Nu har jag spenderat julen på något vettigt, nämligen ett seriemanus.
Jag har velat skriva ngt superhjälteaktigt till er SSS och fundrat på vad det skulle vara. DÅ jag är en skräcknörd så har jag hela tiden velat gjuta in skräck i min superserie. Sen har vi ju den alltid återkommande frågan om att vara nyskapande också och inte köra i gamla sönderkörda spår.
Sen slog det mig, eller rättare sagt första sidan i manuset ramlade över mig. Jag visste att den sidan hörde till en zombieserie som jag länge funderat på (jag gör lite helt nya saker med zombierna), men vilka var huvudpersonerna..? Resterna av en superhjältegrupp slog det mig helt plötsligt. Inte bara överlevande från apokalyptisk zombiemardröm utan även hjältar med superkrafter. Pang! Så var min idé född.
Lägger med manuset, de första sju sidorna som en fil här (om det går) så kan de som är intresserade ta och läsa det. kom gärna med mkt kritik och kommentarer. Och säg gärna vad ni tror om själva temat.
Skulle nån finna detta intressant nog för att vilja teckna detta så hör av er till mig och skicka ett par bilder på hjältar i tajts som inte är groteskt muskulösa samt liote zombies.
Attached Files
Edited by TerrorTub, 25 December 2006 - 13:46.