Idé:
Viktor Matiesen (Jag), Fredrik Jelcander och Daniel Thollin
Text och bild:
Viktor Matiesen (Jag igen, bara för att påminna er)
Längd:
Tre delar, 24 sidor på varje. Sammanlagt 72 sidor.
Status:
Tillbaka under planeringsfasen, men jobbar ihop de idéer som Fredrik, Terrortub och jag har diskuterat till en slutgiltig version av storyn. Har jobbat om ungefär 50% av den ursprunliga storylinen, och lär jobba mer på det hela.
Synopsis:
”De Oförstörbara” fokuserar sig för en gång skull på en trio superskurkar, Lord Phantom, Arrow och Pariah och deras liv bakom och utan masken och hur de blev som de är. De har även en sak gemensamt, deras ärkefiende, den kvinnlige superhjältinnan och supermodellen Miss Ultimate som ständigt har lagt ett krokben för deras planer, men nu är det nog. Nu är det dags för reglerna att brytas och bytas, för trion planerar den ultimata hämnden…
Övrigt info/Trivial:
- Var kallad från början ”Indestructible Inc.” och fokuserade sig på en grupp superhjältar som en specialgrupp inom poliskåren som fungerade a la Top Ten och CSI. Även där var en kvinnlig karaktär som hette Pariah och hade förmågan att suga in folks negativa känslor och använda det som vapen, fast den nuvarande är en manlig superskurk och har nu helt annorlunda krafter och en annan personlighet.
- En intern debut diskuterades om serien antingen skulle utspelas i Stockholm eller tecknarens hemstad Märsta. Det kom till överens att det skulle kunna utspelas lika bra i båda städerna.
- Från början var det tänkt att Jelcander skulle agera som seriens manusförfattare och installera Matiesens koncept och idéer till serien i Annexion-mytologin, Jelcanders egen superhjältevärld. Men på grund av att han hade för många andra projekt att ta itu, lade Jelcander motvilligt ned sitt bidrag till serien. Men duon höll kvar ett nära samarbete över utvecklingen av serien.
- Titeln är en diskret hyllning till Brian DePalmas film ”De Omutbara” med Sean Connery i en av huvudrollerna.
Mer info kommer snart!
Edited by DarkPaladin300, 24 February 2008 - 12:09.