Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 August 2005 - 17:29

Lost Spoilers
Updated on August 25, 2005

Lost airs on ABC on Wednesdays at 8 p.m. EST. The series will come back for a second season but will air on Wednesdays at 9 p.m.

Episode 2.01: Man of Science, Man of Faith
Airdate: September 21, 2005

08/25 - Jack's wife, Sarah (Julie Bowen), returns in the premiere, as does his father. Source: TV Guide (Printed edition)
08/18 - Jack-centric episode. Source: Ain't It Cool News
08/09 - Jorge Garcia (Hurley) revealed: "They go rig right in with the creepy Twilight Zoneness and everything. It's all about goin' down that hole." Source: Kristin on E!Online
08/05 - "It's on the level, of like, Locke in a wheelchair," Jorge Garcia (Hurley) says. "The great thing about it is you learn a little bit about what's in the hatch, and as you go through the first few episodes, more comes together, and you realize that it's a much more significant thing than it was at the start of the show." According to Dominic Monaghan (Charlie), we won't miss a beat. "I think between the end of the first season and the start of the second there's about 35 seconds," he said. "So, you're right in the midst of this action." Source: Kristin on E!Online
08/02 - Episode written by Damon Lindelof. Source: Oceanic-Air.com's mailinglist

från spoilerfix

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 August 2005 - 17:31

Lite mera generella spoilers här

'Lost' Spoilers
Posted By Rob Purchase

More details emerging on the new season.
General Season 2 Spoilers:

This season, Jack's mistrust of Locke will grow, as he continues to question his motives and obsession in uncovering the secrets of the mysterious hatch. The fates of Sawyer, Michael and Jin will be revealed after their raft was blown out of the water by "The Others" - who at the end of last season kidnapped Michael's son, Walt. Sun will become less dependent on husband Jin and more autonomous, as she wonders whether he is still alive. Kate's back-story life as a fugitive will continue to be explored. Charlie will become even closer with Claire and her baby, Aaron, but the stash of drugs he found in a statue could seduce him back to a dark life of addiction. The cursed numbers that turned Hurley's life upside down before the crash will continue to haunt him as he begins to uncover their meaning. Shannon will decide where Sayid fits in her life while she continues to grieve over the death of her brother, Boone, and develops a growing sense of unease about the raft passengers and their fate.

Source: Touchstone TV season description

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 August 2005 - 07:05

Mere goodies :)

Big Lost Update!
Source: ComingSoon.net August 27, 2005

ABC has given official Lost spinoff site OceanicFlight815.com a big update, including a new Season Two teaser clip featuring The Hatch.

To see the Hatch clip, you will have to click on 'Explore' and then 'The Hatch'. Then click on the dots each time as they appear in order to connect them. Once you've seen all the clips for each dot, and gone through various other items, you'll get to see the brand new clip with Locke and Kate! There are various ways to get to the end.

You can also 'Explore' Rousseau's Bunker and The Black Rock, and get 'Downloads' such as wallpapers and screensavers and 'Media' such as more video clips and a photo gallery.

There's quite a bit to check out, so be sure to visit the site at the link above!

Min avatar samling

#4 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 09 October 2005 - 10:37

Så här kan vi diskutere säsong 2 :)

Min avatar samling

#5 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 12 October 2005 - 22:06

Väldigt bra öppning av säsong två, en av de bästa avsnitten hittills i serien :)
öppningsscenen slog an stämningen direkt... fler frågor fick vi... varför står det "quarantine" på insidan av luckan, är ön en karantän och varför :o och Desmond? hur kom han dit? Vad sa Walt egentligen?
Det är såå bra :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#6 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 October 2005 - 22:45

Bra avsnitt.

Intressant utveckling: Konflikten mellan Jack och Locke (man of science vs. man of faith :P ).

Desmonds ögon då han stirrar på Jack där i slutet ... :o :D

Jag missade förresten vad det var han injicerade? Medicin eller vitaminer - någon som kan svara? :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#7 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 12 October 2005 - 22:55

Vet inte vad han injicerade, men nummerna stod på flaskan.

Och Walt pratade baklänges, spelat på rätt håll blir det "...press the button. No button's bad". Typ.

#8 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 October 2005 - 23:10

Jag älskar datorn i det här avsnittet... Väldigt retro.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#9 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 October 2005 - 23:33

Allting var ju från tidigt 70-tal typ där nere i bunkern, såklart att datorn också måste passa in i miljön. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#10 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 October 2005 - 23:36

Riktigt spännande avsnitt :thumbsup:

Men man får ju mer frågor än svar när man tittar på Lost, kanske därför det heter Lost, för det är precis som jag känner mig ibland :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#11 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 October 2005 - 23:56

tråkiga flashbacks. spännande annars.

haha, roligt att se detta avsnittet när man vet vad som händer i senare avsnitt. var desmond skjuter kulan och vart kate är när musiken kommer igång. å sånt.

Walt var kuslig där, drypandes av vatten o allt.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 October 2005 - 01:01

Den där låten sätter sig verkligen i huvudet.

"You gotta make your own kind of music
Sing your own special song"

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#13 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 October 2005 - 07:10

Vilken start på säsongen!

Verkligen jättebra! Ett ruggigt spännande avsnitt...det hände ganska mycket ganska fort i detta avsnitt vilket inte är vanligt, då de brukar dra ut på saker och ting (inget negativt med det, då det bygger upp en lite otäck stämning)...Nästa onsdag får vi reda på mer om Desmond och "the hatch"...bara sex dagar kvar...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#14 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 October 2005 - 09:58

nej, sluta jag vill inte få den i huvudet igen. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#15 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 13 October 2005 - 10:40

Och Walt pratade baklänges, spelat på rätt håll blir det "...press the button. No button's bad". Typ.

Nej som jag läst det sa Walt " dont press the button , the button is bad "

Min avatar samling

#16 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 13 October 2005 - 12:56

Instämmer! Efter att ha "levt" med Lost-gängets primitiva Robinson-tillvaro kändes det ganska skrämmande att plötsligt få höra "modern" musik på ön. Någon som vet vem som har gjort låten?

#17 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 October 2005 - 13:02

Har för mig att någon på TV-Land nämnde Mamas & the Papas.
*iväg och kollar*
Japp, det stämde

Låten är Mamas and the Papas - Make your own kind of music

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#18 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 13 October 2005 - 13:40

Nej som jag läst det sa Walt " dont press the button , the button is bad "

Spelas klippet från avsnittet baklänges säger han inte don't i början, det finns ett klipp här.

#19 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 13 October 2005 - 14:06

Ja det klippet låter som du sa Ilyria.

Skal kålla upp vart jag hittade det andra :)

Det låter som samma klipp faktisk ?

"Here's a link to what Walt says:
www.thetailsection.com/walt_whispers.mp3

What I hear is : Don't push the button, the button is bad "

Min avatar samling

#20 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 October 2005 - 14:09

Har för mig att någon på TV-Land nämnde Mamas & the Papas.
*iväg och kollar*
Japp, det stämde

Det var ju jag. :lol:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#21 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 13 October 2005 - 16:37

Riktigt bra avsnitt. Öppningen var riktigt grym och man blev lite WTF i början. Längtar redan tills nästa avsnitt
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#22 Jaja

Jaja

Lieutenant

• Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 13 October 2005 - 18:22

Undrar vad Desmond menade med "You gotta lift it up". Är säker på att det hade en djupare betydelse än att Jack skulle lyfta på foten... ;)

Om vi säger att Desmond åkte på den där jorden-runt resan, och sen blev biten av en spindel eller nåt, sen måste han gå i karantän. Bra teori, va? :P
Djupare än så är det nog.

Har inte sett nåt annat avsnitt av Lost, men eftersom min bästa polare och en annan kompis snackar om det hela tiden föll man för grupptrycket. :lol:

Problemet är att den polaren också kollar in alla avsnitt tidigare så han vet vad som händer... :angry:

#23 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 14 October 2005 - 00:49

För att vara ärlig så blev jag rätt besviken över veckans avsnitt. Trots att det bevisligen hände rätt mycket, så känns det samtidigt som det hände alldeles för litet. Vad fick vi veta utanför ramberättelsen med utforskningen av luckan och Jacks tillbakablickar? Inte ett skvatt. Vi fick veta att Shannon tappat bort Vincent och att hon såg en syn av Walt, men det är allt. Hälften av rollbesättningen syntes ju inte ens eller hade på sin höjd en enda replik!

Dessutom kändes det som programmet återigen sticker iväg åt det övernaturliga hållet, och den här gången i en helt ny riktning. Den här Desmond kan tydligen utföra mirakel på avstånd (på något sätt verkar han ju ligga bakom Sarahs tillfrisknande) och han bor dessutom på samma ö som Jacks flight kraschade på. Vad är chanserna för det? Nej, jag tycker det här sätter seriens "trovärdighet" (om man nu kan tala om trovärdighet i ett sånt här fall) på spel.

Jag får lite grann samma känslor som jag fick från Twin Peaks av det här avsnittet. Twin Peaks ändrade riktning ett par gånger om under seriens gång, och varje tredjedel (på ett ungefär) hade sin egen stil. Jag är orolig för att det blir samma sak här i Lost, att det nu kommer bli mindre mysterier och sökande hädanefter, och mer konflikter, manipulation, och urbota korkade sammanträffanden.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#24 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 14 October 2005 - 09:22

Nej, jag tycker det här sätter seriens "trovärdighet" (om man nu kan tala om trovärdighet i ett sånt här fall) på spel.

Jag får lite grann samma känslor som jag fick från Twin Peaks av det här avsnittet. Twin Peaks ändrade riktning ett par gånger om under seriens gång, och varje tredjedel (på ett ungefär) hade sin egen stil. Jag är orolig för att det blir samma sak här i Lost, att det nu kommer bli mindre mysterier och sökande hädanefter, och mer konflikter, manipulation, och urbota korkade sammanträffanden.

Visst finns det risk för det...men jag tror ändå LOST kommer förbli bland det bästa på TV ett långt tag fram över...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#25 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 October 2005 - 09:26

Visst finns det risk för det...men jag tror ändå LOST kommer förbli bland det bästa på TV ett långt tag fram över

Det tror jag med , där finns mycket man kan leka med i den serien , och IMO gör det inget med lite övernaturlig känsla i bland :)

Min avatar samling