Jump to content

Photo

Starship Troopers 3 - Marauder

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 29 November 2006 - 15:35

Third Starship Troopers in the Works
Source: Moviehole November 29, 2006

Moviehole has alerted us that a third "Starship Troopers" movie is moving forward:

Was just having a chinwag to my old bud, Ed Neumeier, who says Sony are about push the greenlight on his "Starship Troopers 3."

"Looks like - fingers crossed - Sony is moving forward," Neumeier, who will write & direct the film, tells Moviehole. "Plans are afoot to shoot next year. Casper Van Dien will be back as Colonel John Rico. There'll be a new bug or two. Also draft riots. Religion makes a comeback. And the Federation has a new weapon."

The first film, released in 1997, earned $121 million worldwide. The second, Starship Troopers 2: Hero of the Federation was released straight-to-DVD.

Källa comingsoon.net

Edited by Georgia, 09 July 2008 - 16:19.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 29 November 2006 - 16:24

Tja, den kan väl knappast bli sämre än tvåan... :rolleyes:
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#3 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 November 2006 - 16:38

:lol:
Precis min tanke.

Men någon dag ska jag väl orka mig igenom den filmen ordentligt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 November 2006 - 19:51

Jag borde se filmen nu och se vad jag tycker om den.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 November 2006 - 21:42

Tja, den kan väl knappast bli sämre än tvåan... :rolleyes:

Säg inte det...

Winter is Coming

#6 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 29 November 2006 - 23:29

Det jag inte förstår är hur det kan komma sig att det kommer en till film i med tanke på hur det gick med 2'an.

En fortsättning på den animerade serien ser jag däremot väldigt gärna. Den var mycket bra.
"There once was a man from Nantucket..."

#7 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 November 2006 - 00:04

Har inte sett tvåan ens.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#8 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 30 November 2006 - 00:35

Har inte sett tvåan ens.

Lyckos dej. ;)

Okänd?

#9 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 November 2006 - 07:43

Klarade bara halva av ettan ;)

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#10 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 30 November 2006 - 14:54

Första filmen är väldigt bra! (Tycker jag :) ) Se klart den om du kan.

Okänd?

#11 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 November 2006 - 15:26

jag får väl hyra den nångång :)

Min avatar samling

#12 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 30 November 2006 - 16:51

Originalet häller dynga på Heinleins bok (Verhoeven läste några kapitel och slängde den sen åt sidan med motiveringen att den var "tråkig") men detta hade jag kunnat tolerera om inte...

Det som förstör hela filmen för mig är den totala avsaknaden av grundläggande taktik i striderna. I en rulle där militära slag står i fokus borde detta vara ett viktigt inslag med det ignoreras fullkomligt. Inget flygunderstöd, ingen artilleribeskjutning, ingen användning av bepansrade fordon, officerare ger inte ens några order till sina förband! Infanteristerna bara springer runt hux-flux och skjuter vad de råkar hitta. Ingen överraskning att de blir slaktade. Intrycket man får är att idioterna förtjänar att dö. Well done, Paul Verhoeven! :rolleyes:

#13 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 November 2006 - 17:11

Hmmm, det är inte riktigt det väsentliga i filmen, tycker jag. Starship Troopers I är ju en satir, och i den bemärkelsen tycker jag att den fungerar riktigt bra.
Kunde inte bry mig mindre om hur korrekta de är strategiskt...
*Hockey och superhjältar*

#14 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 November 2006 - 17:12

Om jag minns rätt er det väl en kamp mot insekter av en sort ? Jo jag er säker på det.

Just det med insekterne gjorde så jag kunne spy :lol: jag hatar insekter ;)

Edited by Forever Xena, 30 November 2006 - 17:13.

Min avatar samling

#15 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 30 November 2006 - 17:21

Att det är satir betyder inte att den får vara hur dum som helst. En riktig militär hade nog skrattat högt åt hur armén bär sig åt i filmen och då blir det snarare en fars. Problemet är att den aspekten är oavsiktlig. Jag hänvisar till boken för hur det ska göras rätt men visst ja, den var ju "tråkig" enligt Verhoeven.

#16 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 30 November 2006 - 17:35

Intrycket man får är att idioterna förtjänar att dö.

De förtjänar ju faktiskt det. Filmen framställer ju inte homo sapiens som ett trevligt släkte direkt.

Okänd?

#17 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 November 2006 - 17:43

Nej, verkligen inte. Men för mig så spelar den militära strategin fortfarande mindre roll. Det är mer en rolig film, och knappast farsaktigt, jag ser personligen mycket satir i det hela. Och förresten kan jag tänka mig att de stackars militärerna är ganska så rädda och inte riktigt hinner/klarar av att tänka strategiskt. Såkallat panik.

#18 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 30 November 2006 - 19:22

Tja, berättelsen tolkas ju på olika sätt. Heinleins bok har kritiserats för att förespråka en militaristisk världssyn men jag ser detta snarare som en allegori för vad vi är. Alla naturens varelser kännetecknas av individers konkurrens både inom och utom arten och vi är inget undantag. I ett samhälle är konflikterna mer organiserade och det kallar vi krig. Filmen avviker som sagt i hög grad och med arméns fullständiga inkompetens blir satiren väldigt "in your face". Den skulle kunna vara trognare romanförlagan och ändå haft sitt satiriska element.

#19 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 05 December 2006 - 00:04

Det som förstör hela filmen för mig är den totala avsaknaden av grundläggande taktik i striderna.

Hur bra skulle filmen varit om den skulle vara boken trogen, 1 timme bootcamp 1 timme diskution och reflexteringar över moralfilosofi 1 min hur de atombombar planeter sönder och samman 4 min hur de mobila infanteriet skjuter insekterna sönder och samman och atombombar dem lite mer. När man kan ha blodbad istället.

Föresten hur tror ni om en filmatisering av The Moon Is a Harsh Mistress skulle bli.... :) troligtvis slaktat med tanke på mängden polygamy och att USA får storstryk i slutet trots sin militära styrka.

Edited by rehnvall, 05 December 2006 - 00:21.

#20 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 05 December 2006 - 08:20

Heinlein's böcker är väldigt speciella och det irriterade mig en hel del också att filmen inte var vidare lik boken. Däremot rekommenderar jag serien ännu en gång. Jag fick ut mycket mer nöjje från den.
"There once was a man from Nantucket..."

#21 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 05 December 2006 - 12:41

Aztecface: Jag håller med dig varför göra film på starship trooper när man tar bort det vesäntliga från boken moralfilosofin....

Jag tyckte inte om serien, eftersom den led av 7 års symdromet ingnen får bli skadad utan insekter kan bara putta till folk....+ att slutet var inget slut....

#22 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts

Posted 05 December 2006 - 14:35

Filmen behöver ju automatiskt inte bli dålig bara för att man väljer att inte följa boken (till punkt och pricka).

Okänd?

#23 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 05 December 2006 - 14:40

Filmen behöver ju automatiskt inte bli dålig bara för att man väljer att inte följa boken (till punkt och pricka).

Menar det. Ettan var riktigt bra IMHO. :)

#24 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 December 2006 - 00:27

Tycker ettan är kul och underhållande satir som många av Paul Verhoevens Hollywoodproduktioner. Har inte haft något intresse av tvåan och vet inte om jag har något intresse av en trea heller :) .Visserligen så bryr sig inte Verhoeven så mycket om just militärstrategi och sådant,känns mer som att han har sympatierna ändå på fotsoldaternas sida som ofta får vara "kanonmat"(eller i det här fallet insektsmat) i krig, Verhoeven började förresten sin karriär som Militärfotograf/filmare för Holländska försvarsmakten och gjorde en hel del diverse promo/utbildningsfilmer till dem.

Har ettan på DVD tillsammans med några andra Verhoeven rullar, Robocop är min favorit.

Edited by super85, 06 December 2006 - 00:31.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#25 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2006 - 00:44

Jag gillade faktiskt Starship Troopers 2. Den var totalt anorlunda än den första på ett väldigt intresant sätt.
Först var jag väldigt kritisk till den och tveksam om att ens se den och de kännslorna försvan inte helt i början heller. men jag njöt verkligen av den. Men ettan var bättre.

Fast Starship Troopers 3 blir en annan sak. Samma karaktärer och samma skådespelare (iallafall Casper Van Dien) och mer en uppföljare på första filmen än den andra var.

Men bäst av alla är "Roughnecks: The Starship Troopers Chronicles", den datoranimerade serien. Väldigt bra. Trots den gjordes för barn så är det inget i serien som tyder på det förutom att man sällan får se någon människa dö (Oftast bara se dem bli tagna eller höra talas om det).
Väldigt irriterande att serien lades ner när det bara var 3 avsnitt kvar av den att göras. 3 AVSNITT!!! Så den är ju oavslutad. (Typiskt TV-bolag att inte ha någon respekt för "barn serier")
Det finns en liten förklaring till hur allt avslutades men är ju inte samma sak.
Irriterande att ingen har gjort klart dem med tanke på att de sista avsnitten är halv klara med ljud och allt.

Edited by Crusader, 06 December 2006 - 00:50.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif