Jump to content

Photo

The Expendables 3

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 10 August 2013 - 00:36

Lika bra att starta upp en tråd för den tredje filmen. Här är ett par "bra-att-ha"-länkar.

Forumets tråd för den första filmen

Forumets tråd för den andra filmen

Sylvester Stallone skriver filmens manus och Patrick Hughes regisserar.

Sly bekräftade visst idag att Mel Gibson var klar som filmens antagonist. Han passade även på att tillägga att Antonio Banderas får en roll.

Bruce Willis återkommer inte då han tydligen hade bett om $100 000 000 per dag (totalt fyra inspelningsdagar) och Sly tackade bestämt nej till det.

Andra som är klara för filmen är Harrison Ford, Sly Stallone, Dolph Lundren, Victor Ortiz, Ronda Rousey, Mickey Rourke, Wesley Snipes, Jet Li, Jason Statham, Arnold Schwarzenegger.

Sedan har det florerat en hel uppsättning av andra namn, men det är lite svårt att hitta information om hurvida det bara vara rykten eller om någon av dom skrev på för en roll. Saknar ni något namn så hojta till och bifoga gärna en länk med mer info.

Och fyll gärna på med mer nyheter kring filmen allteftersom ni hittar det.

Edited by Garm, 17 June 2014 - 23:32.
Korrigering av filmtitel. Tillägg av taggar.

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 August 2013 - 07:43

Tror du fick med allt. :)

Willis framstår kanske inte i bästa dager med att kräva den lönen... ett enkelt 'jag är inte intresserad' hade räckt. :P

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 August 2013 - 14:01

Ja, Sly blev rätt så förbannad på honom, minst sagt:

GREEDY AND LAZY ...... A SURE FORMULA FOR CAREER FAILURE

Lite komiskt då Willis faktiskt har haft en stabilare karriär än Sly. :P
Han komenterade också något som får en att tro att Willis kanske inte var så lätt att jobba med och att han var glad att slippa honom:

WILLIS OUT... HARRISON FORD IN !!!! GREAT NEWS !!!!! Been waiting years for this!!!!

Steven Seagal påstår att han är castad i filmen och att han fick erbjudandet redan innan 2:an kom ut. Men inget officiellt än förutom att han säger att han kommer vara med. Terry Crews och Randy Couture förväntas också vara med.
Sedan har Nicolas Cage, Jackie Chan och Milla Jovovich varit i sena förhandlingar att vara med men inget klart om de kommer med eller inte.

Ronda Rousey kommer iallafall, enligt Sly själv, vara med.

Han brukar twittra rätt mycket så det är en bra plats att få veta saker.

Edited by Crusader, 10 August 2013 - 14:25.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 August 2013 - 15:16

Läste också det där med "fantastiska nyheter" här om dagen. Rätt rolig kommentar, får det att låta lite som att Ford varit första handsvalet länge.

Dock är det lite småtrist att Willis inte kommer vara med i nästa film, men Sly verkar jobba rätt bra med att hålla hög standard på cameos-fronten. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 10 August 2013 - 23:49

Jag håller med dig XC, om att Willis gott kunde ha svarat "tack, men nej tack" istället för att vara så girig. För det tycker jag att han var i åtminstone det här fallet. Jag kan även hålla med om att det är lite synd att han inte kommer att vara med. Jag tycker att hans insats i dom två tidigare filmerna har varit bra och fyllt en funktion.

Tack för att du fyllde i luckorna Crusader. Jag håller med om att Willis har haft en mer stabil karriär än vad Sly har haft, så uttalandet på Twitter var rätt ironiskt. :lol:

Jag avstod medvetet från att nämna några namn på dom mer osäkra skådespelarna som man ännu inte vet om huruvida dom är klara för filmen eller ej, men dom jag tänkte på var dom som du tog upp. Själv hoppas jag att vi slipper se Jackie Chan, för honom gillar jag inte. Alls. Och bra att du kom ihåg Terry Crews och Randy Couture. Vete f*n hur jag kunde glömma bort dom två. :blink:

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 August 2013 - 07:45

Ja, Sly blev rätt så förbannad på honom, minst sagt:

GREEDY AND LAZY ...... A SURE FORMULA FOR CAREER FAILURE

Lite komiskt då Willis faktiskt har haft en stabilare karriär än Sly. :P

WILLIS OUT... HARRISON FORD IN !!!! GREAT NEWS !!!!! Been waiting years for this!!!!

Tack för att du fyllde i luckorna Crusader. Jag håller med om att Willis har haft en mer stabil karriär än vad Sly har haft, så uttalandet på Twitter var rätt ironiskt. :lol:

Han talade kanske av erfarenhet. :P

fqq5BYam.jpg

#7 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 13 August 2013 - 22:20

Man börjar att filma nästa vecka.

Exekutiva producenten (samtliga tre Expendables-filmerna) Boaz Davidson har i en uppdatering på sin facebooksida bekräftat vilka skådespelare som officiellt är med i filmen.

Sylvester Stallone, Jason Statham, Harrison Ford, Mel Gibson, Dolph Lundgren, Wesley Snipes, Jet Li, Randy Couture, Antonio Banderas, Ronda Rousey, Terry Crews, Arnold Schwarzenegger, Glen Powell, Victor Ortiz, Kellan Lutz.

Så dom övriga namnen som det har ryktats om verkar vara bara ha varit just det; rykten. Såvida dom inte vill hemlighålla det för oss.

Den senaste skådespelaren att ansluta sig till filmen är alltså Glen Powell. Och så här beskrivs hans karaktär.

Powell will play a highly trained combat veteran who is also an expert hacker and drone pilot.

Det har även kommit lite information om vad Rousey, Ortiz, Lutz och Powell har för funktion i filmen.

They will play members of "a younger group of tech-savvy action heroes" who initially come into conflict with Stallone's crew and eventually team-up with them.

#8 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 14 August 2013 - 06:55

Så Mickey Rourke är alltså inte med då? Han trodde jag var klar sedan länge.

Jag tycker annars att det här är ett rätt konstigt koncept, där det viktigaste är att få med så många kända storstjärnor som möjligt. Jag är helt övertygad om att minst hälften av aktörerna kommer att få roller som är överflödiga.

Jag kommer troligen att se filmen men det är sannerligen inte med några större förväntningar.

#9 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 August 2013 - 14:37

Nej, Mickey Rourke verkar inte klar för filmen. Inte än i varje fall. Sedan kan det ju också vara som jag skrev, att en del är klara för filmen bara att dom inte vill avslöja det än.

#10 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 August 2013 - 15:41

Sly hintade på Twitter att Mickey Rourke skulle vara med. Han skrev att Mighty Mickey is back med hashtag för filmen.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#11 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 August 2013 - 15:52

Det inlägget var gjort den 15 maj (dock utan hashtag för filmen). Informationen från producenten är dagsfärsk. Hmm. Svårt att säga om han är med eller ej. Vi får väl låta tiden utvisa vilket som stämmer. :)

#12 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 August 2013 - 15:57

Hmm, ser det nu. Tja, vi får väl se hur det blir. :)

-Sora, Kingdom Hearts

#13 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 20 August 2013 - 14:02

Nu har man börjat att spela in filmen. Det har släppts en officiell pressrelease och inte heller där står Mickey Rourke med, så vid det här laget kan vi nog utgå från att han inte är med i filmen.

Det har även dykt upp lite bilder från inspelningen, bland annat på en pumpad Mel Gibson och lite andra bilder.

Officiell Pressrelease

Spoiler

Edited by Garm, 20 August 2013 - 14:03.

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 August 2013 - 14:54

Härligt, de börjar röra på sig! 

Winter is Coming

#15 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 20 December 2013 - 01:10

Intetsägande men ändå småcool teaser.

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 December 2013 - 18:17

Hehe. Gillar att man väljer något så trivalt som en vissling i musiken! :thumbsup:

fqq5BYam.jpg

#17 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 December 2013 - 01:23

Visslingen kommer ursprungligen från en annan film. :)

#18 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 December 2013 - 10:34

Mmm. Jag har inte sett filmen i fråga - men känner igen visslingen. Tror inte det är den första gången som den lånats in. :)

fqq5BYam.jpg

#19 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 22 December 2013 - 00:59

Det var länge sedan som jag såg den filmen, men just den scenen med visslingen glömmer jag aldrig. Jag tror att den skapades enkom för den filmen, men den kan säkert ha använts åtskilliga gånger efter det.

#20 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 December 2013 - 00:57

Fruktansvärt skön teaser tycker jag :thumbsup:

Angående visslingstemat så är ju det något i alla fall jag hört ett flertal gånger från filmer och kanske även nån tv-serie? Får mig sugen att se River Kwai nu.

Winter is Coming

#21 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 December 2013 - 07:07

http://en.wikipedia....i/Colonel_Bogey

Men jag är faktiskt tveksam till att den använts i film/TV sedan Bron över floden Kwai - den blev så starkt kopplad till just den (i alla fall utan att vara direkt parodi/travesti). Kan inte låte bli att undra om det är mer än melodislingan som lånas? Har inte sett Kwai sedan nån gång på 80-talet, men den hör till "klassikerna" så se till att göra det ni som inte har det.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#22 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 December 2013 - 09:46

Utesluter givetvis inte att det enbart är melodin jag känner igen, men hela arrangemanget känner jag igen. Och jag har inte sett filmen i fråga.

fqq5BYam.jpg

#23 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 02 April 2014 - 23:57

16 stycken posters med filmens karaktärer och tillika skådespelare går att beskåda i följande album. Rätt mjäkiga bilder i min mening, för det var inte många som direkt såg badass ut.

#24 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 April 2014 - 15:41

TEASER!

-Sora, Kingdom Hearts

#25 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 May 2014 - 22:33

Vissa kommer till cannes i limousiner och sedan finns det Stallone och hans gäng:

expensables-3-tank.jpg?w=670&h=377&crop=
Expendables_2914771b.jpg

De fjantade sig också en hel del under fotograferingen och intervjuerna där de spelade tuffa.
Filmen kommer att bli PG-13 men den ska vara nära R. Orsaken säger Sly att han tycker att dagens ungdommar ska ha en chans att se filmen utan att behöva smyga in på biografen så att de också kan växa upp till fans av klassiska actionhjältar.
Sly säger också att de gör ingen skillnad på gammla och unga i filmen utan alla får det lika jobbigt och blir lika blåslagna. Han anser att man blir stoltast över en film om man gör de tuffa scenerna själva istället för att ta den säkrare vägen. Inte så förvånande så har de en rätt stor plats på det lokala sjukhuset för när saker går fel.
När de spelar in slagsmålscener så är väggarna paddade för att de inte ska slå sig. I en scen där Sly slår Arnold Schwarzenegger säger Österikaren att Sly slog väldigt försiktigt, vilket Sly förnekade. :P Dock lade han till att de aldrig använder riktiga kulor i vapnen för att det inte ska hända några tragiska olyckor liknande när Brandon Lee sköts till döds under inspelningen av The Crow.

Till frågan när man blir förgammal för den här typen av film så svarade Sly med att så länge rumpan inte trillar av när man reser sig på morgonen så är allt lugnt. De är barn med rumatism. Mel Gibson la till att folk brukar säga att han fick alla kvinnorna när han var ung men att det var så längesedan att han inte minns och att kanske det betyder att han är för gammal för det här. :P

Sly sa sedan lite varma ord om Arnie att även då han har stora armar så har han en större hjärna. Destu äldre han bli destu hårdare får Sly jobba för att hänga med. Arnie svarar med att Sly alltid har varit en stor inspiration till honom även när de var konkurenter och att de redan då brukade jämföra vem som hade dödat flest skurkar i filmer och på det mäst effektiva sättet.
De avslutade det hela med att lägga armarna om varandra på en manligt men intimt sätt var av Gibson avbröt med att säga att de var hårdare på 80-talet än de är nu (med uppenbart dubbel betydelse).

Källa

-Sora, Kingdom Hearts