Jump to content

Photo

The 4400 - Säsong 3

• Please log in to reply
58 replies to this topic

#1 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 24 September 2006 - 20:08

Så var det premiärdags för The 4400 :)
Första delen av två, The New World som sändes i följd i USA.
Där vi fick vetskap om en radikal 4400 grupp som vill hämnas de som dog av promicindrogen. Lily blev plötsligt nästan 50 år äldre när Isabelle blev vuxen, snacka om byte där :blink:
Shawn förnekade först att han hade nått samröre med Novagruppen men det var inte riktigt sant :o
Och vad händer med Isabelle? Hon som ska vara The 4400's rosettasten :o
Ett avsnitt som verkar vara en uppladdning inför del två :)
Söndagarna är räddade. :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#2 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 24 September 2006 - 20:25

Ja, till skillnad från den andra säsongen som inte tog fart förrän på slutet verkar det som att det inte sparas något krut från början nu.

Shawn verkar ta efter Collier allt mer och de stora frågorna nu är väl vad som händer den 19 oktober och vad Isabelles roll i det hela är. Väntar spänt på nästa avsnitt. :)

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 September 2006 - 21:19

Såg faktiskt avsnittet idag trots att jag har sett hela säsongen redan. Den tredje säsongen var ett klart lyft från den småtråkiga andra säsongen, så ni har bra tv som väntar er.

Winter is Coming

#4 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 01 October 2006 - 21:01

Spänningen fortsätter :) I del två av The New World så överlevde Iabelle sitt självmordförsök utan en skråma och verkar totalt osårbar :o
Överraskande så dog en av huvudkaraktärena :( , Lily, som vi följde så nära förra säsongen tillsammans med Richard.
Vi som väntade på en terrorattack den 19 Oktober fick oss en överraskning istället, vetefält i Saharöknen, en kraftfull demonstration av Novagruppen säkert får sympatier för detta.
Shawn förråder Nova, Dr. Burkhoff experimenterar med modifierad promycin och håller på att förvandlas, till vad? Maia börjar på 4400-skola, Tom flyr med hjälp av Alana in i fantasivärlden lite väl ofta nu, Isabelle valde att leva på bekostnad av Lily. Bra är det med många trådar att nysta i och att utveckla :)
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#5 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 01 October 2006 - 22:44

Vilket svin den där Ross är. :angry: Han verkar konspirera med någon, kanske rentav med Nova. Undrar om vi får veta vad som händer med Navarro och Kim.

Var det en blodig tand som Burkhoff drog ut i slutet? Påminde mig om det ökända Voyager-avsnittet där Tom Paris under sin metamorfos rycker ut sin tunga. :D
Men jag undrar hur han ska få sin hjärna att producera promicin bara genom att injicera det? Hade det varit så enkelt så skulle ju åkommor som Parkinsons lätt kunna botas. Kanske bäst att inte gräva ner sig i detaljer.

#6 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 02 October 2006 - 07:12

Så det var altså Isabelles " fel " att Lily dog ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#7 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 03 October 2006 - 05:32

Så det var altså Isabelles " fel " att Lily dog ?

Ja. så var det nog, ju starkare Isabelle blev desto sjukare och svagare blev Lily.
"Jack Bauer"-24

#8 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 October 2006 - 21:54

Jag missade premiären p.g.a. att jag tittade på nånting annat. Tråkigt nog så råkade "nånting annat" vara Project: Alf på TV4 Film. :rolleyes: Ja, jag vet då verkligen hur man ska välja tv-program.

Fick åtminstone se slutet av avsnittet. Montaget som följde efter Lillys död var ganska snyggt. Tycker att ett montage av en karaktär som just avlidit hjälper till att stärka känslan av att en stor förlust har ägt rum. Fast det är synd att hon är borta, förstås. :(

Edited by SwedishSuperhero, 03 October 2006 - 21:54.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#9 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 08 October 2006 - 20:20

Bra avsnitt i kväll fast man inte rigtig lúpplevde nåt nytt.

Isabelle låtar sig kuvas av Shawns medhjälper ?? why ?

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#10 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 08 October 2006 - 20:41

Isabelle låtar sig kuvas av Shawns medhjälper ?? why ?

Ung och naiv? Vad är det för hemligheter Ross ruvar på?

Jag önskar att de hade skippat "välja-mellan-tvillingarna"-klichén. Inga skakande händelseförvecklingar men en bra mellanepisod annars. Nästa vecka blir det visst första delen i ett dubbelavsnitt.

Sorry att vi inte väntade på din recap, SavedByZero. ;)

#11 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 08 October 2006 - 22:06

Sorry att vi inte väntade på din recap, SavedByZero.

inte mycket att göra någon recap på då huvudhistorien inte fördes framåt så mycket denna gång... ;)
Lite förutsägbart avsnitt som dock började överraskande då Tom, efter att ha förhört T.J Kim, plötsligt skjuter henne och man undrade vad som stod på :o Det visar sig vara en "shapshifter", en ny karaktär i form av Boyd Gelder som agerade på uppdrag av Novagruppen. Blir inte riktigt klok på vad de har för syfte egentligen, de säger att de agerar för att skydda The 4400, men varför avrättatde då en medlem för... :unsure:
Isabelle upptäcker världen med hjälp av Shawn, inte utan viss komik :)
Ross syfte med Isabelle är som sagt okänt än, undar vad det leder till...
Ett avsnitt som var lite kantigt men godkänt ändå.

Edit:stavning

Edited by SavedByZero, 08 October 2006 - 22:23.

"Jack Bauer"-24

#12 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 October 2006 - 22:17

Tyckte det var rätt disturbing att Isabelle ville ha sex med Shawn. Eew. Hon är väl inte ens ett år gammal! Nog för att jag fattar att hon ultravuxit till 20 års ålder och är ivrig att få uppleva saker och ting, men ändå... Eew.

Scenen med Tom & Tom där Alana står med en pistol och försöker lista ut vilken hon ska skjuta, är inte det taget från nån film eller tv-serie? Tycker jag sett förut att de gjort parodi på det scenariet, bland annat i Family Guy.

Var väl en tidsfråga innan de tog med en shapeshifter. Smallville har ju haft en, likaså De Drabbade, för att inte nämna flera tusen andra program, filmer, serietidningar medmera. Det må vara en väldigt upprepad förmåga, men ändå en väldigt kul sådan. Om jag fick välja en superkraft skulle jag nog välja att just kunna imitera en annan persons röst och utseende. Tänk vad mycket jävelskap man skulle kunna orsaka! :evil:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#13 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 08 October 2006 - 22:25

Blir inte riktigt klok på vad de har för syfte egentligen, de säger att de agerar för att skydda The 4400, men varför avrättatde då en medel för...

De ville inte riskera att hon tjallade på dem... vilket antyder att hon visste mer om organisationen än hon gav an.

Scenen med Tom & Tom där Alana står med en pistol och försöker lista ut vilken hon ska skjuta, är inte det taget från nån film eller tv-serie? Tycker jag sett förut att de gjort parodi på det scenariet, bland annat i Family Guy.

Jo, det är som sagt en klyscha. Jag har sett det i Star Trek: DS9 och en annan serie (som jag inte tänker avslöja :blush: ). Finns säkert fler exempel.

Edited by Mjolnir, 08 October 2006 - 22:27.

#14 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 08 October 2006 - 22:32

Blir inte riktigt klok på vad de har för syfte egentligen, de säger att de agerar för att skydda The 4400, men varför avrättatde då en medel för...

De ville inte riskera att hon tjallade på dem... vilket antyder att hon visste mer om organisationen än hon gav an.
Kan nog vara så ja... :)

Jo, det är som sagt en klyscha. Jag har sett det i Star Trek: DS9 och en annan serie (som jag inte tänker avslöja :blush: ). Finns säkert fler exempel.

Nå. fram med det nu, vilken serie var det? :D
"Jack Bauer"-24

#15 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 15 October 2006 - 22:19

Spänningen är på topp när Maia blir kidnappad, av vad som visar sig vara framtidsmänniskorna. Deras syfte är att göra ett nytt försök att undvika "katastrofen", genom ytterligare historieomskrivning. Samtidigt lämnar Shawn motvilligt över en del av sitt ansvar till Richard och Isabelle växer ur sin godtrogenhet och visar Ross var gränsen går :thumbsup: . Hoppas hon har mognat tillräckligt nu. :unsure:

Och mysteriet växer. Vad är det som gör barnen så speciella? Om de skickas ännu längre tillbaka i tiden, förändras inte hela världshistorien framåt? Varför omlokaliseras inte samtliga 4400 i så fall? Hur går det hela ihop? Tune in next week. :)

Nå. fram med det nu, vilken serie var det? :D

Äh, det var en såpa och det får du nöja dig med. Abslout inget jag skulle titta på nu med då var man liten.

#16 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 16 October 2006 - 12:35

Isabelle växer ur sin godtrogenhet och visar Ross var gränsen går . Hoppas hon har mognat tillräckligt nu.

Äntligen !!!

Min avatar samling

#17 Danzleiy

Danzleiy

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts

Posted 16 October 2006 - 13:39

En sak som jag har tänkt en del på vad som hände Jordan Collier. Okej jag vet att han blev skjuten av en "besatt kyle" men jag vill minnas att man såg honom i slutet av sista avsnittet på säsong 2. Och den här Ross är väl ingen th4400, eller? Jag vet inte om det har framgått tydligt.

För övrigt ett bra avsnitt senast. Undrar vad som kommer hända Maia härnäst? Förmodligen får jag även svar på ovanstående frågor längre fram i serien men det är kul att fundera på.

#18 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 16 October 2006 - 15:38

Collier ska uppenbara sig längre fram (knappast nån spoiler - det har ju getts tydliga hintar och jag vet inte själv när eller hur).

Och nej, Ross är ingen 4400. Han är en orm med armar och ben. ;)

#19 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 16 October 2006 - 18:31

Tyckte det var så dumt i slutet, när alla tecken på Maias existens suddades bort och hon försvann från det där fotot, men allt annat på bilden såg likadant ut. Det kanske var okej i Tillbaka Till Framtiden, men jag tycker inte platsar i en serie som 4400. If you ask me...

#20 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 October 2006 - 07:40

Och nej, Ross är ingen 4400. Han är en orm med armar och ben.

Excactly ! han gillar inte jag .

Min avatar samling

#21 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 23 October 2006 - 13:04

Grymt avsnitt igår. Det öppnar en hel del nya dörrar. Är det Isabelle som är den blivande ondskan, om framtidsmänniskorna vill ha bort henne? Vad höll Ross på med i scenen med henne och Richard (har han själv injicerat promicin?)? Och vad gjorde Armand med Shawn?

#22 uniteder

uniteder

Commander

• Members
  • 213 posts

Posted 24 October 2006 - 18:41

Håller med om att det var ett väldigt bra avsnitt den här veckan, riktigt spännande var det och det händer mycket :)

Jag hoppas verkligen att Tom inte lyckas döda Isabelle nu som han fått i uppdrag att göra. Jag börjar känna att min vanliga dragning till att hoppas lite på att den "onda" sidan ska vinna i tv-serier/filmer börjar komma fram..

#23 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 25 October 2006 - 08:26

men er Isabelle verkeligen ond ??

De från framtiden verkar mera onda än Isabelle faktisk.

Min avatar samling

#24 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 29 October 2006 - 20:42

Håller du fast vid det än, FX? :ph34r:

Händelsespäckat avsnitt idag, om än lite rörigt. Var Ross i maskopi med den andra falangen från framtiden - den som är mot de 4400? I så fall är det märkligt att han inte ville att Isabelle skulle gå bärsärkagång bland dem. Var inte tiden inne eller vad? Sprickan mellan Isabelle och Shawn som Ross nämnde börjar uppenbara sig. Undrar om det går så långt att det blir Shawn (och Collier?) mot Isabelle och Ryland i kriget som Maia förutspådde.

Sen fattar jag inte hur Alana kunde orsaka en bilolycka med den förmåga hon har. :unsure:

#25 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 29 October 2006 - 21:09

Ja jag hållar fast vid det :)

Som Isabelle nämde er der 2 olika tro på vad hon är för person , ond eller god , det er upp till henne att bestämma vilken väg hon går.

De hon mördade ansåg hon som onda ( och det gjorde jag med )

Vad Alan gjorde var väl att ta han Keane tillbax tills då han körte på hennes familj och tvinger han upleve det momentet hela tiden,så han körde ihjäl sig ?

Min avatar samling