Jump to content

Photo

Bästa spel ni nå'nsin spelat?

• Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 28 September 2005 - 20:45

Då detta ämne verkar saknas tar jag mig friheten att starta. :)

Eftersom jag är lätt dataskadad säger jag Fallout.
Men när strömmen går tyr jag mig nog till Fia med knuff. :D En klassiker.
AD&D är en annan gammal favorit.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#2 Bobbo Viking

Bobbo Viking

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 72 posts
  • Interests:Supa, slåss och ragga brudar förstås. Höhö. Nej men en lite bättre beskrivning längre ner:<br /><br />Musik, Uggla, brudar självklart, polare, spel i alla former, ränna på stan, klippa gräs, glo på tv, störa festande grannar.. Kommer inte på mer för tillfället :)

Posted 28 September 2005 - 20:57

Då detta ämne verkar saknas tar jag mig friheten att starta. :)

Eftersom jag är lätt dataskadad säger jag Fallout.
Men när strömmen går tyr jag mig nog till Fia med knuff. :D En klassiker.
AD&D är en annan gammal favorit.

Ja, detta var ju vad jag önskade :wub: Säger Fallout här med! 1:an och 2:an. Störtskönt. Sedan får jag säga GTA-spelen, Manhunt, Freedom Fighters, Rise of Nations, många bra spel där :rolleyes:

Nostalgi: Ice Climbers till Nintendo. Jag och mina polare har spenderat många timmar med det :wub: Likaså Super Mario Bros-serien, Batman, Chip and Dale. Och en massa SEGA-spel jag inte orkar rabbla upp.

Edited by Bobbo Viking, 28 September 2005 - 20:59.

Posted Image

Min engelska Uggla-sajt. Njut :)

Jag vill inte gå hit..

#3 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 28 September 2005 - 21:19

Super Mario Bros 1-3, Super Mario World, Super Mario 64, Mario Kart 64, Animal Crossing, Beyond Good and Evil, Zelda-spelen, Super Monkey Ball, Goof Troop (om man är två), Ducktales-spelen, Wario Ware, Mega Man 2, Super Smash Bros Melee, Mach Rider, Balloon Fight och ett gäng andra härliga titlar.

Bland vanliga spel är Finns i sjön en stor favorit

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 September 2005 - 21:22

Måste man välja?? Klassiska favoriter utan inbördes ordning:

Backgammon, Bomb Jack II (C64), Bubble Bobble (NES), Bul (PC), California Games (NES), Crazy Cometers (C64), Defender of the Crown (C64), Duck Hunt (NES), Exitebike (*) (NES), Fia/Ludo, Fist (C64), Ghostbusters (C64), Giana Sisters (C64), Hexpus (PC), Hoogans Alley (NES), Int. Karate (C64), Ice Climber (NES), Kid Icarus (*) (NES), Kyodai Mahjongg (PC), Kyodai Rivers (PC), Maniac Mansion (NES), Mega Man (serien) (NES), Mini Putt (C64), Monopol, New Zeeland Story (NES), Ordpus (PC), Out Run (C64), Police Academy (C64), Racing Track (C64), Royal Game of Ur (PC), Skate or Die (C64), Spy vs Spy (C64), Squish'em (C64), Super Mario Bros (serien) (NES), Test Drive (C64), Tetpus (PC), TP, Trailblazers (C64), Wild Gunman (NES), Zelda (org) (NES),

Kommer inte på fler nu... :P C64 och NES emulatorer är standard på mina datorer - sann spelglädje! :D

Edited by XC-SE, 12 October 2005 - 16:14.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 28 September 2005 - 21:24

några av mina favvo-spel då:

star trek voyager elite force:
ett enormt bra spel, där man både fick interagera med sin favorit tv-serie och som dessutom var ett enormt bra fps-spel. inte för att jag förstog så mycket av engelskan, men kul var det. håller än (om min skiva bara inte skulle vara för repad...)

hitman 2:
fantastisk uppföljare med grym grafik, bra story, häftigt gameplay etc. nu väntar vi på blood money

unreal tournament 2004:
ett av de bästa multiplayer-spel som skapats, med grymt många banor, vapen, spelsätt etc. innehöll riktigt bra grafik, och gick ändå "smooth" över internet. onslaught-läget tillade ett nytt, grymt spelsätt med stora banor men ändå koncentrerade fighter. assault kom tillbaka, helt lysande. 2007 kommer bli enormt.

desperados:
ett annorlunda spel, som var riktigt genomtänkt och väldigt roligt att spela. bra grafik, framförallt på filmerna mellan banorna och en riktigt bra story. gissa om jag stog och hoppade i affären när vi "tjuvläste" i superplay om uppföljaren.

finns många mer att lägga till, men det blir senare!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#6 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 September 2005 - 22:54

OJ, svår fråga. finns många.

Super Mario serien, NHL (ea sports serien), No one lives forever 2, Syberia 1 och 2, Tex Murphy -The Pandora Directive, Civilazation II, FIFA Soccer Manager, Star Trek Elitforce II.

kommer kanske på mera.

GG

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 29 September 2005 - 03:07

desperados:

Du är nog den första jag sett som känner till detta spel.
Själv älskade jag det till min stora förvåning eftersom jag avskydde Commandos. Men det är klart, gillar man Westerns så...
Min favorit var nog Kate med sina åsne-sparkar. :wub:

@B. Viking:

Ja, detta var ju vad jag önskade

Såg det... ;)

Edited by Kizmiaz, 29 September 2005 - 03:11.

(゚、 。 7
 じしf_,)ノ

#8 Bobbo Viking

Bobbo Viking

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 72 posts
  • Interests:Supa, slåss och ragga brudar förstås. Höhö. Nej men en lite bättre beskrivning längre ner:<br /><br />Musik, Uggla, brudar självklart, polare, spel i alla former, ränna på stan, klippa gräs, glo på tv, störa festande grannar.. Kommer inte på mer för tillfället :)

Posted 29 September 2005 - 14:56

några av mina favvo-spel då:

desperados:
ett annorlunda spel, som var riktigt genomtänkt och väldigt roligt att spela. bra grafik, framförallt på filmerna mellan banorna och en riktigt bra story. gissa om jag stog och hoppade i affären när vi "tjuvläste" i superplay om uppföljaren.

finns många mer att lägga till, men det blir senare!

Jaa, Desperados :wub: Minns när min polare köpte det var sina sista slantar när det kom ut och vi satt och spelade timvis.

Har sett om Desperados 2 i PC-gamer tror jag. En flytt över till 3D-grafik. kan bli bra :)

Mafia är också ett av spelvärldens mästerverk.
Posted Image

Jag vill inte gå hit..

#9 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 29 September 2005 - 14:59

Själv älskade jag det till min stora förvåning eftersom jag avskydde Commandos. Men det är klart, gillar man Westerns så...
Min favorit var nog Kate med sina åsne-sparkar. wub.gif

och sanchez med sin dubbelpipiga, sombrero, tequila och enorma muskler :D

nu lite fler favoriter:

super smash bros melee: hur kul som helst, speciellt om man är fyra stycken. har spelat det sen det kom och det går knappt att tröttna på.

goldeneye: bästa fps-liret till tv-spel. håller utan tvekan fortfarande, och har de absolut skönaste vapnen även om spelet ser ut som en picasso eller nåt.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#10 Bobbo Viking

Bobbo Viking

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 72 posts

Posted 29 September 2005 - 15:03

Min favorit var nog Kate med sina åsne-sparkar. wub.gif

och sanchez med sin dubbelpipiga, sombrero, tequila och enorma muskler :D

nu lite fler favoriter:

super smash bros melee: hur kul som helst, speciellt om man är fyra stycken. har spelat det sen det kom och det går knappt att tröttna på.

goldeneye: bästa fps-liret till tv-spel. håller utan tvekan fortfarande, och har de absolut skönaste vapnen även om spelet ser ut som en picasso eller nåt.

Golden Eye.. :rolleyes: Kom ihåg när jag satt och spelade det med grannen när jag var typ 6. Har ett minne av att jag blev förbannad när han sköt mig genom väggarna med den gyllene pistolen ^_^
Posted Image

Jag vill inte gå hit..

#11 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 29 September 2005 - 15:16

Nostalgi: Ice Climbers till Nintendo. Jag och mina polare har spenderat många timmar med det :wub: Likaså Super Mario Bros-serien, Batman, Chip and Dale. Och en massa SEGA-spel jag inte orkar rabbla upp.

aah, Ice Climber :wub:

spelade det som en galning när jag var liten, satt med min kusin och spelade det hela dagarna. sen åt vi lite saft och bullar och spelade tills vi blev trötta :P

En polares mor är konsolganel och hade köpt ett vanligt NES och bland spelen hon fick med fanns det. Jäklar så jag och min polare garvade när vi försökte ta oss upp. Eller ja... när vi försökte knuffa ned varandra :P

Vill inte säga att ett visst spel är det bästa, för jag kan inte sätta ett spel framför alla andra, men ett utav de roligaste är iaf Final Fantasy VII. HAr banne mig övergett World of Warcraft för att varva detta underbara spel igen :D

Hittade inte PSX-skivan så fick bli att spela det till datorn, tyvärr.. Köra-delarna är helt åt helvete, rent ut sagt :P

Roligt att möta bossen när man ska ut ur Midgar då Barret och Aeis har 1hp vardera... Men jag tog den jäkla roboten (Måste älska att min lille Cloud hade Lighning material :D , och att Aeris hade All och restore MAterial)
FF VII Har en av de bästa hanldingar tycker jag, och det är riktigt roligt, trots sin inte så snygga grafik, men hey! Det funkar fortfarande :D

Gah måste få tag på ett PS2, så jag kan spela FF VII, VIII och X (vet, behöver bara ps2 för 10:an, men vill ändå ha ett ps2 ^^)

Uj... skummar igenom mitt inlägg och det låter nästan som att jag tycker FF VII är det absolut bästa spel som finns.
Men som sagt, det är ett av de bästa spelen, sen kanske jag blev lite spelgalen tack vare att jag sett Final Fantasy: Advent Children (Äntligen! En film som gör titeln rättvisa!)

Nej, nu ska jag banne mig ta mig förbi snowboard-delen i warp tio!

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#12 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 04 October 2005 - 08:30

Hmm, världens bästa spel? Låt mig fundera på den saken.
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#13 oXo

oXo

Lieutenant Commander

• Members
  • 154 posts

Posted 04 October 2005 - 11:32

Bästa spel jag någonsin spelat??
Enkelt: Homeworld 1

#14 Bobbo Viking

Bobbo Viking

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 72 posts

Posted 06 October 2005 - 21:07

Spider-Man the movie 2 är också ett fantastiskt spel. Stor frihet, fartfull story m.m.
Posted Image

Jag vill inte gå hit..

#15 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 October 2005 - 23:24

Spider-Man the movie 2 är också ett fantastiskt spel. Stor frihet, fartfull story m.m.

Möjligvis till konsol, men inte till PC iaf :P

(Fasen, måste "köpa" det första spelet :P )

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#16 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 09 October 2005 - 14:58

Jag tar inte med brädspel och figurspel i min lista, bara så ni vet! Här är det TV- och dataspel som gäller!

Min lista är den ultimata som ingen kan ifrågasätta ;) :

1. The Legend of Zelda - A Link to the Past (SNES)
Det finns INGENTING som slår detta spel. "Zelda 3" är och kommer alltid vara det ultimata spelet. Det är snyggt, varierat, mysigt, coolt och med världens bästa spel-musik någonsin, men först och främst är det roligt och underhållande. Ingenting kan jämföras med Zelda 3, och jag tror inte spelvärlden hade sett likadan ut som den gör idag utan denna milstolpe. Spelet är minst lika bra idag, som när det kom, så spela gärna igenom detta om ni inte redan gjort det!

2. Chrono Trigger (SNES)
Chrono Trigger är världens bästa RPG någonsin. Det är få som känner till detta spel från Squaresoft, vilket är konstigt då det är många gånger bättre än samtliga Final Fantasy spel. Grafiken står sig än idag, och musiken är helt underbar. Men spelet är en vinnare p.g.a. att den har allt som gör ett rollspel bra, och att det gör det bättre än alla andra RPG's; en underbar story, starka karaktärer och coola och mysiga miljöer. Jag uppmanar alla att spela igenom Chrono Trigger minst en gång!

3. Final Fantasy VII (Playstation, PC)
Ett av mina starkaste spelminnen någonsin var när jag, 10 år gammal, gick av ett tåg i den mörka industristaden Midgar i rollen som Cloud Strife. Sen dess har Cloud alltid varit spel-hjälte nummer ett för mig! FFVII har en underbar story, grymma karaktärer och trevliga miljöer. Hade hela spelet varit lika bra som första skivan (missförstå mig inte, hela spelet är bra, men första skivan är superb) hade det mycket väl kunnat vara världens bästa spel. FFVII är väldigt aktuellt i samband med denna grymma filmen "Advent Children". Spela FFVII först och se filmen sen, det kommer bli en upplevelse ni aldrig kommer glömma!

Det där var min väl genomtänkta topp-3 lista, men det finns en mängd andra spel som jag älskar men dessa är mina absoluta favoriter. Andra favoriter är Monkey Island-spelen och Grim Fandango (PC), Tony Hawk 4 (samtliga moderna format), Sonic the Hedgehog 2 (Sega Megadrive 2), Street Fighter 2 (SNES), Super Bomberman (SNES), Castlevania-spelen, en massa plattformspel, en massa fightingspel m.fl. m.fl....

Edited by Spidde, 09 October 2005 - 16:15.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#17 Jaja

Jaja

Lieutenant

• Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 09 October 2005 - 17:26

Kommer ihåg när alla polarna gled runt och körde Crash Team Racing med Multitap... yeah, those were the days...
Inte för att själva liret var så über, men om man hade kört alla andra Crash spel ( :blush: ) så blir det mucho nostalgi.

Samma med Crash Bash, nästan bättre... Jag kommer ihåg när jag och min brosa körde variant tre på typ den där "rymd-banan" (med dynamit överallt) och sprängde hela jävla banan i luften... :rambo:

Nuförtiden lirar man mest Star Wars Battlefront te PS2an. När 2:an kommer, då kommer det höras över hela Södermalm... :P

#18 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 09 October 2005 - 19:13

Kommer ihåg när alla polarna gled runt och körde Crash Team Racing med Multitap... yeah, those were the days...
Inte för att själva liret var så über, men om man hade kört alla andra Crash spel ( :blush: ) så blir det mucho nostalgi.

Samma med Crash Bash, nästan bättre... Jag kommer ihåg när jag och min brosa körde variant tre på typ den där "rymd-banan" (med dynamit överallt) och sprängde hela jävla banan i luften... :rambo:

Nuförtiden lirar man mest Star Wars Battlefront te PS2an. När 2:an kommer, då kommer det höras över hela Södermalm... :P

Jo, Crash-spelen kommer alltid ha en speciellt plats i mitt hjärta. Precis som du säger kanske inte själva spelen var så jättebra, men på den tiden då de spelades kändes de otroligt bra! Det var liksom bland dom första 3D-plattformsspelen som kom, och de var otroligt kul (i alla fall om man gick på mellanstadiet och älskade trevliga djur och galna färger). Jag kommer ihåg att jag brukade gå hem till en kompis och lira Crash, i flera år höll vi på så, när det kom ett nytt spel gällde det att klara av det...Man brukade köra typ varannat liv, och det var verkligen askul! Crash Team Racing har ju ett grymt kul flerspelarläge...jag kommer nog aldrig glömma när jag för första gången red omkring på den där snabba lilla isbjörnen i Crash 2...det var tider det...

I allmänhet känner jag mig väldigt kräsen idag. När jag var yngre spelade jag så många otroligt grymma spel, coh många av dom ligger ofta på speltidningarnas listor av "bästa spelen någonsin"...När jag t.ex. sätter igång ett plattformsspel vill jag ha något som ska vara lika underhållande som de lir jag spelade som barn, men jag blir nästan alltid besviken...Samma sak är det med alla RPG'n som kommer, det finns inget som är lika bra som Chrono trigger och FFVII...Men nån gång kommer det komma något spel som kan mäta sig med mina favoriter och då kommer jag verkligen bli glad! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 October 2005 - 10:29

Rollspel: In the Dark (så klart!)
TV-Spel: Shadows of Memories
Dataspel: Planescape Torment
Brädspel: Carcassone
Tabletop: Blood Bowl
CCG: Vampire - the Eternal Struggle
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#20 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 October 2005 - 11:28

Jag begränsar mig till Data/TV-spel. Utan inbördes rankning.

Super Mario Bros (NES), Super Mario Bros 3 (NES), Super Mario World (SNES), Super Mario 64 (N64), Civilization II och III (PC), Legend of Zelda 2: Adventure of Link (NES), Legend of Zelda 3: A Link to the Past (SNES), Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64), Last Ninja 1 och 2 (C64), Metroid (NES), Super Metroid (SNES), Final Fantasy VI (SNES) FF VII (PSX) Chrono Trigger (SNES), Fallout 1 och 2 (PC), Starcraft (PC), Jagged Alliance 2 (PC), Xenogears (PSX), Metal Gear Solid (PSX), Castlevania: Symphony of the Night (PSX)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#21 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 10 October 2005 - 17:31

Rollspel: In the Dark (så klart!)
TV-Spel: Shadows of Memories
Dataspel: Planescape Torment
Brädspel: Carcassone
Tabletop: Blood Bowl
CCG: Vampire - the Eternal Struggle

Det är många som tycker Torment är världens bästa RPG någonsin vilket jag inte riktigt kan förstå...jag kan inte förstå mycket av den gamla genren som kallades CRPG's (nu säger man ju bara RPG! :P )överhuvudtaget. OK, spelet har en cool story (jag har inte spelat hela men det jag orkade med var ganska coolt), häftiga miljöer och en allmänt obehaglig stämnin, men samtidigt är det ganska långtråkigt och segt...Jag antar att de som håller Torment kärt är förälskade i alla dialoger som spelet är fullt av...

last.fm Filmtipset

#22 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 10 October 2005 - 19:47

Jag antar att de som håller Torment kärt är förälskade i alla dialoger som spelet är fullt av...

Ja inte är det stridssystemet precis. :rambo:
Det finns verkliga entusiaster!
(゚、 。 7
 じしf_,)ノ

#23 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 11 October 2005 - 16:18

Jag antar att de som håller Torment kärt är förälskade i alla dialoger som spelet är fullt av...

Ja inte är det stridssystemet precis. :rambo:
Det finns verkliga entusiaster!

Precis, stridssystemet är en av anledningarna till att jag inte orkade med spelet...fast det är jävla massa klurigheter med allt snack, det blir jobbigt att läsa så mycket...Men som sagt finns det en massa entusiaster och de älskar det här spelet över allt annat...Jag kommer nog aldrig köra igenom det...Jag har lite problem med RPG's överhuvudtaget; eftersom det tar så lång tid att spela igenom ett RPG vill jag veta att spelet i fråga är jättebra....annars är det ju slöseri med tid :P

last.fm Filmtipset

#24 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 12 October 2005 - 15:31

glömde några favoriter:

warcraft 2: spelade detta med min kompis oändligt länge! gammalt, men ack så bra!

diablo 2: även detta av blizzard, enormt roligt att spela när ens 3 bästa kompisar också spelade och man pratade om det rasterna igenom under hela årskurs 5 och mer :D

half-life 2: ännu en nr. 2 på min lista. troligen en av de bästa singleplayer-delar som skapats. skitbra story, världens grymmaste "vapen" och en riktigt skojig svävar-båt! den enda dåliga saken är att vapnen kändes skönare i 1an, men gravity-gun drar upp det ändå :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#25 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 12 October 2005 - 16:01

Min favorit i topp:

1. Super Metroid
2. Age of Empires 2
3. Zelda - A Link to the Past

Sen som bubblare: Metroidserien, Zeldaserien, Resident Evilserien, Kid Icarus, Metal Gearserien, Super Mario World, Punch Out, Exitebike, Goonies 2, Donkey Kongserien, ungefär i den ordningen.
I love the smell of napalm in the morning