Doctor Who - Spoilers Säsong 2/6/32
Posted 24 March 2011 - 02:09
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 March 2011 - 18:24
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 25 March 2011 - 18:27
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 25 March 2011 - 18:40
//Peak
sixty six."
Posted 25 March 2011 - 19:09
-Gangstagrass
Posted 26 March 2011 - 01:52
Någon annan som tycker att det är underligt att de har spikat premiären i USA men fortfarande inte den i England?
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 March 2011 - 02:15
-Gangstagrass
Posted 27 March 2011 - 14:09
Steven Moffat
@neilhimself Ohh, just watched your one again! It's really good, isn't it? And look who it is! LOOK WHO IT IS!!!
Neil Gaiman
@steven_moffat each time I watch it I'm more impressed with Matt and Suranne, & less able to believe that you let me get away with it.
Gaiman har redan tidigare sagt sig vara mycket nöjd med hur hans avsnitt blev.
-Gangstagrass
Posted 27 March 2011 - 15:34
Sure: motorcycle bedroom junkyard @jamesmcgraw: Can I have three words from your Doctor Who episode?
Från Neils Q&A på twitter iförrgår.
Edited by Magnus, 27 March 2011 - 15:40.
Posted 30 March 2011 - 18:26
//Peak
sixty six."
Posted 03 April 2011 - 21:34
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 April 2011 - 17:58
“We’re not lying, we’re not cheating: one of those four people (Doctor, Amy, Rory, River) is going to die! When I came up with this heart-wrenching twist, I thought “We’ll kill off one of the leads in the season opener.” It lures you in.”
Källa
Edited by Crusader, 04 April 2011 - 18:00.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 April 2011 - 18:00
Posted 04 April 2011 - 18:28
Joss är ju, som alla borde veta, mästare i genren..
//Peak
sixty six."
Posted 06 April 2011 - 18:23
Ännu så är det bara rykten baserade på att de just har skapat en ny klädsel för 8:e Doktorn som skådespelaren visade upp och BBC har dessutom lagt ned pengar på att utveckla en ny Sonic Screwdriver till honom.
On ni klickar på länken såfinns där en bild på den nya 8:e Doktorn som ser totalt annorlunda ut än vad han gjorde i filmen. Orsaken ska vara att skådespelaren fullkomligt hatade hur 8:e Doktorn såg ut.
Eftersom 8:e Doktorn är ett oavslutat kapittel så är det väldigt troligt att Moffat skulle vilja lösa det och göra något med karaktären.
Källa
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 April 2011 - 23:45
"Sladen appeared as Doctor Who assistant Sarah Jane Smith in the BBC television sci-fi series between 1973 and 1976, opposite Jon Pertwee and Tom Baker.
The Liverpool-born actress appeared in four series from 2007 of The Sarah Jane Adventures on children's channel CBBC.
Sladen had been battling cancer for some time and leaves actor husband Brian Miller and daughter Sadie"
http://www.bbc.co.uk...t-arts-13137674
RIP
Posted 25 April 2011 - 20:04
Avsnitt 1 säsong 2/6/32 - The Impossible Astronaut
Det var över alldeles för snabbt.
Jag hörde inte riktigt vad doktorn sa när de frågade hur gammal han är, vad sa han de två gångerna?
Och varför ska det alltid sluta med cliffhangers.
Edited by Magnus, 25 April 2011 - 20:04.
Posted 26 April 2011 - 18:31
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 26 April 2011 - 18:51
//Peak
sixty six."
Posted 29 April 2011 - 02:34
Bra avsnitt. Men jag börjar störa mig på River Song. Jag vet att många andra gör det också men jag har faktiskt inte haft nåt emot henne förrän nu. Det börjar kännas tråkigt och upprepande när hon är med och storyn leder aldrig någon vart.
Annars var det som sagt ett väldigt bra och creepy avsnitt som jag hoppas att Moffat lyckas knyta ihop på ett bra sätt. Jag tror det kan bli svårt.
1104 och 908 tror jag.Jag hörde inte riktigt vad doktorn sa när de frågade hur gammal han är, vad sa han de två gångerna?
-Gangstagrass
Posted 29 April 2011 - 05:09
Men det är som Peak säger, det är svårt att tycka till bara om den här delen.
Posted 29 April 2011 - 09:10
Posted 29 April 2011 - 13:37
Alla ledtrådar pekar på att hon är time lord och The Master minus crazy ondska blir ungefär hennes personlighet.
Plus, det var Moffat som skrev den där fantastiska parodin där Doktorn regenererade till en kvinna.
Edited by Restless, 29 April 2011 - 13:40.
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 01 May 2011 - 04:58
Eller så kanske hon är... flickan.
2/6/32x01 - The Impossible Astronaut
Håller med River om att det var väldigt kallt och elakt gjort av Doktorn att bjuda in dem på hans död.
Jag borde ha känt på mig att något var fel i början när Doktorn var överlycklig att se River och de hade likadana dagböcker. När han sa att han var 1103 år gammal så blev jag först glad eftersom jag trodde att de återgick till den gammla räkningen. 7:e Doktorn var ju trotts allt 956 år gammal.
Kul att se Nixon. Jag gillar vad de gjorde med karaktären.
Så den som dog var alltså Doktorn själv. Hmm, undrar hur det här ska utveckla sig.
2/6/32x02 - The Day of the Moon
Amy bär på Doktorns dotter!
En ny Time Lord. Hur fick Silence tog på henne? Var det hon som sköt Doktorn? Eller är det River Song som gör det? Fast då borde River ha vetat att det inte var samma som de träffade 1969.
Nu löstes ju en fråga. River är uppenbarligen Doktorns fru. Jag tyckte verkligen synd om henne när hon insåg att det var sista gången hon kysste honom. Verkligen en tragisk kärlekshistoria där han känner henne mer och mer medans hon känner honom mindre och mindre. Det var ju uppenbart att hon hade lovat Doktorn att stanna i fängelset.
Men visst börjar det bli en romans mellan Doktorn och River. De flörtade mycket mer och Doktorn erkände att han faktiskt gillade att hon var så farlig. Det var roligt när River och Doktorn sköt rymdvarelser och River påpekade att hans Sonic Screwdriver inte gör någon nytta.
Jag älskar hur Nixon bara dök upp lite då och då och höll tal när de behövde en förklaring. Så härligt. Men han måste ha rest med TARDIS så betyder det att han är en companion?
Heh, Rory trodde att hon pratade om Doktorn och blev så ledsen. Men destugladare när han insåg att "Stupid Face" var han.
En sak jag inte gillade var hur de löste cliffhangern från första avsnittet. Förra avsnittet slutar med att Silence zappar Rory och Amy skjuter med pistolen men sedan hade det iget med saken att öra. De satte ett skotthål i hjälmen bara. Typ som att de bara satte dit den där cliffhangern för skoj skull.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 02 May 2011 - 05:32