Jump to content

Photo

Smallville - Säsong 10 / Sista säsongen

• Please log in to reply
146 replies to this topic

#1 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 July 2010 - 12:55

Tänkte starta en spoilerfylld tråd eftersom en hel del information om säsong 10 har börjat dyka upp efter Smallville-presentationen i Comic-Con.

Smallville Panel

http://www.newsarama...son-100725.html

Mobil/digitalkamera filmad videoklipp som visar scener från säsong tio. De vanliga "OMG!" och entusiastiska skriken medföljer som vanligt

Lite bättre bildkvalité

Edited by super85, 26 July 2010 - 18:55.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 July 2010 - 16:03

The CW/Warner Brothers har släppt dem här teaserm fär Säsong 10. Mest klipp från Säsong 9 i den.

Batman Begins

The Dark Knight

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 July 2010 - 10:15

Många frågor inför den sista säsongen har man. Vad kommer vi få se? Och vad kommer vi bli "lurade" på?

Winter is Coming

#4 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 31 July 2010 - 14:32

Comic-Con Trailern med betydligt bättre kvalité

Batman Begins

The Dark Knight

#5 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 August 2010 - 13:56

Intervjuer med producenter och skådespelare på Kryptonsite.

http://www.kryptonsi...ellysouders.htm
Batman Begins

The Dark Knight

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 August 2010 - 21:43

Det var en hel del intressant i den trailern :)

Winter is Coming

#7 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 August 2010 - 22:01

Oj oj, det här lär bli en tuff säsong. Lois säger "Superman" redan i trailern och Clark flyger, Lois i Afrika, Lois ser Superman dräkten, en mass kloner (Lex-kloner skulle jag gissa), Cat Grant, Lionel Luthor, Jonathan Kent, Supergirl, Brainiac, Hawkman... Dessutom har Erica Durance hintat om att General Lane kommer vara med.
Visseligen har vi blivit lurade förr så man får ta det med en nypa salt.
Underligt att de inte visade något av Apokalips-storyn.

Men en sak som gör mig orolig, de visade en massa tecken på tidsresor. Jag har den obehagliga känslan av att de kommer resa i tiden och "rätta till" saker i berättelsen och det tycker jag inte alls om.
Jag hoppas jag har fel. Låter IMO för idiotiskt så det är nog bara som jag ser saker som inte finns.

Oj oj, jag läste i en intervju att Lois kommer få veta Clark's hemlighet i den här säsongen och att mycket av hennes story kommer handla om hur hon ska hantera det. De tar alltså verkligen det steget.

Edited by Crusader, 08 August 2010 - 01:18.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 August 2010 - 20:05

Jag är helt för att rätta till vissa saker genom tidsresor och liknande. :)

Den här kvinnan kommer att spela en rätt känd karaktär för DC-fans under kommande säsong. :)

http://www.imdb.com/name/nm2336665/
Batman Begins

The Dark Knight

#9 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 August 2010 - 20:46

Well den här länken säger ju redan samma sak som mitt tidigare inlägg, men den nämner en annan DC karaktär som medverkar i samma avsnitt :)

http://www.kryptonsite.com/shayera.htm
Batman Begins

The Dark Knight

#10 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 August 2010 - 23:11

Coolt! :thumbsup:

Winter is Coming

#11 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 11 August 2010 - 11:17

Men en sak som gör mig orolig, de visade en massa tecken på tidsresor. Jag har den obehagliga känslan av att de kommer resa i tiden och "rätta till" saker i berättelsen och det tycker jag inte alls om.
Jag hoppas jag har fel. Låter IMO för idiotiskt så det är nog bara som jag ser saker som inte finns.

Om det verkligen skulle stämma så hoppas jag att de har med sig Geoff Johns som en av huvudförfattarna denna säsongen. Det krävs en person som han för att kunna klara en sån mäktig uppgift.

Jag såg förresten just att man uppdaterat Kryptonsajten med ytterligare ett antal spoilers, bland annat en av de karaktärer som du nämnde: skådespelaren James Marsters kommer tillbaka, men denna gången inte som den klassiska stålmannenfienden Brainiac 1, utan som hans framtida ättling Brainiac 5! Det verkar som de tre legionärerna menade allvar när de snackade om att programmera om resterna av Brain I.A.C. till sin egen version.
Härligt med fler Rymdens Hjältar-uppdykanden!

Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#12 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 August 2010 - 19:20

Geoff Johns är "Chief Creative Officer" för DC Comics. Så någon huvudförfattare(Johns har nog en större roll i Green Lantern filmen) för Smallville är han inte,men rätt så mycket som serien gör går via honom när det handlar om hur man använder DC karaktärer etc. Och han ska ju skriva ett avsnitt under säsong 10 också. Jag är rätt säker på att de nuvarande huvudproducenterna för Smallville har berättat om sin plan för sista säsongen för DC Comics.
Batman Begins

The Dark Knight

#13 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 August 2010 - 19:38

MYCKET trevligt att vi äntligen får se Brainiac 5! :D Undrans om han kommer se ut exakt som tidigare, eller om han kanske kommer ha lite längre blont hår, och kanske till och med den berömda 3-punktssymbolen nånstans på sina kläder? Eller varför inte i pannan? Eller kanske handen då...

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 August 2010 - 21:22

Fler glada nyheter! James Marsters är på tv allt för lite om ni frågar mig. Det betyder väl troligen att vi får se fler Legionmedlemmar också :)

Winter is Coming

#15 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 August 2010 - 22:44

Om man går in på www.kryptonsite.com och deras spoiler-page så märker man att Smallville kör ju mycket DCU-grejer under säsong tio. I avsnitt 5 av kommande säsong så medverkar en viss karaktär som har en rätt stark koppling till Captain Marvel/Shazam (den karaktären får de ju inte använda) sidan av DCU . Och man ser den karaktärens halsband i säsong 10 trailern där Lois är i Egypten.Kan ju lätt bli en "Lois gets possessed by an ancient goddess"-avsnitt,vilket vore lite billigt. Men kul att även den här sidan av DCU syns i ett hörn.
Batman Begins

The Dark Knight

#16 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 September 2010 - 18:41

Två Säsong 10 promos där man bland annat ser Superman-dräkten i Fortress of Solitude

http://www.comicbook...n/news/?a=22473

Och fortfarande är det ju Superman Returns dräkten utan några ändringar.Som tidigare spekulerats så gör de ju säkert ändringar som gör att dräkten som designades efter Brandon Rouths mått passar Welling bättre. Sen ser dräktens färger lite mer traditionella ut i trailern vilket är för att Smallville använder ju väldigt ljusa filter.

Eftersom Smallville inte får någon budgetökning för Säsong 10 så undrar jag om de kör med att Clark verkligen hundraprocentigt accepterar sin roll som superhjältarnas superhjälte först när han tar på sig hela riktiga Stålis-dräkten i slutet av säsongen. Eftersom det skulle funka som en ursäkt varför han fortfarande inte är "mentalt redo" och kan inte kan flyga. Och på det sättet slipper producenterna använda pengar för dyra specialeffekter.

Edited by super85, 11 September 2010 - 18:42.

Batman Begins

The Dark Knight

#17 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 September 2010 - 22:03

Tyvärr så tror jag att vi får se han sätta på sig dräkten i sista avsnittets sista scen. Och flyger "på riktigt" i näst sista scenen, för i åttonde säsongens sista avsnitt när han "flög" med Doomsday räknas väl knappt som riktigt flygande tror jag.

Jag hoppas jag har helt fel.

Winter is Coming

#18 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 September 2010 - 06:23

Jag tror att det kommer sluta med att Clark är på väg att ta på sig dräkten, när Al Gough och Miles Millar plötsligt rusar in och en av dem brottar ner Clark medan den andre river sönder dräkten, samtidigt som båda upprepade gånger skriker "No flights, no tights!"

Nä'rå. :P Kan ju bli som Rick säger, men man hoppas förstås att man får lite mer än bara det.

Tre nya promos:

Jag blir lite fundersam över den med Dr. Fates hjälm. Säger voiceovern "I see your fate" eller "I see you're Fate", typ som att Chloe blir den nya Dr. Fate?

Edited by SwedishSuperhero, 14 September 2010 - 06:25.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#19 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 September 2010 - 10:34

Ja dialogen är ju skriven sådär eftersom man antyder att hon skulle antingen bli Dr.Fate eller åtminstone ha på hjälmen vid något tillfälle.De antydde det rätt starkt i Absolute Justice avsnitten.
Batman Begins

The Dark Knight

#20 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 September 2010 - 12:15

10x01 - "Lazarus"

Oj, här hände det saker. Det var längesedan de hade med Clark flyga i säsongs premiären för att sedan ifrågesätta om det verkligen hände. Var ju trots allt en tradition de första 4-5 säsongerna. :P
Itresant att se en variant av Lex igen även om de gjorde honom lite väl psykopatisk. Mer som en seriemördande pyroman än det kalla geni han ska vara. Lite komiskt att hans försök att göra bort Clark gjorde honom bara mer populär istället.
Så Chloe överlämnade sig själv för att rädda Ollie. Men varför berättade hon inte för Clark vilka de var som kidnappade Ollie? Och vilka är de?
Lite roligt att se Lois känna till Clarks hemlighet men undanhålla det för honom samtidigt som hon hjälper honom i smyg och retas med honom. :P
Vem var den där skuggvarelsen? Är det någon man ska känna till?
Roligt att se Jonathan Kent igen. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#21 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 27 September 2010 - 14:29

10x01 - "Lazarus"
Vem var den där skuggvarelsen? Är det någon man ska känna till?

Ja, av vad jag har uppsnappat så tror jag att det är Darkseid http://en.wikipedia.org/wiki/Darkseid

#22 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 September 2010 - 16:03

Darkseid var också vad min första tanke men enligt intervjuer så skulle han inte synas till fören i slutet på säsongen. Därför undrade jag om det kanske var någon annan. Men enligt länken så har du rätt. Kanske menade de att han inte skulle synas kroppsligen fören i slutet.

Edited by Crusader, 27 September 2010 - 16:05.

-Sora, Kingdom Hearts

#23 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 September 2010 - 22:02

10x01 - Lazarus

Ja detta var en riktigt trevlig säsongsöppning! Inte alls lika rörig som de senaste 2-3 säsongernas förstaavsnitt. Det tar vid exakt där förra säsongen slutade med att Clark föll med en blå kryptonitkniv i sig. Och Lois vet nu om hans hemlighet men Clark vet inte att hon vet, undrar hur länge de kommer att dra på det? En galen Lexklon, Clark flyger, liten glimt av Supermandräkten och Chloe sätter på sig Dr Fates hjälm och byter sig mot Ollie, och vilka var det som hon överlämnade sig till? Och i slutet fick vi se DARKSEID!!! Men han lär väl inte synas mycket mer förrens framåt slutet av säsongen. Clark är äntligen redo att ta på sig superhjälterollen men det anser inte Jor-El, han verkar aldrig bli nöjd <_<

Kanonstart på vad jag tror kan bli en minst lika bra säsong som förra om inte bättre! :thumbsup:

Winter is Coming

#24 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 September 2010 - 13:34

Ja det verkade ju vara Darkseid, har svårt att tro att vi kommer se mycket mer av honom i den där "formen", säkert lite som med Martian Manhunter, han lär ha mänsklig-form sen när han dyker upp. Såg i allafall ut som han i det lilla man fick se. Skaplig intro på säsongen, håller däremot inte med att det var mindre rörigt. Tycker att avsnittet hade så mycket som man tryckte in i de där 42-43 minuterna att det skulle passa bättre för ett dubbelavsnitt.

Annars så var det kul med referenser till händelser som hänt tidigare i serien, och hela klon-grejen var lagom äcklig och intressant :). Ja och Clark "trodde för en liten stund" att han flög i den scenen, vilket betyder att han inte lär flyga i nästa avsnitt. Kul att se dräkten absolut, men gissar att den kommer att stanna i kristallskåpet rätt länge ;).

Kan absolut bli en bra säsong. Det tror jag att det blir. Men Smallville är alltid Smallville och de upprepande "hehe, jag visste att de skulle göra så där" scenerna återkommer säsong efter säsong. Kul att se Pa Kent igen också, även om hans hårstil inte riktigt kändes som sånt Pa Kent skulle ha ;).
Batman Begins

The Dark Knight

#25 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 October 2010 - 17:41

10x02 - "Shield"

Wow! Cat Grant. Hello Kitty, indeed. :P
Ah, så det är kvarleverna av Suicide Squad som är ute efter våra hjältar, med Rick Flag i täten. Och så får vi inte glömma Batman skurken Deadshot också som IMO ser coolare ut här än i serierna. :thumbsup: Kul att se Plastique igen.
Nu börjar Clark och Ollie inse att vara hemliga hjältar kanske inte är bästa sättet att behålla folks förtroende och speciellt Clark verkar insé att en Dark Avenger kanske inte är det bästa och har nu en mer färjglad klädsel som hjälte. :)
Så det är dags för Hawkman att dö? Intresant att se Lois och Hawkman prata och hur han inser att hon vet sanningen om Clark.

Så Chloe förfalskade sin död och raderade alla spår avc att hon någonsin har existerat. Ett smart sätt att förklara varför de i framtiden inte kunde hitta något om hennes existens.

Edited by Crusader, 03 October 2010 - 17:45.

-Sora, Kingdom Hearts