Jump to content

Photo

Caprica

• Please log in to reply
170 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 April 2006 - 06:40

By the Lords of Kobol ... The SCI FI Channel has stunned fans today with the announcement of Caprica, a spin-off series from its top-rated Battlestar Galatica. SCI FI calls the potential new show "television's first science fiction family saga," centering on the history of the Adama family and the birth of the Cylons.

Set more than 50 years before the events of Battlestar Galactica, Caprica takes place on the capital world of the Twelve Colonies. There humankind thrives, living in a peaceful society with the benefits of high technology. But the development of an advanced, robotic, artificial life form is about to change everything.

The show is in development by Galactica executive producers Ronald D. Moore and David Eick, 24 writer Remi Aubuchon, and NBC Universal Television Studio.

Here is the network's own description of the series:

The people of the Twelve Colonies are at peace and living in a society not unlike our own, but where high-technology has changed the lives of virtually everyone for the better. But a startling breakthrough in robotics is about to occur, one that will bring to life the age-old dream of marrying artificial intelligence with a mechanical body to create the first living robot -- a Cylon. Following the lives of two families, the Graystones and the Adamas (the family of William Adama, who will one day become the commander of the Battlestar Galactica) Caprica weaves corporate intrigue, techno-action and sexual politics into television's first science fiction family saga.

The announcement comes as part of SCI FI's development slate of original scripted series, mini-series, reality shows, and new late-night programming, with no word on when Caprica might go into production or premiere on the cable channel. The development slate is a long-look ahead at what the network has planned and likely not a formal pick-up of the show -- and some series, for one reason or another, never see the light of day.

--
Itsy Bitsy Teenie Weenie tillägg i rubriken. /XC

Edited by XC, 05 February 2009 - 22:19.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 April 2006 - 07:05

Det där låter ju onekligen väldigt intressant.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 April 2006 - 08:53

Det tyckar jag med Wylie :thumbsup:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 April 2006 - 11:48

Spin-offs verkar vara populärt nu mer, riktigt intressant som ni säger :)

Winter is Coming

#5 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 April 2006 - 12:25

Låter riktigt intressant :thumbsup:
Väntar med spänning på resultatet :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#6 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 27 April 2006 - 13:45

Alltid kul att det kommer nya serier :thumbsup:
Och så den eviga bönen till kanalerna: KÖP IN!!
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#7 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2006 - 16:42

Gahh... *Motstår frestelsen att läsa spoilersen* Vilken typ av spoiler är det?

Tycker det låter bra med en spinoff! :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#8 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 April 2006 - 17:02

Gahh... *Motstår frestelsen att läsa spoilersen* Vilken typ av spoiler är det?

Det berättar bara vad Caprica kommer att handla om. Inga spoilers för BSG eller så.

Det här är nog förresten den nya serie som jag ser fram emot mest just nu. (Möjligen undantaget Alan Balls Southern Vampire)

-Gangstagrass

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2006 - 17:07

Hmm... *Läser* En Prequel till BSG? Låter ju hur intressant som helst.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#10 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 27 April 2006 - 21:54

Detta låter ju fruntansvärt inressant. Nu hoppas man ju bara att det blir något av det också.
"There once was a man from Nantucket..."

#11 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 27 April 2006 - 22:56

Jag gillar BSG men tycker det låter sådär. Vi vet ju redan vad som händer... Skulle helt klart ge den en chans dock.

#12 Supes

Supes

Lieutenant Junior Grade

• Validating
  • 52 posts

Posted 28 April 2006 - 15:27

Onekligen väldigt intressant men är det verkligen sanna rykten? Som jag uppfattat det har BG tappat tittarsiffror på sistone och hotats läggas ner i höst. Då verkar det konstigt att introducera en spin-off.

#13 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 April 2006 - 15:58

Nej det stämmer inte. BSG har dom högsta tittarsifforna på Sci-Fi Channel möjligen undantaget Stargate.

-Gangstagrass

#14 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 28 April 2006 - 16:48

Det är väl också serier som går riktigt bra som får spin-offs och BSG är ju klar för en tredje säsong till hösten.

#15 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 11 November 2006 - 23:05

Ingen ny info om detta?
"There once was a man from Nantucket..."

#16 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 November 2006 - 23:38

Nej tyvärr inte. Ingen aning om Sc-Fi Channel ens beställt en pilot.

-Gangstagrass

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 November 2006 - 23:56

Nu när jag eventuellt ska se serien (då de prånglar ut den på DVD) så skummade jag kort artikeln och jag kan bara säga... Gäsp! Prequels är sååå föråldrade. Läggned och gör bättre säger jag. Jag vill ha massor med BSG-spinoffs då jag börjar kolla, men prequels suger.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 November 2006 - 00:43

Det som jag eventuellt tycker talar mot Caprica är att RDM inte kommer att vara showrunner. Men själva idén tycker jag låter väldigt intressant. Prequels går göra bra även om statistiken talar mot det..

När tänker du börja kolla på BSG Cappy?

Edited by Wylie Times, 12 November 2006 - 00:44.

-Gangstagrass

#19 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 12 November 2006 - 00:54

Jag gillar BSG men tycker det låter sådär. Vi vet ju redan vad som händer... Skulle helt klart ge den en chans dock.

Tack, ett tag kände jag mig väldigt ensam om att vara försiktigt inställd till idén. Sedan är Prequels alltid ett svårt företag. Enterprise är väl det senaste exemplet på det. Men självklart ger man det en chans...
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#20 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 12 November 2006 - 08:35

Jag gillar BSG men tycker det låter sådär. Vi vet ju redan vad som händer... Skulle helt klart ge den en chans dock

Som tur vet inte jag vad som händer :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 November 2006 - 09:07

När tänker du börja kolla på BSG Cappy?

Jag skall köpa miniserien och säsong 1, då den kommer ut på DVD,, och min ekonomi tillåter det.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#22 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 November 2006 - 14:19

Jag skulle rekommendera att köpa R1 boxen istället som innehåller mer extramaterial, kommentarspår till dom flesta avsnitten och dessutom miniserien vilket gör det billigare också.

-Gangstagrass

#23 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 November 2006 - 14:36

Jag skulle kanske ha övervägt en R1-box om de hade haft den inne på Discshop (eftersom jag vanligtvis bara handlar därifrån på nätet).

Men för sakens skull, vad går R1-versionen på?

#24 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 November 2006 - 15:08

Säsong 1 kostar 400 kr på Axelmusic

Det bör dock tilläggas att säsong 2 på R1 är betydligt dyrare eftersom den är uppdelad på två boxar. (Även om R1 versionen även där har bättre extramaterial)

-Gangstagrass

#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 November 2006 - 16:18

Axelmusic.se då? :P

URL skulle sitta bra tillsammans med upplysningar om var den ligger, hur det är med tullar, frakt och betalningar (om det är utomlands)?