Man ska givetvis inte ta superhjältar och deras historier på så mycket allvar, oftast ä'r det ganska ogenomtänkta figurer som skapats och som andra sedan bygger på med tiden.
Jag tycker inte om Thor alls, jag förstår fullt att Marvel aldrig hade en tanke att ens slå upp en bok om vikingar innan asagudarna i MU skapades och att man inte ska bry sig ett spår i hur korkat det hela blev.
Konceptet med att prata som en Shakespear föreställning kan man fundera över, fanns inte från början men är en källa till förtvivlan för mig, har noll och ingenting med vikingar att göra, används ofta med rent bedrövligt resultat.
Kostym med 4 stycken navkapslar eller nåt liknade på bröstet, ser utomordentligt fånigt ut imho.
Inget skägg hallå jag kan överse med det blonda håret men ansikte som en barnrumpa på en åskgud
Gillar inte hammaren heller som inte liknar en Torshammare alls men det är en mindre grej.
Amerikanares ovilja att fatta att Thor (Tor) är ett MANSNAMN (som folk tom heter än idag), de har kvinnliga Thor och även en Thorgirl har förekommit, jag har debatterat saken och försökt få folk att haja med att nämna att det är som att kalla figuen Kevin-girl eller David-girl eller vad som helst i den stilen, inget resultat till förståelse utan tydligen tror de att det är en titel eller något.
En Thor som liksom är med för att skydda USA och sånt trams ger inte direkt pluspoäng även om jag förstår att det var ett tvång för att ens kunna ha figuren då amerikanare verkar ha varit väldigt anti mot allt som inte är baserat i USA.
Även andra figurer med horn på hjälmarna och kostymer hämtade från nåt helt annat än vikingar, Oden med 2 ögon och felaktiga beskrivningar med Loke som en slags motsvarighet till Satan vilket är käpprätt fel.
Avsaknaden av riktigt bra storylines tycks ha plågat figuren måste jag säga, jag har hört att en run anses bättre än allt annat men den har jag inte kommit över att läsa ännu tyvärr.
Ja jag vet! det handlar inte om våra gammla gudar utan MU egna, jag antar att de fuckat upp alla andra gudar med givetvis men att man då inte bryr sig lika mycket och att de skapades på 60talet när skygglapparna för hur saker verkligen var verkade ha täckt hela skallen på jänkarna ibland
Det hela irriterar mig bara litegrand.
Egentligen kan man ju tänka att lite grävande i äkta historik om vikingar och dess gudar kunde givit riktigt bra storys, men tyvärr nej det önskades inte.
Har ni några superhjälte koncept ni tycker är fåniga eller mot er vilja irriteras av?
Föresten tycker jag WildC.A.T.S. är det fånigaste superteamet jag kan komma på, namnet med sin fjantiga förkortning och själva namnet bara ekar tidigt 90-tal COOOOOOOOOOOOL!!
Sen figurerna i teamet herregud HJÄLP, NÖDSLAKT!!! alla kewla namn som shotdeath, thunderslam osv blarg krääääääääääääk.