Äntligen en hockeytråd!
Jag har följt försäsongsmatcherna med spänning, och ser verkligen fram mot säsongsstarten.
För en gångs skull hyser jag gott hopp om att Luleå ska slippa kriga de sista omgångarna för att ta sig till slutspel.
Intressanta juniorer och några intressanta utlänningar, inte minst skåningen Hans Chrunak.
Och Micke Renberg verkar hålla (peppar, peppar).
Hade tänkt besöka mor och far i Luleå i slutet av månaden, då LHF spelar tre raka hemmamatcher, så förhoppningsvis ska jag kunna se någon match i Coop Arena denna säsong (senast jag var på hockey i Luleå hette hallen Delfinen).
Sedan kommer jag naturligtvis att se Luleå när de spelar borta i Globen eller på Hovet (och möjligtvis i Scaniarinken eller AXA-filbunken eller vad Södertäljes gamla ruckel kallas nu för tiden).
Apropå Globen så verkar Djurgården få det tufft i år.
Jag avskyr verkligen DIF, men om det skulle gå så illa för dem att de måste spela i kvalserien och hamnar i Allsvenskan så skulle jag nog ändå gråta en skvätt, eftersom Luleå inte längre skulle komma på besök då.
Om nu inte Hammarbajen eller Gnaget lyckas ta sig upp till Elitserien, men den chansen är nog inte särskilt stor.
Och även om de tog sig upp så har de väl så taskig ekonomi att de blir tvungna att spela på en utomhusrink i typ Norrtälje eller Nynäshamn.