Är inte blandningen av övervåld och humor något som avspeglas i tidningen, såsom Garth Ennis gör den nuförtiden? Vet inte exakt själv, har inte läst Punisher på väldigt länge...
Karaktärerna, såväl grannarna som "the russian" är väl hämtade rakt från tidningen, eller hur?
Själv tycker jag att filmen var helt okej - jag menar ska man vara kritisk så kan man ju i så fall fråga sig varför filmen utspelar sig i Tampa, FL och inte New York... liksom.
Att en snubbe ställer sig upp och borstar av damm efter att blivit slagen/skjuten tjugoelva gånger - blir väl inte mer serietidning än så!
Förstår all kritik som gås igenom ovan och håller i stort med allt - men jag var underhållen av filmen trots allt när allt kommer omkring.
Scenen med den gitarrspelande "hitman":en är ju klockren!
<{POST_SNAPBACK}>
Det är grejer hämtade rakt från serierna, även när han använder glasspinnen och blåslampan. Men gör det filmen bra? Daredevil hämtade väldigt mycket från Frank Millers serier, som är bland det bästa man kan läsa i den här genren, inte blev filmen något mästerverk för det heller. Det räcker liksom inte att "hämta saker" ur serierna, det är snarare *hur* man gör det.
Angående att kunna borsta av sig när man har blivit slagen/skjuten och att det skulle vara serietidning...tja, om man har en förenklad syn på det. Det behöver inte vara löjligt och komiskt på fel sätt bara för att det är en serie. Punisher är en "vanlig" människa, och om de vill visa det så får de göra det rätt.
Swedishsuperhero, jag läste visst ditt resonemang, och jag tror att vi alla känner folk som inte kan så mycket om serietidningar och "har förmågan att från bägge perspektiven" lika mycket som t. ex du.
Det ändrar dock inte att det är en film från Marvel. Oavsett om man känner till det eller inte där det det. Blade är också en Marvel-film. Samma där, oavsett om man vet om det eller ej.