Jump to content

Photo

Egen tidning till...

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Danne

Danne

Lieutenant Commander

• Members
  • 117 posts

Posted 13 August 2004 - 11:45

Vem tycker du ska få sin egen tidning i Marvels universum?
Ingen poll utan bara långa motiverade svar!

Edited by Danne, 13 August 2004 - 11:46.

#2 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 13 August 2004 - 11:47

Jean Grey eller Phoenix som hon också heter.

Hon är min favoritkaraktär och om bitchiga Emma Frost får ha en egen tidning borde fanimej Jean också ha en. I alla fall en miniserie.

Edited by Robban, 13 August 2004 - 11:48.

En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#3 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 August 2004 - 12:51

Fantastic Four. Serien har varit mycket bra lång tid nu. Det finns en massa bra material att använda. De är mina första marvelfavoriter, bara det. Sedan är jag rädd för att det mesta Marvel-materialet som inte hör ihop med Spidde eller X-men får svårt att sälja i Sverige.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Danne

Danne

Lieutenant Commander

• Members
  • 117 posts

Posted 13 August 2004 - 13:22

Jean Grey eller Phoenix som hon också heter.

Hon är min favoritkaraktär och om bitchiga Emma Frost får ha en egen tidning borde fanimej Jean också ha en. I alla fall en miniserie.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt rätt, Robban!

#5 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 August 2004 - 14:38

Men hur rolig är Jean som karaktär? Hon passar jättebra i grupp, men på egen hand? Emma må vara en stor egotripp, men det blir i alla fall fart, fläkt och underhållning.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 13 August 2004 - 14:54

Det kan det ju bli med Jean också. Vem vet?
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#7 Davros

Davros

Ensign

• Members
  • 41 posts

Posted 13 August 2004 - 15:06

Emma Frosts egna tidning är riktigt bra tycker jag. På ett lite Dawsons Creek/Smallville aktigt sätt :)

Men om jag fick välja en ny marvelkaraktär som ska få egen tidning skule jag vilja se She-Hulk....fast hon har ju redan fått en....så det får bli Howard the Duck. Som han var på 70-talet. Skriven av Steve Gerber. Ingen annan jöns...

Edited by Davros, 13 August 2004 - 15:09.

#8 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 13 August 2004 - 22:18

Tycker de flesta har fått sin egen tidning eller kommer så småningom att få en, vill hellre ha team tidningar en enskilda solo...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#9 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 August 2004 - 22:21

Håller med. :)
Vad gäller USA.

I Sverige vore det kul med fler superhjälteserier, en gång i tiden ville jag se DC i Sverige igen, men är inte lika pigg på det nu. Men alla DC-fans förtjänar det.
*Hockey och superhjältar*

#10 Danne

Danne

Lieutenant Commander

• Members
  • 117 posts

Posted 13 August 2004 - 22:22

Tycker de flesta har fått sin egen tidning eller kommer så småningom att få en, vill hellre ha team tidningar en enskilda solo...

<{POST_SNAPBACK}>

Cyclops har väl egentligen aldrig haft en egen tidning?

#11 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 13 August 2004 - 22:23

Jo, eller iaf en miniserie.

#12 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 13 August 2004 - 22:37

Ta bara Adventures of Cyclops & Phoenix, ok att det är Scott & Jean, men ändå, det finns rätt många miniserier..med par eller solo..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#13 slademan

slademan

Lieutenant

• Members
  • 105 posts

Posted 14 August 2004 - 01:12

Om man vill läsa solo äventyr med Cyclops så ska man läsa Icons: Cyclops miniserien. Kommer inte riktigt ihåg när denna kom men jag vet att var när Morrison skrev New X-men.

#14 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 14 August 2004 - 07:18

Personligen var jag lite fascinerad av Hawkeye när jag var mindre...han har säkert haft en egen tidning men för mig som endast läst svenska serier med ett fåtal undantag har hawkeye alltid varit lite av ett mysterium så skulle han få en egen tidning i Sverige skulle jag nog köpa lösnummer till en början...

Domino från X-force verkar cool, vet inte så mkt om henne heller också lite av ett mysterium för mig som inte läst så mycket amerikanskt...mystiska omständigheter lockar alltid!

#15 Davros

Davros

Ensign

• Members
  • 41 posts

Posted 14 August 2004 - 08:11

Personligen var jag lite fascinerad av Hawkeye när jag var mindre...han har säkert haft en egen tidning men för mig som endast läst svenska serier med ett fåtal undantag har hawkeye alltid varit lite av ett mysterium så skulle han få en egen tidning i Sverige skulle jag nog köpa lösnummer till en början...

<{POST_SNAPBACK}>

Haweye har redan en egen tidning. Eller så lade den ned efter första "story-arcet". Jag köpte de första tre numren. Clint batron åkte runr på sin Harley i Amerikanska western och hjälpte folk, hängde på biker-barer och skjöt pilbåge. Den fick ganska bra kritik i USA men jag kunde inte sluta tänka på tv-serien Renegade med Lorenzo Lamas :D

#16 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 16 August 2004 - 11:05

Det ska ju komma en Jean tidning nu till februari med Emma "ice" Frost.

#17 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 August 2004 - 20:04

Jag skulle gärna se en serie med Rick Jones, typ om hans liv innan han blev inblandad i Bruce Banners förvandling till Hulken, eller vad han har för sig när han inte hjälper den Store Gröne.

Förresten, har Sub-Mariner nån egen tidning nuförtiden? Har ingen koll på det där, riktigt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#18 Tom

Tom

Lieutenant

• Members
  • 111 posts

Posted 22 August 2004 - 20:44

Jag skulle vilja se en tidning med Adrian Toomes the Vulture. Min absoluta favorit marvelkaraktär. Tufft att även en pensionär kan vara super.

#19 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 August 2004 - 21:36

Nu är väl Rick Jones Captain Universe iaf.

#20 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 August 2004 - 09:09

Nu är väl Rick Jones Captain Universe iaf.

När jag sa att jag hade dålig koll visste jag inte hur rätt jag hade! :blink:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#21 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 August 2004 - 10:50

Jag vill ha en månadstidning med Nightcrawler, Dagger & Cloak och några andra gamla favoriter!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#22 slademan

slademan

Lieutenant

• Members
  • 105 posts

Posted 25 August 2004 - 22:48

Rick Jones är inte Captain Universe men han är Captain Marvel som vars tidning ska läggas ner om den inte redan redan är nerlagd.

#23 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 25 August 2004 - 22:51

Just ja. Captain Marvel var det. :blush:

Spidde, iaf Nightcrawler ska få en egen tidning snart.
Skriven av Roberto Aguire-Assassa och tecknad av Darrick
Robertson.

#24 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 26 August 2004 - 07:52

Så underbart! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset