släppa taget eller helt enkelt inte inser det. Men det går betydligt bättre än för några år sen då jag kollade på alldeles för mycket skit. Eller inte "skit" förstås för sånt stänger man ju av direkt men helt enkelt mediiorka serier eller serier som blivit mediorka.

Lite off topic där, sorry.

No worries för min del. Lite off topic klarar det här forumet av. Dess främsta uppgift är ju att främja diskussioner, inte stjälpa dem.

Och tänk om man kunde buteljera din visdom där och sälja. Snacka om att vi skulle ha upplysta tv-nördar runt om i världen. :D För du sätter verkligen fingret på hur det skall vara och var jag egentligen har mina hang-ups. Jag antar att jag inte är lika upplyst som dig än, för många gånger kan jag känna så men trots det inte få fingrarna ur ... och sluta se. Och i efterhand har det hänt många gånger att man liksom väntat på att "ja, det där var ett motiverat beslut" men istället känner jag som dig, att man undrar varför man inte slutade titta när det ändå inte var bra. Life's to short för sådant, som du säger. Skall försöka tänka mer som du gör när jag ser på tv-serier framöver. :)

Edited by Piranhaconda, 24 July 2012 - 17:59.

#17 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 July 2012 - 20:04

Och tänk om man kunde buteljera din visdom där och sälja. Snacka om att vi skulle ha upplysta tv-nördar runt om i världen. :D

Smickrare där. :blush:

För du sätter verkligen fingret på hur det skall vara och var jag egentligen har mina hang-ups. Jag antar att jag inte är lika upplyst som dig än, för många gånger kan jag känna så men trots det inte få fingrarna ur ... och sluta se. Och i efterhand har det hänt många gånger att man liksom väntat på att "ja, det där var ett motiverat beslut" men istället känner jag som dig, att man undrar varför man inte slutade titta när det ändå inte var bra. Life's to short för sådant, som du säger. Skall försöka tänka mer som du gör när jag ser på tv-serier framöver. :)

Jag kan inte direkt påstå att jag bemästrat min egen "visdom" heller. Jag kollar fortfarande alldeles för länge på vissa serier. Men jag försöker också intala mig att det är så andra serier blir liggandes på hög. Jag slutade nyligen att se på Falling Skies och jag är fortfarande inte säker på att det var rätt beslut. Speciellt när folk på Twitter säger att det senaste avsnittet var det bästa hittillls. Grr...

-Gangstagrass

#18 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 26 July 2012 - 12:57

Here at SFN, INC. we aim to please. Speciellt när det finns fog till det. :)

Faktum är att det skulle vara bra om fler tv-tittare var lite mer medvetna kring det som ses. För det är rätt mycket skräp som görs nuförtiden måste jag säga. Får känslan av att fler tycker så, fler än vad en del skulle våga erkänna. Skulle fler träna lite för att på sikt kunna bemästra din kunskap kanske det skulle resultera i att mer intressant görs och att intressanta serier faktiskt överlever mer än en säsong. Visst spelar den personliga smaken in många gånger, men ibland undrar man om det inte är fler som tittar "bara för att..." på en del serier, mer än att dom egentligen tittar för att dom tycker att det verkligen är bra. Det är många skräpserier som har överlevt på det konceptet, att folk slår sig ner för att se något utan att direkt tycka att det är bra. Det skulle bara vara bra om man kunde få bort lite fler av dessa serier redan under konceptstadiet. Medans vi som gillar smalare genrer som t.ex. SF/F/S får alltmer svårare att hitta bra serier och som dessutom klarar sig längre än en första säsong. Visst, man kan inte heller jämföra med stora procedurals, men ibland undrar man hur svältfödd tv-publiken egentligen är i t.ex. USA.

#19 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 20 August 2012 - 16:26

Om någon är nyfiken på serien så börjar TV11 att visa den första säsongen nu på lördag (25/8) klockan 20:00. Även repris senare samma natt.

#20 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 August 2012 - 16:55

Vet du (eller någon annan) när andra säsongen drar igång här?

#21 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 20 August 2012 - 17:43

Nej. Men eftersom Canal+ visade den första säsongen innan TV11, så antar jag att dom har förstatjing på rättigheterna och att säsong två dyker upp där först.

#22 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 August 2012 - 20:09

Ser ingen info på deras sajt än så jag får väl ge mig till tåls (om inte andan faller på och jag slänger iväg ett mejl till dem!)

#23 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 August 2012 - 13:22

Gör det. Mejla dom alltså. Kan vara av intresse att veta om dom ämnar sända den andra säsongen och när det skulle kunna tänkas ske i sådant fall.

Edited by Garm, 21 August 2012 - 13:23.

#24 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 August 2012 - 18:25

Nämen! Undangömt under episodguiden kunde man välja säsong 2 och där står att första avsnittet sänds 11/9. :o

#25 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 August 2012 - 18:49

Om någon är nyfiken på serien så börjar TV11 att visa den första säsongen nu på lördag (25/8) klockan 20:00. Även repris senare samma natt.

konstigt på reklamen som visas på tvn står det premiär 1a september.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier