Vilken remake?
Posted 23 November 2005 - 11:36
Frontier (i elite-serien) är mitt val för en given remake. David Brabens spel med dagens grafik och kapacitet hade blivit en höjdare. I synnerhet som nätspel.
Posted 23 November 2005 - 12:34
last.fm Filmtipset
Posted 23 November 2005 - 15:26
Myth: The fallen Lords
Myth 2 : Soulblighter
Posted 23 November 2005 - 21:46
Posted 24 November 2005 - 12:21
Jag hade gärna sett en rad förbättringar i en eventuell frontier-remake.
Posted 24 November 2005 - 15:31
Annars ja jag vil ha ett modernt Elite, fram med det nu bara.
Posted 24 November 2005 - 16:36
Tro't om du vill men för några år sedan hade jag ganska omfattande skisser på ett sånt spel. Det blev nerlagt då jag insåg vilken tid det skulle ta att få det klart.Jo fast jag vill ha kvar möjligheten att säja skeppen med en passagerare i, det var ett jättebra sätt att tjäna pengar i Frontier
![]()
Jag hade bl.a med följande:
- Deterministisk slumpgenerator som utifrån ett frövärde genererade en galax ner på önskad detaljnivå. Denna motor användes även till allt annat som genererades ex:
- Nyheter & händelser i spelet
- Börskurser
- Uppdrag
- Tekinikutveckling inom vart och ett av de stater som fanns med
Jag hade följande "organisationstyper" man kunde göra karriär inom:
- Stater (alla hade relationer till varandra)
- Företag
- Gansgstersyndikat
Följande koncept fanns dessutom med:
- Politisk utveckling
- Teknisk utveckling
- Börs & bolags utveckling
- Köpa och sälja varor
- Köpa skepp, rymdstationer och planeter
- Anställa personal/besättning
- Uppdrag
- Nyheter
- Interaktion med NPC:er
osv (kommer inte ihåg allt)
Lätt att inse att det blev för mycket för en person att drömma om
Posted 24 November 2005 - 16:46
Posted 24 November 2005 - 17:08
Elite som sagts. Freelancer var ju lite av en besvikelse.
Auto Duel vore också önskvärt som remake. Har försökt köra den igen men Pong-grafiken är en stor turn-off.
Och då är vi inte långt från Ultima IV . Det håller väl än eftersom grafiken inte är så viktig men det vore ju smutt med lite ögon-godis. Och modernare interface.
Alternate Reality vore guld om man kunde göra remake på, och då med alla delar i serien som det var tänkt från början. (Släng dig i väggen Morrowind!) Satt för några år sen och testade olika datorvarianter, och Atari 8-bitars är nog den bästa.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 01 December 2005 - 08:57
Jo fast jag vill ha kvar möjligheten att säja skeppen med en passagerare i, det var ett jättebra sätt att tjäna pengar i Frontier![]()
Jag hade följande "organisationstyper" man kunde göra karriär inom:
- Stater (alla hade relationer till varandra)
- Företag
- Gansgstersyndikat
Lätt att inse att det blev för mycket för en person att drömma om![]()
Det kom ju ett spel som heter Freelancer som just gav en vissa möjligheter att avancera inom olika grenar.
Men tyvärr kändes det lite för trångt för mig och friheten var ändå alldeles för begränsad.
Visst självklart kan man ha förbestämda platser men sedan skulle det just som du nämer finnas en avancerad generator som skapar övriga solsystem som man kan tänkas besöka om man liksom bara tar av i en annan riktning än spelskaparen trott.
Jo för en person hade det nog blivit tungt att utveckla.
Jag får spela det gammla så länge.
Posted 01 December 2005 - 09:13
Posted 01 December 2005 - 13:01
Det där med förutbestämda platser och "ihågkomna förändringar" löser man ju med att först kolla efter "spikad" data och om sådan inte finns så genereras det som behövs.
Posted 01 February 2006 - 08:58
Posted 03 February 2006 - 19:07
Och en remake av ett av världens bästa skräckspel "Realms of the Haunting" där de behäller filmsekvenserna hade suttit fint.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 February 2006 - 19:14
Winter is Coming
Posted 04 February 2006 - 04:06
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 June 2006 - 02:32
Edited by Nille, 11 June 2006 - 22:11.
Posted 10 June 2006 - 14:42
Ett spel med en story med mycket stor potential tror jag.
Kid Icarus är ett annat spel som nämnts här, och iom att han kommer vara med i nya Super Smash Bros till Wii så är nog möjligheterna till ett nytt spel med han betydligt bättre än för bara några år sen.
Edited by PredaBot, 10 June 2006 - 14:44.
Posted 10 June 2006 - 21:53
Deras Temple of Elemental Evil är nog det mest regeltrogna AD&D-dataspel jag sett.
Synd att Atari var tvungna att stressa ut och stympa det.
(゚、 。 7
じしf_,)ノ
Posted 11 June 2006 - 16:52
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 11 June 2006 - 19:40
Tro't om du vill men för några år sedan hade jag ganska omfattande skisser på ett sånt spel. Det blev nerlagt då jag insåg vilken tid det skulle ta att få det klart.
Var det tänkt att du skulle programmera allt det där själv också? Mao. besitter du kunnandet att göra det?
En lite upphottad version av Silent Hill 1 skulle sitta fint. Inga ändringar förutom en bättre grafikmotor och bättre dialog. Och såklart att det vore till PS2 istället för PS1.
Har, har!
Arcanum gjordes av Troika Games; en del av folket från Fallout.
Vi får inte glömma Sierras inblandning...
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 12 June 2006 - 05:35
Vi får inte glömma Sierras inblandning...
Arcanum gjordes av Troika Games; en del av folket från Fallout.![]()
Nej just det.
"OK. Spelet är klart och det har läckt ut på nätet. Då väntar vi 3-4 månader tills alla översättningar är klara så att vi kan publicera det worldwide."
Och sen undrar de varför det inte sålde så bra.
Det känns lite som om Troika fick en dålig start.
Det hade varit kul att se deras post-apocalyptiska spel färdigt.
(゚、 。 7
じしf_,)ノ