Sommaren är slut - i dag kom snön
Sommaren är slut - nu kommer snön.
När Simrishamnsbon Therese Mårtensson, 19, gick ut med hunden i morse möttes hon av en snödriva.
- Det här har jag aldrig varit med om förut, säger hon till Expressen.se.
När Simrishamnsbon Therese Mårtensson, 19, gick ut med hunden i morse möttes hon av en snödriva: "Det här har jag aldrig varit med om förut", säger hon till Expressen.se.
Semestern är över för de flesta. Och nu är sommaren också förbi. Natten till måndag snöade det och haglade på flera håll i Simrishamn - trots att det fortfarande är augusti.
- Man blir ju lite paff. Och ledsen, säger Therese Mårtensson om upptäckten.
Balkong totalförstörd
På flera håll i Simrishamn har marken varit täckt av snö.
Arijeta Vllasaliu, 19, säger att hennes balkong blivit totalförstörd av ovädret.
- Jag blev rädd, och kunde inte sova. Det blåste så mycket att jag nästan trodde att glasrutorna gick sönder, säger hon.
Tre millimeter av Arijetas fönster var öppet. Efteråt var golvet alldeles vitt.
- En vas krossades och allt på balkongen ligger huller om buller. Det är väldigt, väldigt konstigt med sånt här väder i augusti.
Egentligen omöjligt
Och visst är vädret osannolikt. Enligt metrologen Sten Laurin är snödrivor i Simrishamn egentligen omöjligt just nu.
- Luften där borde vara för varm. Just nu är det så varm luft i Sverige att det här vädret inte ens borde vara möjligt i Norrland.
Welcome back winter
Expressen
Edit: Ändrade rubriken till något mera allmängiltigt. //Mod
Edited by Marie Morot, 27 August 2006 - 20:38.

This topic is locked