Jump to content

Photo

Twin Peaks - diskussion - hela serien

• Please log in to reply
25 replies to this topic

Poll: Vilken karaktär är coolast?

Vilken karaktär är coolast?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 30 October 2004 - 15:51

Jag vet att det är ett svåt val och att det finns så många andra som förtjänar en röst men man kan ju bara ha tio alternativ så....

#2 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 30 October 2004 - 22:52

Oj det var minsann inte så många som hade en favorit i twin peaks. Jag gillar alla ovan på ett eller annat sätt. Harry S Truman, Billy Zanes karaktär och Jocalyn tillhör hatobjekten...

#3 Frunobulax

Frunobulax

Cadet Third Year

• Members
  • 15 posts

Posted 31 October 2004 - 00:44

Dale Cooper är ju såklart "coolast" i dess rätta bemärkelse,, men vafan, Pete Martell rockar hårt! :D

#4 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 31 October 2004 - 09:07

Ingen! Serien var ju aldrig så mycket att ha tyckte jag..det enda trevliga var theme låten..

Edited by Mara Jade, 31 October 2004 - 09:07.

Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#5 tommie

tommie

Senior Commander

• Members
  • 381 posts

Posted 31 October 2004 - 12:12

Audrey! :cheer:

(som inte finns med på din lista, för övrigt :angry: )

Posted Image
I heal and hide...

#6 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 31 October 2004 - 14:14

Visst var musiken bra men karaktärerna var också grymma!

Och visst finns det andra karaktärer som inte var med på listan som också var bra...

#7 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 31 October 2004 - 15:32

Gillade Cooper, Log Lady och tjejen med sjörövarögat bäst, om ajg minns rätt. Har bara sett första säsongen hittlls. Inväntar S2-boxen med spänning.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#8 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 01 November 2004 - 08:15

Min favo er Bob :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#9 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 02 November 2004 - 13:37

Leland Palmer är min favorit.
Mycket tack vare scenen när han sjunger "Mareseatoatsanddoeseatoatsandlittlelambseativy ..." :thumbsup:
Posted Image

#10 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 15 November 2004 - 11:52

Leland palmer är en klar höjdare och Ray Wise som jag tror han hette är helt klart en underskattad skådespelare....

#11 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 June 2009 - 03:12

Det här var det ända Twin Peaks relaterade ämnet som jag hittade så jag ställer min fråga här. :P

Jag hade tänkt se om serien nu i sommar eftersom jag tror det var minst 15 år sedan sist. Så nu är min fråga, var ska man se filmen? Jag vet att den är en prequel till TV-serien men ska man se den innan TV-serien eller spoilar den hela serien och bör sparas till efter?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 June 2009 - 07:19

Man ska helst se den efteråt, eller någon gång när du vet vem som egentligen mördade Laura Palmer.
*Hockey och superhjältar*

#13 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 June 2009 - 14:41

OK, tack. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#14 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 June 2009 - 21:55

Har någon Twin Peaks Säsong 2 boxen? Där är 6 skivor men på Disc 4 står det avsnitt 19-22 och där är väl bara 22 avsnitt så jag undrar, vet någon om disc 5 och 6 är bara extramatrial?
-Sora, Kingdom Hearts

#15 Glima

Glima

Lieutenant

• Members
  • 95 posts

Posted 07 June 2010 - 18:44

Någon kanske kan modifiera den här tråden lite?

Kanalnio.se skriver att dom ska visa den här tv-serien. Start blir onsdag 30 juni 22:45.

#16 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 30 June 2010 - 22:06

Wow, ikväll är det dags... Skall vi göra om det här ämnet till ett officiellt diskussionsämne för oss som tänker se serien (igen?)?

Jag döpte om tråden.

Scenen där föräldrarna får reda på vad som hände med Laura ger mig fortfarande gåshud. Underbar musik och stämning i de där ögonblicken.

Finns det nån som inte vet vem mördaren är???.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#17 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 June 2010 - 22:07

Va? Började den ikväll? Äsch då :(

Puh, den håller på så jag missar ju inte hela avsnittet.

Edited by Synon, 30 June 2010 - 22:08.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#18 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 30 June 2010 - 22:17

Jo, den har nyss börjat. Höll på att missa den själv, ärligt talat. Ren slump att jag såg det när jag skulle se vilken tid Leno börjar ikväll.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#19 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 June 2010 - 22:37

Och se där vem som anländer till Twin Peaks i detta nu :D (Agent Cooper kanske jag ska tillägga för er som inte ser den precis nu)

Jag vet att jag inte kommer orka följa den på TV så jag har beställt boxen istället: 399:- på discshop :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#20 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 30 June 2010 - 23:59

Det var verkligen ett kärt återseende. Vilken flashback att se den igen :) Gillar verkligen musiken, sköna karaktärer och manuset är ju bara för härligt :thumbsup:

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 July 2010 - 16:13

Ett nytt avsnitt 22:45 varje Onsdag och Torsdag verkar det bli.

Avsnitten verkar dessutom gå i repris på nätterna mellan Söndagar och Måndagar.

#22 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 01 July 2010 - 18:32

Det här påminner mig om att jag måste se klart Twin Peaks någon gång, har de lånat på DVD men har bara sett de 4 första avsnitten tror jag att det är.

#23 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 July 2010 - 22:30

Då tycker jag du passar på nu ;)

#24 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 July 2010 - 23:33

Kanalnio.se skriver att dom ska visa den här tv-serien. Start blir onsdag 30 juni 22:45.

Ett nytt avsnitt 22:45 varje Onsdag och Torsdag verkar det bli.

Avsnitten verkar dessutom gå i repris på nätterna mellan Söndagar och Måndagar.

Ja, de finns listade på 9:ans sajt som Glima länkade till. Där står det även lite mer om avsnitten och så. Plus när säsong 2 visas.

#25 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 July 2010 - 14:13

Ber om ursäkt för att jag missade det.