Jump to content

Photo

Sabrina The Teenage Witch

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 September 2004 - 19:26

'Sabrina, the Teenage Witch' Casts Spell on Paramount

"Sabrina, the Teenage Witch" has cast her spell on Paramount Pictures, which has signed a deal to co-produce a live-action film based on the Archie Comics character, according to The Hollywood Reporter.

Paramount and Archie Comics will split the proceeds of a licensing and merchandising program surrounding the film. "Sabrina" is the second motion picture deal for Archie Comics Entertainment, which was founded last year by Archie Comics Publications chairman Michael Silberkleit and president Richard Goldwater to develop the company's comic book characters—including Archie, Betty, Veronica, Jughead, Katy Keene, the Mighty Crusaders and Josie and the Pussycats—into entertainment properties. It has partnered with Miramax Films to develop "Betty & Veronica

Tänkte att ni bara måste villa ha denna info ;) :evil:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 16 September 2004 - 19:48

Ehm, gjordes det inte redan en film som sedan blev en tv-serie och som sedan blev några tv-filmer? Ska detta bli en uppföljare till serien eller en ny start? Kan har jag förstått det fel och det är inte en till Sabrina film som ska göras.

Edited by StarBld, 16 September 2004 - 19:49.

HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 September 2004 - 14:34

Altså jag vet inte.Har för mig där finns en film redan , så detta måste vara en till film då ?

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 September 2004 - 20:47

Nån som vet vad Mighty Crusaders är, som nämns i artikeln? Det låter ganska superhjälte-aktigt IMO, vilket isåfall sticker ut en hel del från Acke och Sabrina. Details, please.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 19 September 2004 - 07:40

Skal SMG få rollen som sabrina ?

Sarah Michelle Gellar - ’Buffy’ star gets ’Sabrina’ movie role ?
From Teenhollywood.com - 2004-09-18th

Sexy actress Sarah Michelle Gellar will be 30 when she plays adolescent Sabrina in the movie adaptation of Sabrina The Teenage Witch.

The Buffy The Vampire Slayer star, 27, has beaten Britney Spears and the TV show’s star Melissa Joan Hart to the part, which begins filming in late 2006.

A source says, "A few names have been mentioned, including Britney Spears, but recently she’s lost that teenage innocence tag.

"Gellar might be a bit older but she still looks fantastic."

Min avatar samling

#6 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 19 September 2004 - 13:00

Visst ser SMG inte ut att vara runt 30, men jag tror att det går lite överstyr om hon ska spela en 15-16 årig tjej. Hade nog varit bättre att ta någon som var lite närmare den åldern.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#7 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 September 2004 - 11:53

SMG skal inte vara Sabrina

No Sarah Michelle Gellar In Sabrina The Teenage Witch Movie
From Smgfan.com - 2004-09-21st

Sarah won’t appear in Sabrina Movie in 2006

Several entertainment sites reported on the weekend that Sarah has apparently signed on to do Sabrina, The Teenage Witch movie in 2006. We have confirmed that this is NOT true. It was interesting to see, though, how quickly something spreads on the internet.

Min avatar samling

#8 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 September 2004 - 11:42

Bra. Jag kände på mig att det antingen var en urbota dum idé eller ett bogus rykte.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#9 Amras

Amras

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts

Posted 24 September 2004 - 08:18

Vilka idéer de får ibland.

#10 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 24 September 2004 - 09:55

Om filmen gjordes 1998 skulle det säkert funkat, men just nu känns det bäst om dom hittar någon relativt okänd för rollen.

#11 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 24 September 2004 - 13:00

Låter ologiskt att låta någon annan än Melissa Joan Hart fortsätta spela Sabrina...men som sagt Hollywood är Hollywood..logik hör inte hemma där... :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#12 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 24 September 2004 - 14:32

Det vore dumt att låta henne vara kvar om detta är en nystart eftersom Melissa är äldre än vad SMG är.

#13 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 24 September 2004 - 17:01

Bra. Jag kände på mig att det antingen var en urbota dum idé eller ett bogus rykte.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe.
Med tanke på att källan var en sajt vid namn Teenhollywood.com så var det nog en ganska sund känsla.
Posted Image

#14 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 24 September 2004 - 20:36

Det vore dumt att låta henne vara kvar om detta är en nystart eftersom Melissa är äldre än vad SMG är.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skiljer ett år mellan dem. Big deal! Skulle det nu stå mellan Melissa Joan Hart och Sarah Michelle Gellar är MJH ändå det bättre valet eftersom hon är Sabrina.
Den tidigare filmen som ni funderar på var en film gjord direkt för TV år 1995, även den med MJH som Sabrina. Informationen går att hitta lätt på IMDB.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#15 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts

Posted 24 September 2004 - 23:47

Vad jag menade med inlägget var att om SMG är för gammal för att spela en så pass ung Sabrine så är MJH knappast bättre.