Jump to content

Photo

AvP2: Alien Vs. Predator 2 (Requiem)

• Please log in to reply
111 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 February 2006 - 23:13

Manuset är klart, filmen väntas vara färdig Augusti 2007.

Glad nyhet för mig som är en av de få som faktiskt älskade första filmen.

Vill också säga ifall någon vill påpeka att AvP bygger på ett data spel. Det var en serietidning först. :D

Edited by Georgia, 07 December 2007 - 23:38.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 04 February 2006 - 00:41

Jag tyckte AvP var rätt okej, men en uppföljare.... nej tack!
Posted ImagePosted Image

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 February 2006 - 01:16

Jag tycker filmen kräver en uppföljare med tanke på att original storyn är om en människo tjej som blir heders Predator och åker med ett gäng Predators ut i rymden och jagar Aliens. Men jag tycker slutet på AvP sabbade en hel del genom att döda en av de häftigaste karaktärerna i filmhistorien, den karaktär som hon fick en sammankoppling med, bara för att göra en häftig slutknorr.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 February 2006 - 01:52

Jag gillade också AvP, förutom några små detaljer <_< Jag hade gärna sett att den utspelade sig i samma story som dataspelen den här uppföljaren, men det gör den väl knappast?

Winter is Coming

#5 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 February 2006 - 04:09

Jag tycker filmen kräver en uppföljare med tanke på att original storyn är om en människo tjej som blir heders Predator och åker med ett gäng Predators ut i rymden och jagar Aliens.

Ja det var en rätt schysst idé. Serietidningen var helt klart bättre än filmen.

Kan dom inte göra Predator 3 i stället... :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#6 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 February 2006 - 05:28

Jag tycker filmen kräver en uppföljare med tanke på att original storyn är om en människo tjej som blir heders Predator och åker med ett gäng Predators ut i rymden och jagar Aliens.

Ja det var en rätt schysst idé. Serietidningen var helt klart bättre än filmen.

Kan dom inte göra Predator 3 i stället... :D

Finns redan. Iallafall i Asien. De döpte en dålig amerikanskB Sci/Fi film till "Predator 3". Har den hemma. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#7 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 04 February 2006 - 15:17

Jag tycker filmen kräver en uppföljare med tanke på att original storyn är om en människo tjej som blir heders Predator och åker med ett gäng Predators ut i rymden och jagar Aliens. Men jag tycker slutet på AvP sabbade en hel del genom att döda en av de häftigaste karaktärerna i filmhistorien, den karaktär som hon fick en sammankoppling med, bara för att göra en häftig slutknorr.

I vissa fall... som i detta föredrar jag öppna slut så jag själv kan fylla i resten. Men smaken är som baken :P Vore det någon film jag verkligen föll för så skulle jag med all säkerhet vara lika entusiastisk som ni andra.

Edited by Sötnosen, 04 February 2006 - 15:17.

Posted ImagePosted Image

#8 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 04 February 2006 - 15:28

Jag föll inte för originalet, trots att den innehöll två av filmvärldens absolut coolaste varelser. Tyckte inte filmen hade något som tilltalade mig (förutom dessa nämnda varelser då), och är inte så sugen på en uppföljare.
I love the smell of napalm in the morning

#9 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 February 2006 - 18:04

Skulle vara läckert om de enda varelser i uppföljaren var just Predators och Aliens och det därmed inte fanns nån dialog alls! Fast jag antar dock att de aldrig skulle pröva ett sånt grepp i Hollywood. :(
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#10 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 05 February 2006 - 18:12

Skulle vara läckert om de enda varelser i uppföljaren var just Predators och Aliens och det därmed inte fanns nån dialog alls! Fast jag antar dock att de aldrig skulle pröva ett sånt grepp i Hollywood. :(

Film utan dialog....

Jag såg biofilmen av 80-talets större boksuceér, Grottbjörnens folk (The Clan of the Cave Bear) å den hade ingen reell dialog (man måste ju bortse från grymtningar och stön). Men det var ju ett tag sen den gick på bio. En annan film såg jag i mellanstadiet (tidigt 90-tal), tror den filmen hette "Björnen", den handlade i alla fall om en björn. Ganska så fattig på dialog var den också :D . Men ja, det hade varit ett coolt koncept för en ny Alien vs. Predatorfilm, ett nytt perspektiv där man får se saker ut dessa varelsers vinkel.. kan nog dock bli en ganska dyr historia...

Edited by Ned Flandiddelianders, 05 February 2006 - 18:13.

I love the smell of napalm in the morning

#11 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 14 February 2006 - 23:19

usch :( 1an var bara bra som hjärndöd action. men det går inte att vara hjärndöd bara för att regissören är det. de har missat så otroligt mycket (predators kommer endast när det är varmt etc. och teorin om att de varit på jorden var 100:ade år ska vi inte ens gå in på) och klantat sig på så många ställen, och framför allt förstört känslan för allt det heliga.

jag läser nu den första boken ur alien vs predator (baserad på serien) och har spelat 2an och tycker att de skulle göra mycket bättre i att låta allt utspela sig i framtiden, runt alien-filmerna, som i "riktiga" avp.

de får gärna försöka igen, men bortse helst från första avp-filmen (och alien resurrection). jag ser jättegärna en avp-film, men då vill jag ha en bra också, inte bara en som ska vara cool och ha action.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 February 2006 - 00:14

Du är inte ensam. Me like to.

Men så dyrkar jag Paul W.S. Anderson också :)

Ser dock mer fram mot Resident Evil 3 & 4 :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 February 2006 - 03:57

Du är inte ensam. Me like to.

Men så dyrkar jag Paul W.S. Anderson också :)

Ser dock mer fram mot Resident Evil 3 & 4 :D

Samma här, på båda punkterna. Ända problemet jag har med Paul W.S. Anderson är att han envist måste ha Kung-Fu med i alla hans filmer. Visst de passar i många av hans filmer som Mortal Kombat men samtidigt så gillar jag det inte alls i Resident Evil t ex.
Men annars så älskar jag hans filmer.
Kan knappt vänta tills Resident Evil 3 och 4. :wub:
-Sora, Kingdom Hearts

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 February 2006 - 14:08

Jag är också en som diggar Paul W.S. Anderson! Att det skulle bli en tredje Resident Evil film visste jag men en fjärde också?

Winter is Coming

#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 February 2006 - 14:25

Jupp... Den fjärde skall enligt planerna avsluta sviten.

Och utspela sig i Japan...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#16 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 February 2006 - 14:28

Jupp... Den fjärde skall enligt planerna avsluta sviten.

Och utspela sig i Japan...

Jaha ja, där ser man :)

Winter is Coming

#17 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 25 August 2007 - 11:33

Trailer
Verkar riktigt grym då den nya filmen är R rated! :thumbsup:
Istället för PG-13 som den första var..

(om jag postat detta på fel ställe också så blir jag ytterst förvirrad och förvånad... :mellow: )

Edit: Lade till premiärdatum i Ämnesbeskrivningen / Georgia

Edited by Georgia, 25 August 2007 - 11:53.

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 August 2007 - 11:51

Du har postat rätt :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 August 2007 - 12:01

Hade totalt glömt bort denna film, laddar ner hd versionen just nu... :)

Edit.
Wow! Mycket brutalare det gillar jag :thumbsup:
Michelle Dessler från 24 var med också :P

Undrar om vi får se en Predalien i denna?

Edited by Rick Hunter, 25 August 2007 - 12:14.

Winter is Coming

#20 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 25 August 2007 - 12:26

AVP 2: Vi Har Inte Råd Eller Kreativitet Nog Att Göra En Rymdfilm Utan Människoinblandning Eller Nåt Annat Påhittigt Så Därför Fuckar Vi Upp Kontinuiteten Ännu Mer Genom Att Kränga En Till Förglömlig Skräprulle I Bästa Paul W.S. Anderson-Anda. Fast Med Blod Den Här Gången.

"Requiem"? Jo, det tror jag nog. För en döende franchise. Om det blir något sevärt av det här så blir jag ytterst förvirrad och förvånad.

#21 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 25 August 2007 - 13:07

Rick Hunter: Jag tyckte man såg en i slutet, någon sekund innan killen skjuter skallen av en vanlig Alien.
Man såg lite bakifrån när en Alien skulle "tunga" ( :P ) en människa och då såg han ut att ha en delad underkäke som den lille nykläckta hade i den första filmen.

Mjolnir; AvP måste ju innehålla människor, iaf om de ska behålla något från spelen :)

Edited by Hofling, 25 August 2007 - 14:49.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#22 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 25 August 2007 - 14:01

AVP 2: Vi Har Inte Råd Eller Kreativitet Nog Att Göra En Rymdfilm Utan Människoinblandning Eller Nåt Annat Påhittigt Så Därför Fuckar Vi Upp Kontinuiteten Ännu Mer Genom Att Kränga En Till Förglömlig Skräprulle I Bästa Paul W.S. Anderson-Anda. Fast Med Blod Den Här Gången.

"Requiem"? Jo, det tror jag nog. För en döende franchise. Om det blir något sevärt av det här så blir jag ytterst förvirrad och förvånad.

De fuckar väl inte upp kontinuiteten speciellt mycket? Predator-filmerna utspelar sig ju i "vår tid" fast då på 80 och 90-talen då dessa två filmer gjordes.. (Predator 1 & 2)

Sen (ur Predator vinkeln sett) bestämmer de sig för att återvända till Jorden igen för att jaga det absolut tuffaste villebrådet... (Aliens som de gömt på Jorden av någon konstig anledning, detta är det enda "kontinuitetsproblemet" som jag ser det)

Och sen återvänder de igen en fjärde gång... (med tanke på att Predator 1 och 2 inte har SÅ länge emellan varandra så kan man ju anta att de gör regelbundna stopp här på Jorden)

Ur Alien synvinkel så har ju AVP filmerna inte speciellt mycket påverkan på der franchiset eftersom de (Alien-filmerna) utspelar sig minst 300 år efter AVP filmerna.. (kommer inte ihåg exakt, länge sen jag såg dem). Enda problemet här är ju att människorna inte känner till Aliens då de upptäcks av Ripley and crew, men det kan ju förklaras med:

A. Tjejen i AVP säger inget till resten av mänskligheten
B. Hon dör innan hon tar sig hem
C. Alla i "byn" i AVP2 dör... Eller väljer att inte berätta (av någon anledning).

Sen, som kuriosa, så kan ju tilläggas att man faktiskt i Predator 2 ser bevis på att de (Predators) jagat Aliens tidigare... I predator-skeppet dit polisen (spelad av Danny Glover) kommer i slutet så återfinns ju faktiskt en Alien-skalle bland Predatorn's trofeer (bredvid en T-Rex skalle och en människoskalle).

Men detta är ju bara min åsikt :rambo: Personligen tyckte jag AVP var sådär men att AVP2 nu verkar gå i rätt riktning... D.v.s en råare stil helt enkelt, mer blod, mer svordomar osv. (precis som i original Predator-filmerna och Alien 1,2 och 3... Lite osäker på vad Alien 4 hade för "rating")

#23 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 25 August 2007 - 15:32

Jaja, med en stor mängd god vilja får man det kanske att gå ihop. Men det är svårt att mana fram den när AVP var ett sådant stolpskott. I Alien-filmerna gjordes en röd tråd som kulminerade i fyran av att till varje pris inte låta xenomorferna nå Jorden. Sen i AVP visar det sig plötsligt att det redan har funnits en drottning här i gudarna vet hur lång tid. Och nu i uppföljaren så dimper ett nytt kompani ner i nån håla och livar upp vardagen, återigen utan att nån utomstående får veta ett nys. Det går att acceptera när det skedde på Antarktis men mitt i den amerikanska mellanvästern? I min personliga kanon utspelar sig AVP i ett annat universum än sina föregångare. Det är enda sättet att försona dem.

De här filmerna borde ha utspelat sig i rymden. Och vi borde ha fått veta mer om de två raserna, annat än hur de dödar varandra. Och ettan borde inte ha gjorts av en klåpare som Anderson. Men tvåan ser iaf ut att bli bättre. För vad det är värt.

#24 HD89

HD89

Lieutenant Commander

• Members
  • 123 posts

Posted 25 August 2007 - 15:40

Jaja, med en stor mängd god vilja får man det kanske att gå ihop. Men det är svårt att mana fram den när AVP var ett sådant stolpskott. I Alien-filmerna gjordes en röd tråd som kulminerade i fyran av att till varje pris inte låta xenomorferna nå Jorden. Sen i AVP visar det sig plötsligt att det redan har funnits en drottning här i gudarna vet hur lång tid. Och nu i uppföljaren så dimper ett nytt kompani ner i nån håla och livar upp vardagen, återigen utan att nån utomstående får veta ett nys. Det går att acceptera när det skedde på Antarktis men mitt i den amerikanska mellanvästern? I min personliga kanon utspelar sig AVP i ett annat universum än sina föregångare. Det är enda sättet att försona dem.

De här filmerna borde ha utspelat sig i rymden. Och vi borde ha fått veta mer om de två raserna, annat än hur de dödar varandra. Och ettan borde inte ha gjorts av en klåpare som Anderson. Men tvåan ser iaf ut att bli bättre. För vad det är värt.

Markerat 1: Håller med dig.

Markerat 2: That's more like it!! :thumbsup:

#25 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 August 2007 - 15:59

Rick Hunter: Jag tyckte man såg en i slutet, någon sekund innan killen skjuter skallen av en vanlig Alien.
Man såg lite bakifrån när en Alien skulle "tunga" ( :P ) en människa och då såg han ut att ha en delad underkäke som den lille nykläckta hade i den första filmen.

Mmm, svårt att se men det är klart möjligt.

De här filmerna borde ha utspelat sig i rymden. Och vi borde ha fått veta mer om de två raserna, annat än hur de dödar varandra.

Självklart skulle de ha gjort det. Mer i dataspelens anda hade ju varit avsevärt mycket bättre.

Winter is Coming