Jump to content

Photo

X-Men Origins: Magneto

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 December 2004 - 12:34

Superhero Hype! rapporterar att Magneto ska få en egen film! :thumbsup:

http://www.superhero...ews.php?id=2328

The storyline will heavily involve Professor X (played by Patrick Stewart in the films). That character was a soldier in the allied force that liberated the concentration camps. The professor meets Magneto after the war, and while they bond over the realization that they are alike in their special powers, their differences soon turn them into enemies.

Det här låter bara för coolt! Den första Marvel-filmen med en skurk i huvudrollen! Att den handlar om Magneto och Professor X som när de möts och blir vänner i värsta Smallville-stilen gör det inte ett dugg sämre. Hoppas verkligen det här inte bara är nåt fejkrykte.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#2 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 13 December 2004 - 13:49

Hmm, både en Wolverinefilm och en Magnetofilm? Låter för bra för att vara sant.

#3 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 13 December 2004 - 15:35

Hmm, det kan bli bra det här. Både McKellen och Stewart är otroligt bra i sina roller och relationen mellan dom är en av dom allra mest intressanta i hela marvel universum. Visserligen är det någa andra pusselbitar som ska falla på plats också, men det kan bli riktigt bra.

#4 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 13 December 2004 - 15:52

Jag har mycket svårt att tro att det skulle kunna bli allvar av den idén. En film om Magneto skulle vara en film enbart för de redan insatta (och enbart vissa av dem), och stor popularitet åtnjuter inte X-Men-universum att en sån film skulle klara sig av egen kraft.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#5 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 13 December 2004 - 15:58

Även om jag är glad för varje seriefilm som kommer så tror jag inte att detta koncept kan vara så lyckat.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#6 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 December 2004 - 17:05

Läste om det här på ett annat forum, men trodde det var en bluff...men om det stämmer...jo, varför inte? Ett spännande koncept tycker jag, där det inte alls behöver bli så "cartoony", utan väldigt vuxet. Det finns helt klart en historia att berätta här, men kommer detta verkligen bli av? Och varför hör vi ingenting om X-Men 3? :mellow:
*Hockey och superhjältar*

#7 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 14 December 2004 - 12:45

Hoppas det blir av, och att det framförallt blir bra...Men ni vet vad jag brukar tycka ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#8 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2007 - 09:28

*dammar av tråden*

CanMag- David Goyer Attracted to Magneto

One of the few X-Men spin-offs is finally making some ground. Just when we though X-Men 4 talk would rouse up a few new rumors, 20th Century Fox has confirmed that The Invisible-director, David Goyer, will direct Magneto.

Goyer to Direct Magneto
After X-Men 3 failed to satisfy like X2 -- though it did rake in a large enough sum to take the 'trilogy' up past the $1 billion (worldwide) mark -- 20th Century Fox shut down the sequel machine to save fuel for the spin-off machine.

The first two spin-offs to come our way will be Magneto and Wolverine, with the latter farther along. Wolverine will star Hugh Jackman in a film written by David Benioff. Before you ask, no, a director has not been selected yet.

David Goyer will develop a Magneto script that was originally written by Sheldon Turner. Since the film will take a look at the character's younger years, Ian McKellen's participation will be limited at best.

As hinted in the first X-Men installment, Magneto will feature a young mutant who comes to grips with his mutant ability to manipulate metal objects as he and his parents try to survive in Auschwitz. Magneto ends up meeting future best buddy-enemy Professor Xavier when the camp is liberated by allied soldiers.

After rescue, Magneto hones his powers by hunting down and killing Nazi war criminals who had a hand in his sentence. His lust for revenge is what initially causes Magneto and Xavier to become enemies.

Stay tuned for updates.

Uppmärksammades också i SvD idag.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#9 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 April 2007 - 09:45

Ja, det verkar luta mycket mer åt spinoffs än uppföljare på X-Men. David Goyer är en riktig "comic book guy" och har manuset till Batman Begins som främsta merit - sen väcks det frågetecken i alla fall för mig när det gäller hur bra han skulle vara på att regissera själv. Blade III och så the Invisible som jag i och för sig inte har sett. Hans Flash-projekt som aldrig kom särskilt långt alls...skulle Goyer vara ett bra val? Det återstår (kanske) att se.

Men jag tror absolut att det istället blir andra spinoffs i stil med Wolverine och Magneto än fler filmer med X-Men.

#10 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 April 2007 - 12:53

Hoppas att filmen verkligen blir av med Stewart och McKellen. Med dessa i sina respektive roller samt en bra story så har man kommit en bra bit på vägen. Givetvis är det mycket som m¨ste klaffa för att det ska bli en bra film. Ska hålla tummarna för att dom lyckas ro detta projekt iland. :)

#11 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 April 2007 - 12:56

Har för mig att det ska handla om en yngre Magneto - alltså ingen McKellen eller Stewart.

#12 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 27 April 2007 - 14:26

Det beror väl på vilka delar ur Magnetos liv vi kommer få se. Om det bara blir när han är runt tjugo eller trettio, eller även som betydligt äldre. Med tekniken de använde i X-Men 3 för att få Stewart och McKellen att se yngre ut är det mycket möjligt att de kan dyka upp i åtminstone en scen. Dessutom blev han väl inte Magneto förrän efter att hans vänskap med Charles var över om jag förstått det rätt, vilket uppenbarligen ännu inte hade hänt i den där flashbacken?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#13 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 April 2007 - 15:44

Jag hoppas fortfarande på en medverkan av Stewart och McKellen då dom genom filmerna personifierat sina respektive karaktärer för mig vilket gör att jag har svårt att se några andra skådespelare i dessa roller. Förutsättningen är ju då att den utspelas i en era där det är fullt möjligt att använda sig av dessa skådespelare.

#14 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2007 - 23:17

Filmen kommer ju handla om vägen tills han blir Magneto. Början kommer handla om hur Magneto sitter på koncentrationslägret och hur Xavier, som soldat, räddar honom. Men största delen kommer troligen utspela sig på 50-talet, när han sammarbetar med Xavier för att bygga en bättre värld samtidigt som han i hemlighet mördar Nazister, när han var mellan 20 och 30 så jag tvivlar på att Stewart och McKellen kommer spela rollerna. Men de kommer säkerligen visa hur dem till sist blir ovänner och då kommer säkert Stewart och McKellen vara med.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 27 April 2007 - 23:50

Xavier som soldat räddar honom? Varifrån har du läst det där? :unsure:
Frågan är om ens manuset är färdigskrivet än... :rolleyes:

#16 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2007 - 00:23

Xavier som soldat räddar honom? Varifrån har du läst det där? :unsure:
Frågan är om ens manuset är färdigskrivet än... :rolleyes:

Magneto ends up meeting future best buddy-enemy Professor Xavier when the camp is liberated by allied soldiers.

David Goyer will develop a Magneto script that was originally written by Sheldon Turner.

Källa: XC

Det är iallafall så jag tolkar det. Visst, han kan vara en ung vetenskapsman som reser med de Allierade soldaterna men soldat låter troligare. Sen vill jag minnas att han var soldat under WWII i serierna men det kan vara som jag minns fel eller en alternativ världs Xavier.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 April 2007 - 14:14

JAg tror att i första varianten av vilket krig han var soldat i, så var det Koreakriget? Då hans bror Kaine blev JUGGERNAUT.

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 May 2007 - 12:18

Producenten Avi Arad pratar om tänkbar handling till den tänkta filmen.

#19 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 July 2007 - 16:54

The Origins of Wolverine and Magneto?

Source: XMenFilms.net

July 23, 2007

XMenFilms.net has discovered something very interesting about the "X-Men" spinoffs:

Are the upcoming X-Men spin-off films using 'Origins' in their titles? Here's something very interesting. Type in wolverineorigins.com or magnetoorigins.com and you'll get directed to 20th Century Fox's official website!

We've found that the studio registered these domain names in June of this year, so we might be looking at the preliminary names for the spin-offs of Wolverine and Magneto!

Really, it might be too early to know if these are the official film titles, but it's definitely something to chew on.

Källa

#20 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 29 August 2007 - 21:03

David Goyer pratar lite mer om Magneto i en Wizard-artikel.

On “Magneto” (2009), the X-Men spinoff film he’s writing and directing about their greatest foe:

“We’re scouting and budgeting now. It’s the origins of the X-Men with Magneto and Charles Xavier. We’ve done some scouts and it mostly takes place in Europe and Argentina. We’re doing budgets and we’re sort of halfway crewed up, and so that’ll be the big question: whether we can bring it in for a price. But that’s all I can say.”

#21 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2008 - 18:46

McKellen on the Magneto Spin-Off
Source: Empire Online
April 30, 2008

Empire Online talked to Sir Ian McKellen about the Magneto spin-off (or should we say, "X-Men Origins: Magneto"?) in the works.

"They are making a Magneto spin-off but I don't think it will involve me because it's about the younger Magneto, it's a back-story," McKellen said.

And what about the anti-aging special effects employed in the third "X-Men" movie? "Would I be willing to return to play a young Magneto? A cameo in my own movie? I don't think so," he said. "I don't think I could get away with playing a 19-year-old."

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 May 2008 - 12:20

SHH - Who Might Make a Magneto Appearance?

Source: Latino Review on May 14, 2008

Latino Review has posted an interesting bit on a photo they came across while visiting the Hellboy II: The Golden Army creature effects shop. They were told that this particular character (a younger version of what we've seen before) will be part of Magneto, 20th Century Fox's "X-Men" spin-off (much like X-Men Origins: Wolverine).

The film, to be directed by David S. Goyer, is expected to center on a young Magneto discovering if his powers are real or not and the journey of his survival as a young man and how the one-time allies became mortal enemies.

Who are they talking about? Click here to find out.

Den dom pratar om är en ung Hank "Beast" McCoy .

#23 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 14 May 2008 - 14:20

Nånting verkar inte riktigt stämma här. Först och främst har Beast ingen svans, utan det låter som att de förväxlat honom med Nightcrawler . För det andra, så fick man se Hank McCoy med normalt utseende i X-Men 2, så det skulle bli riktigt rörigt om han skulle vara Beast innan dess . Jag antar att man får vänta tills det kommer fler detaljer.

#24 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 July 2008 - 00:23

Magneto Movie Script Review!

Goyer's script for the 5th X-Men movie has been leaked to a select few. The Magneto movie, probably to be called X-Men Origins: Magneto, will detail the early beginnings of the mutant master of magnetism...

Mer att läsa om ni följer länken
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 July 2008 - 12:09

Handlingen kändes, av översiktsbeskrivningen, inte särskilt het. Mest som en genomgång för att nå framtiden, utan en stark röd tråd.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«