Jump to content

Photo

The Punisher

• Please log in to reply
56 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 20 February 2005 - 10:49

Också en utmärkt film tyckar jag :)

Jag gillar John Travolta , tyckar han er en rigtig bra skådespelare :thumbsup:

The Punisher var lite mesig i början , men sen vaknar han till :thumbsup: :P

Konstigt han ( The Punisher ) kan inspirere ( de 3 andra som bodde i bygningen ) folk till att ställe upp för han till den graden att de inte ger sig under tortur :blink:

Såsom scenen när de river ut piercingen från manden * rysar * det såg inte kul ut :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 February 2005 - 11:19

(Egentligen är det här en serietidningsfilm) ^_^

Hmmm, jo, att Puh-nisse kunde motivera sina grannar på det sättet kändes lite omotiverat.
Över huvud taget så var det en konstig blandning av sadistiskt underhållningsvåld som mest var löjligt och ett försök till en mörk "Hämndrulle". Hde de hållit sig till det senare så hade den nog blivit mycket bättre.
*Hockey och superhjältar*

#3 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 February 2005 - 12:36

Ska man se på det som en Marvel-film tycker jag om hur den skiljer sig så mycket från övriga. Inga superkrafter, i stort sett inga CGI-effekter alls, och så har den en R-rating. :D Och på toppen av allt har den fortfarande den där serietidnings-feelingen i sig.

Förresten, är det nån som har soundtracket? Det har jag!
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#4 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 February 2005 - 12:39

Ska man se på det som en Marvel-film

Klart man ska det. Det bygger på en Marvel-figur. Avi Arad t. ex ligger bakom den här också. Det står klart och tydligt "Marvel" i förtexterna...synd att det är en skräpfilm. :(

#5 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 20 February 2005 - 15:06

(Egentligen är det här en serietidningsfilm)  ^_^

Hmmm, jo, att Puh-nisse kunde motivera sina grannar på det sättet kändes lite omotiverat.
Över huvud taget så var det en konstig blandning av sadistiskt underhållningsvåld som mest var löjligt och ett försök till en mörk "Hämndrulle". Hde de hållit sig till det senare så hade den nog blivit mycket bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med...

Grannarna skulle slopats direkt. Han som spelar Punisher passar mycket bättre än sin namne Dolph. Men resten är fan nästan sämre än den gamla filmen...

Nej så dålig är den inte men den skulle kunna gjorts otroligt mycket bättre. Det finns ju massor av hämndfilmer som är coola och hårdkokta, denna var liksom lite mesigt löskokt....

#6 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 20 February 2005 - 15:10

Okay flyttar topicet till serietidningar ;)

Glömde bort att det var en serietidning ;)

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#7 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 February 2005 - 15:25

Inte så lätt alltid, men då är det bra att det finns serienördar som jag som kan säga till. ^_^

Grannarna hade de kunnat sköta lite bättre, sen var "The Russian" bara löjlig. Hela den fajten var extremt malplacerad. Öht var Frank Castle mer av en klåpare större delen av tiden. :(

#8 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 20 February 2005 - 15:35

Vad betyder ordet klåpare ?

Min avatar samling

#9 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 February 2005 - 15:43

Typ klantig. Att han inte är så badass som han är i serierna utan mest åker på stryk hela tiden. Och det är också en grej. Om den ska vara mer "realistisk" så funkar det inte att Punisher åker på tokspö och sen bara borstar av sig.

Lite som i Daredevil där Bullseye nästan slår ihjäl DD, men sen skuttar han genom halva stan till Kingpin och besegrar honom.

#10 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 February 2005 - 15:51

Grannarna skulle slopats direkt. Han som spelar Punisher passar mycket bättre än sin namne Dolph. Men resten är fan nästan sämre än den gamla filmen...

Jag håller med. Med en bättre regissör än Jonathan Hensleigh, t ex Brian Helgeland, så skulle Punisher ha blivit en mycket tuffare och bättre film. Synd att Tom Jane inte fick ett bättre manus att jobba med, och synd också att John Travolta, i mitt tycke gjorde en av hans svagaste insatser på senare år.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 February 2005 - 15:57

Klåpare har också betydelsen 'dilettant', FX - fast med ett mått av klantighet också.

Det är svårt att förklara ett sådant ord. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#12 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 20 February 2005 - 17:41

Inte så lätt alltid, men då är det bra att det finns serienördar som jag som kan säga till.  ^_^

Grannarna hade de kunnat sköta lite bättre, sen var "The Russian" bara löjlig. Hela den fajten var extremt malplacerad. Öht var Frank Castle mer av en klåpare större delen av tiden. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Fighten med ryssen var ju det mest underhållande i hela filmen! Annars håller jag med er om att det var en halvbra film. Och grannarna var väl kanske det allra mest misslyckade...

#13 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 February 2005 - 17:47

Inte så lätt alltid, men då är det bra att det finns serienördar som jag som kan säga till.  ^_^

<{POST_SNAPBACK}>

Fighten med ryssen var ju det mest underhållande i hela filmen! Annars håller jag med er om att det var en halvbra film. Och grannarna var väl kanske det allra mest misslyckade...

<{POST_SNAPBACK}>

Men det är ju det som är grejen...ska Punisher vara komisk eller mörk? De kunde inte riktigt bestämma sig verkar det som...

#14 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 20 February 2005 - 17:52

Jo, den var väl lite splittrad, men jag föredrar ändå den här väl genomförda komiska fighten än dom mindre lyckade "mörka" hämndaktionerna.

#15 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 February 2005 - 18:19

Okay tackar för förklaringen :)

Isf tyckar jag också Punisher var en klåpare och jag trodde egentligen han skulle vara nån sorts " Rambo "

Min avatar samling

#16 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 February 2005 - 18:54

Okay tackar för förklaringen :)

Isf tyckar jag också Punisher var en klåpare och jag trodde egentligen han skulle vara nån sorts " Rambo "

<{POST_SNAPBACK}>

Det är han egentligen. Men om de hade velat tona ner det där och göra honom mer "mänsklig" så hade de kunant sköta det bättre. Han hade inte behövt få tokspö nästan hela tiden, borsta av sig, och sen använda sig av fula knep.

#17 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 21 February 2005 - 22:18

jag tyckte den var fett bra :D fast jag har ju inte läst serien heller.
en av dom bästa sakerna var att den inte var proppad med bullettime och andra effekter.
jag återkommer
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#18 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 February 2005 - 09:00

Ska man se på det som en Marvel-film

Klart man ska det. Det bygger på en Marvel-figur. Avi Arad t. ex ligger bakom den här också. Det står klart och tydligt "Marvel" i förtexterna...synd att det är en skräpfilm. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det vet jag ju eftersom jag såg filmen. Är man serietidningsfan är det en självklarhet. Men många jag känner, både släkt och vänner, vet inte ett smack om serier fast det hindrar inte dem från att se såna filmer. Min pappa t.ex. har typ inte läst en tidning sen Fantomen när han var tonåring. Av den anledningen har jag förmågan att se på sånt här ur bägge perspektiven. Följdaktligen har det gett upphov till det omdöme som man kan ta del av om man läser hela mitt inlägg.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#19 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 February 2005 - 10:20

Filmen är ok. Inget mästerverk, men inget bottennapp heller. Dolph-filmen är sämre. Här har Punne iaf en dödskalle på bröstet.. ;)

Den kunde dock vara bättre, det håller jag med om.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#20 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 February 2005 - 10:46

Tyckte att den var rätt bra :)
Bättre än vad jag hade väntat mig i alla fall, eftersom han inte har några superkrafter som resterande Marvel karaktärer har.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#21 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 22 February 2005 - 11:10

Egentligen så skulle jag väl egentligen vilja se en Executioner-film... (för er som inte vet, så är Executioner "originalet". En bokserie ursprungligen skriven av Don Pendleton (och senare fler författare). Bokserien hette Mack Bolan i Sverige).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#22 Petey

Petey

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts
  • Interests:Serier - mestadels Marvel...

Posted 22 February 2005 - 13:42

Är inte blandningen av övervåld och humor något som avspeglas i tidningen, såsom Garth Ennis gör den nuförtiden? Vet inte exakt själv, har inte läst Punisher på väldigt länge...

Karaktärerna, såväl grannarna som "the russian" är väl hämtade rakt från tidningen, eller hur?

Själv tycker jag att filmen var helt okej - jag menar ska man vara kritisk så kan man ju i så fall fråga sig varför filmen utspelar sig i Tampa, FL och inte New York... liksom.

Att en snubbe ställer sig upp och borstar av damm efter att blivit slagen/skjuten tjugoelva gånger - blir väl inte mer serietidning än så!

Förstår all kritik som gås igenom ovan och håller i stort med allt - men jag var underhållen av filmen trots allt när allt kommer omkring.

Scenen med den gitarrspelande "hitman":en är ju klockren!

#23 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 22 February 2005 - 15:20

mm det var ju fett skönt när han använde "blåslampan" ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#24 Petey

Petey

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts
  • Interests:Serier - mestadels Marvel...

Posted 22 February 2005 - 15:32

Klockrent! Den scenen och just karaktären Mickey är nog min favorit-pryl i filmen!

#25 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 February 2005 - 19:14

Är inte blandningen av övervåld och humor något som avspeglas i tidningen, såsom Garth Ennis gör den nuförtiden? Vet inte exakt själv, har inte läst Punisher på väldigt länge...

Karaktärerna, såväl grannarna som "the russian" är väl hämtade rakt från tidningen, eller hur?

Själv tycker jag att filmen var helt okej - jag menar ska man vara kritisk så kan man ju i så fall fråga sig varför filmen utspelar sig i Tampa, FL och inte New York... liksom.

Att en snubbe ställer sig upp och borstar av damm efter att blivit slagen/skjuten tjugoelva gånger - blir väl inte mer serietidning än så!

Förstår all kritik som gås igenom ovan och håller i stort med allt - men jag var underhållen av filmen trots allt när allt kommer omkring.

Scenen med den gitarrspelande "hitman":en är ju klockren!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är grejer hämtade rakt från serierna, även när han använder glasspinnen och blåslampan. Men gör det filmen bra? Daredevil hämtade väldigt mycket från Frank Millers serier, som är bland det bästa man kan läsa i den här genren, inte blev filmen något mästerverk för det heller. Det räcker liksom inte att "hämta saker" ur serierna, det är snarare *hur* man gör det.

Angående att kunna borsta av sig när man har blivit slagen/skjuten och att det skulle vara serietidning...tja, om man har en förenklad syn på det. Det behöver inte vara löjligt och komiskt på fel sätt bara för att det är en serie. Punisher är en "vanlig" människa, och om de vill visa det så får de göra det rätt.

Swedishsuperhero, jag läste visst ditt resonemang, och jag tror att vi alla känner folk som inte kan så mycket om serietidningar och "har förmågan att från bägge perspektiven" lika mycket som t. ex du.
Det ändrar dock inte att det är en film från Marvel. Oavsett om man känner till det eller inte där det det. Blade är också en Marvel-film. Samma där, oavsett om man vet om det eller ej.