Glad nyhet för mig som är en av de få som faktiskt älskade första filmen.
Vill också säga ifall någon vill påpeka att AvP bygger på ett data spel. Det var en serietidning först.
Edited by Georgia, 07 December 2007 - 23:38.
Posted 03 February 2006 - 23:13
Edited by Georgia, 07 December 2007 - 23:38.
Posted 04 February 2006 - 00:41

Posted 04 February 2006 - 01:16
Jag tycker filmen kräver en uppföljare med tanke på att original storyn är om en människo tjej som blir heders Predator och åker med ett gäng Predators ut i rymden och jagar Aliens. Men jag tycker slutet på AvP sabbade en hel del genom att döda en av de häftigaste karaktärerna i filmhistorien, den karaktär som hon fick en sammankoppling med, bara för att göra en häftig slutknorr.Jag tyckte AvP var rätt okej, men en uppföljare.... nej tack!
Posted 04 February 2006 - 01:52
Winter is Coming
Posted 04 February 2006 - 04:09
Ja det var en rätt schysst idé. Serietidningen var helt klart bättre än filmen.Jag tycker filmen kräver en uppföljare med tanke på att original storyn är om en människo tjej som blir heders Predator och åker med ett gäng Predators ut i rymden och jagar Aliens.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 04 February 2006 - 05:28
Finns redan. Iallafall i Asien. De döpte en dålig amerikanskB Sci/Fi film till "Predator 3". Har den hemma.Ja det var en rätt schysst idé. Serietidningen var helt klart bättre än filmen.
Jag tycker filmen kräver en uppföljare med tanke på att original storyn är om en människo tjej som blir heders Predator och åker med ett gäng Predators ut i rymden och jagar Aliens.
Kan dom inte göra Predator 3 i stället...![]()
Posted 04 February 2006 - 15:17
Jag tycker filmen kräver en uppföljare med tanke på att original storyn är om en människo tjej som blir heders Predator och åker med ett gäng Predators ut i rymden och jagar Aliens. Men jag tycker slutet på AvP sabbade en hel del genom att döda en av de häftigaste karaktärerna i filmhistorien, den karaktär som hon fick en sammankoppling med, bara för att göra en häftig slutknorr.
Jag tyckte AvP var rätt okej, men en uppföljare.... nej tack!
Edited by Sötnosen, 04 February 2006 - 15:17.

Posted 04 February 2006 - 15:28
Posted 05 February 2006 - 18:04
Posted 05 February 2006 - 18:12
Skulle vara läckert om de enda varelser i uppföljaren var just Predators och Aliens och det därmed inte fanns nån dialog alls! Fast jag antar dock att de aldrig skulle pröva ett sånt grepp i Hollywood.
Edited by Ned Flandiddelianders, 05 February 2006 - 18:13.
Posted 14 February 2006 - 23:19
Posted 15 February 2006 - 00:14
Posted 15 February 2006 - 03:57
Samma här, på båda punkterna. Ända problemet jag har med Paul W.S. Anderson är att han envist måste ha Kung-Fu med i alla hans filmer. Visst de passar i många av hans filmer som Mortal Kombat men samtidigt så gillar jag det inte alls i Resident Evil t ex.
Du är inte ensam. Me like to.
Men så dyrkar jag Paul W.S. Anderson också![]()
Ser dock mer fram mot Resident Evil 3 & 4![]()
Posted 15 February 2006 - 14:08
Winter is Coming
Posted 15 February 2006 - 14:25
Posted 15 February 2006 - 14:28
Jupp... Den fjärde skall enligt planerna avsluta sviten.
Och utspela sig i Japan...
Winter is Coming
Posted 25 August 2007 - 11:33
Edited by Georgia, 25 August 2007 - 11:53.
Posted 25 August 2007 - 11:51
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 25 August 2007 - 12:01
Edited by Rick Hunter, 25 August 2007 - 12:14.
Winter is Coming
Posted 25 August 2007 - 12:26
Posted 25 August 2007 - 13:07
Edited by Hofling, 25 August 2007 - 14:49.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 25 August 2007 - 14:01
AVP 2: Vi Har Inte Råd Eller Kreativitet Nog Att Göra En Rymdfilm Utan Människoinblandning Eller Nåt Annat Påhittigt Så Därför Fuckar Vi Upp Kontinuiteten Ännu Mer Genom Att Kränga En Till Förglömlig Skräprulle I Bästa Paul W.S. Anderson-Anda. Fast Med Blod Den Här Gången.
"Requiem"? Jo, det tror jag nog. För en döende franchise. Om det blir något sevärt av det här så blir jag ytterst förvirrad och förvånad.
Posted 25 August 2007 - 15:32
Posted 25 August 2007 - 15:40
Jaja, med en stor mängd god vilja får man det kanske att gå ihop. Men det är svårt att mana fram den när AVP var ett sådant stolpskott. I Alien-filmerna gjordes en röd tråd som kulminerade i fyran av att till varje pris inte låta xenomorferna nå Jorden. Sen i AVP visar det sig plötsligt att det redan har funnits en drottning här i gudarna vet hur lång tid. Och nu i uppföljaren så dimper ett nytt kompani ner i nån håla och livar upp vardagen, återigen utan att nån utomstående får veta ett nys. Det går att acceptera när det skedde på Antarktis men mitt i den amerikanska mellanvästern? I min personliga kanon utspelar sig AVP i ett annat universum än sina föregångare. Det är enda sättet att försona dem.
De här filmerna borde ha utspelat sig i rymden. Och vi borde ha fått veta mer om de två raserna, annat än hur de dödar varandra. Och ettan borde inte ha gjorts av en klåpare som Anderson. Men tvåan ser iaf ut att bli bättre. För vad det är värt.
Posted 25 August 2007 - 15:59
Mmm, svårt att se men det är klart möjligt.Rick Hunter: Jag tyckte man såg en i slutet, någon sekund innan killen skjuter skallen av en vanlig Alien.
Man såg lite bakifrån när en Alien skulle "tunga" () en människa och då såg han ut att ha en delad underkäke som den lille nykläckta hade i den första filmen.
Självklart skulle de ha gjort det. Mer i dataspelens anda hade ju varit avsevärt mycket bättre.De här filmerna borde ha utspelat sig i rymden. Och vi borde ha fått veta mer om de två raserna, annat än hur de dödar varandra.
Winter is Coming