En intressant artikel
Källa TV 4
"Matthew Fow pratar inte om sina tatueringar"
När Lost-producenten Damon Lindelof svarade på chattfrågor på eonline.com berättade han om Jacks tatueringar, Hurleys fördömda nummerserie och att Dominic Monaghan gärna klär sig i kvinnokläder. Här kan du läsa en del av chatten.
Matthew Fox spelar Jack i Lost. FOTO: Buena Vista
Laurie säger: Vad betyder Jacks tatueringar?
Damon Lindelof säger: Det är en av seriens stora mysterier och det kommer en tillbakablick som förklarar innebörden av alla hans tatueringar och vad som hände i hans liv när han skaffade dem. Den kommer nog i säsong två, men annars väldigt tidigt i säsong tre. Men planen är att göra det i år.
Kristin säger: Är det Matthew Fox egna tatueringar?
Damon Lindelof säger: Ja, men de är Jacks nu. När vi träffade Matthew första gången och såg tatueringarna började vi fundera över dem och varför de är på Matthew Fox arm, men det pratar han inte om med någon. Det är väldigt privat för honom och spekulationerna pågår. Han har ju fem stycken så folk tror att det har något med hans förra tv-serie Ensamma hemma (med originaltiteln Party of Five, reds amn), men jag tror att han skaffade dem ännu tidigare. I Lost pratar Jack med Kate om att man ska räkna ner från fem när man är rädd, så då trodde folk att de hade med det att göra. Tatueringarna är ett pågående mysterium, men som tur är för oss, ett som vi redan har svaret på.
Terry O'Quinn spelar Locke. FOTO: Buena Vista
newfgirls säger: Är Locke ond eller god? Vet du vid det här laget?
Damon Lindelof säger: Vi vet, och vi har ett sätt att närma oss honom. Det jag gillar med Lost är att alla karaktärerna har både gott och ont i sig, beroende på hur man ser på dem. Ta Kate eller Sawyer - de har gjort hemska saker, men när man får se varför förstår man dem bättre. Lockes allra första ord i första avsnittet i backgammon-scenen är väldigt genomtänkta. Där berättar han allt om sin karaktär för Walt och om våra känslor för honom.
the_wb_sucks säger: Ska ni inte göra ett avsnitt från hunden Vincents perspektiv?
Damon Lindelof säger: Vi tänkte faktiskt avslöja en viktig del av öns mytologi genom Vincent, men det läckte ut och jag blev så arg att vi bestämde oss för att inte göra det. Det finns vissa saker som kan läcka ut utan att det stör mig så mycket, medan andra är jobbigare att läsa om på Internet. Det skulle bli det sista som hände i första säsongens sista avsnitt, men vi har bestämt att inte göra det just nu. När det gäller tillbakablickarna handlar de ofta om ett misstag som de här människorna har gjort eller något som de skäms över och som de nu måste överkomma på ön. Och hunden, trots att han är en fantastisk skådis, har nog inte den känslomässiga spännvidden som krävs för att klara en hel tillbakablick.
Jorge Garcia spelar Hurley. FOTO: Buena Vista
Luv säger: Hur kom ni på Hurleys nummerserie?
Damon Lindelof säger: Det är en stor hemlighet som jag inte kommer att avslöja. Jag tror att det finns ett stort intresse för vad siffrorna betyder och hur vi kom på dem. Det är otroligt att trots att vi gömde numren för tittarna före avsnittet om Hurley så fanns det massor av sajter på Internet om dem. Det enda numret som var ett nyckelnummer var 23 och den som kan någonting om Robert Anton Wilson kan läsa in vad de vill i det. Det är ett viktigt nummer för seriens intrig.
Jennifer Nguyen säger: Alla skådespelarna verkar vara en dröm att jobba med. Är alla lika trevliga som de verkar? Har du inga avslöjanden att komma med?
Damon Lindelof säger: Jag bara väntar på att botten ska gå ur och de ska vända sig emot oss, men det har inte hänt än. Om man ser objektivt på det - de får bo på Hawaii, det vackraste stället i världen. Vi driver inte på dem alltför hårt eftersom ensemblen är så stor. Och de gillar verkligen sitt jobb! Och när de ska göra ett avsnitt om sin rollkaraktär är det verkligen känsloladdat. Det finns en riktigt bra gruppkänsla, faktiskt. Jag önskar att jag kunde avslöja något smaskigt, men det kan jag inte. Eller jo, Dominic Monaghan klär sig i kvinnokläder. (Skämtar).
D säger: Grattis till Emmyn, den förtjänade ni. Har du några andra tv-serier på gång eller fokuserar du på Lost nu?
Damon Lindelof säger: Jag håller bara på med Lost just nu. Vi gör 23 avsnitt i år, vi gjorde 25 förra året. Jag önskar jag kunde göra som många andra - hålla på med flera serier samtidigt. Men den här är så tidskrävande och jag älskar den. Jag kan vakna på nätterna och tänka på Lost. Vi har pratat om att göra en lördagsmorgon-spinoff som skulle heta Locke och monstret. Det skulle vara en animerad serie där Locke skulle rida omkring på monstrets rygg och de skulle lösa brott och sånt.
ELISABETH MALMGREN
Edited by Forever Xena, 27 September 2005 - 17:19.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Combat Information Center
Min avatar samling