Jump to content

Photo

En tråd om väder

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 21 August 2006 - 18:52

Sommaren är slut - i dag kom snön
Sommaren är slut - nu kommer snön.
När Simrishamnsbon Therese Mårtensson, 19, gick ut med hunden i morse möttes hon av en snödriva.
- Det här har jag aldrig varit med om förut, säger hon till Expressen.se.

När Simrishamnsbon Therese Mårtensson, 19, gick ut med hunden i morse möttes hon av en snödriva: "Det här har jag aldrig varit med om förut", säger hon till Expressen.se.
Semestern är över för de flesta. Och nu är sommaren också förbi. Natten till måndag snöade det och haglade på flera håll i Simrishamn - trots att det fortfarande är augusti.
- Man blir ju lite paff. Och ledsen, säger Therese Mårtensson om upptäckten.

Balkong totalförstörd
På flera håll i Simrishamn har marken varit täckt av snö.
Arijeta Vllasaliu, 19, säger att hennes balkong blivit totalförstörd av ovädret.
- Jag blev rädd, och kunde inte sova. Det blåste så mycket att jag nästan trodde att glasrutorna gick sönder, säger hon.
Tre millimeter av Arijetas fönster var öppet. Efteråt var golvet alldeles vitt.
- En vas krossades och allt på balkongen ligger huller om buller. Det är väldigt, väldigt konstigt med sånt här väder i augusti.

Egentligen omöjligt
Och visst är vädret osannolikt. Enligt metrologen Sten Laurin är snödrivor i Simrishamn egentligen omöjligt just nu.
- Luften där borde vara för varm. Just nu är det så varm luft i Sverige att det här vädret inte ens borde vara möjligt i Norrland.

Welcome back winter :D

Expressen

Edit: Ändrade rubriken till något mera allmängiltigt. //Mod

Edited by Marie Morot, 27 August 2006 - 20:38.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 21 August 2006 - 18:56

Äntligen! :thumbsup:

Får säga att jag tyckte det kändes som höst idag ivarjefall.

#3 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 August 2006 - 19:04

:upset: NEEEEJ!!!!!!
Hösten är knappt här och ni börjar prata vinter :blink:
Låt oss (mig) tro att sommaren ska fortsätta ett par månader till ;)
December typ :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 August 2006 - 19:20

Nej. Inte redan... Vill ha höst först! :upset:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Catholic Block

Catholic Block

Commander

• Members
  • 202 posts

Posted 21 August 2006 - 19:31

Brrr... kallt och snö och slask usch...

Enda lilla positiva sak jag kan hitta med vintern är att det blir svalare inomhus, men i övrigt - nej tack.
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 August 2006 - 22:19

Fan va sommaren går fort, men vintern! Den går tame tusan väldigt sakta!!! :evil:

Winter is Coming

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 August 2006 - 22:40

Håller med Herr Hunter... :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 21 August 2006 - 22:54

Det är ju helt sjukt!! Undras om man ska behöva vänja sig vid lokala snöbyar mitt i sommaren i framtiden... :blink:
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#9 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 August 2006 - 23:07

Jag får ta fram mina wicca-kunskaper och göra vad jag kan för att hålla vintern långt borta från mig och det här stället. Jag vill inte att sommaren ska ta slut! :upset:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#10 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 21 August 2006 - 23:19

Såklart händer detta i Skåne. Här kan vädret slå om från strålande sol till hällregn och tillbaka igen inom loppet av tio minuter. :P

#11 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 August 2006 - 04:58

Snö??, det var rätt varmt/behagligt igår. nä snön får hålla sig borta ett tag till.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 uniteder

uniteder

Commander

• Members
  • 213 posts

Posted 22 August 2006 - 22:54

Den här tråden deprimerar mej.

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 August 2006 - 23:18

Awww... :hug:

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 August 2006 - 20:41

Idag har det regnat. Och när det inte regnade, då spöregnade det. Eller regnade ännu mer.

Jag vill inte ha det så här! :upset:

Fast det var en bra ursäkt till att inte måla huset och göra annat utearbete. Jag fick gjort en del annat nödvändigt datorarbete istället och kom ett par ordentliga kliv framåt med den nya hemsidan.

#15 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 27 August 2006 - 21:56

Idag har det regnat. Och när det inte regnade, då spöregnade det. Eller regnade ännu mer.

Jag vill inte ha det så här! :upset:

Hmm, kanske inte rätt läge att tala om att sommaren vägrar ge sig här uppe men... :P Runt 25 grader på dagarna och aldrig under 15 på nätterna :D

Okänd?

#16 uniteder

uniteder

Commander

• Members
  • 213 posts

Posted 27 August 2006 - 22:24

Regn regn och mer regn :( Sen va de t.o.m. åska förut, å den började precis innan jag egentligen skulle ha åkt iväg å spelat fotboll :(

#17 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 August 2006 - 22:32

Såg en blixt utanför fönstret och trodde att det var från tågen. Sen efter ett par blixtrar började det mullra. nu regnar det.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 28 August 2006 - 00:17

Vi har haft Aprilväder idag. Molnigt, starkt solsken, ösregn, solsken, molnigt, ösregn och så vidare... :P

ÅH just ja... Vi hade hagel också :P

#19 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 28 August 2006 - 00:41

Under gårdagens skyfall här i Malmö-Lundregionen slog blixten ner i lyftkranen utanför mitt fönster. Den kan ha grillat elektroniken, eftersom PEAB-skylten som normalt lyser om nätterna nu är släckt. Läskigt. :o

#20 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 August 2006 - 04:56

Såg en blixt utanför fönstret och trodde att det var från tågen. Sen efter ett par blixtrar började det mullra. nu regnar det.

Jag vaknade vid 2 tiden (normalt vaknar jag inte då :P , förkyld. :( ), då såg jag blixtar på himlen men inget buller eller regn. Kanske var det väldigt långt borta som jag såg blixtarna.

Under gårdagens skyfall här i Malmö-Lundregionen slog blixten ner i lyftkranen utanför mitt fönster. Den kan ha grillat elektroniken, eftersom PEAB-skylten som normalt lyser om nätterna nu är släckt. Läskigt.

Oj tur att lyftkranen skyddade dig.

Edited by GaterGirl, 28 August 2006 - 04:56.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#21 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 01 September 2006 - 18:16

Nu är Åskar ute och går i regnet. :P

#22 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 September 2006 - 18:49

Märkte det, dundrade till rejält här på Brynäs.
Hoppas det inte regnar imorgon. Ska jobba då, mellan 11-22. Inte kul om allt som är planerat att göras utomhus måste flyttas inomhus.

#23 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 01 September 2006 - 19:12

Märkte det, dundrade till rejält här på Brynäs.
Hoppas det inte regnar imorgon. Ska jobba då, mellan 11-22. Inte kul om allt som är planerat att göras utomhus måste flyttas inomhus.

jobba på kvällen och på en helg, stackars dig. :o och blir det regn, ännu värre.

Edited by GaterGirl, 01 September 2006 - 19:13.

#24 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 September 2006 - 19:16

Jag ska jobba på skolan på söndag förmiddag. Utearbete i parken mestadels och det ska spöregna och blåsa styv kuling säger de. :(

#25 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 01 September 2006 - 19:18

Jag ska jobba på skolan på söndag förmiddag. Utearbete i parken mestadels och det ska spöregna och blåsa styv kuling säger de. :(

Du vet vad dom säger, "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". :P

Okänd?