Jump to content

Photo

Tomb Raider 3 (Lara Croft gör en Windows och bootar om)

• Please log in to reply
51 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 November 2005 - 19:31

A third 'Tomb Raider' on its way?
http://www.digitalsp...le/ds26768.html

Monday, November 28 2005, 17:56 GMT -- by Daniel Saney

Angelina Jolie may be donning Lara Croft's shorts again, according to reports.

The Business Online states that SCI, who owns the character Tomb Raider, are in talks with Paramount Pictures to create a third movie outing for the gun-toting archaeologist.

The site claims that sources in Hollywood have revealed that negotiations have begun between the companies, whilst Jolie has apparently expressed an interest to reprise her role.

Kommentarer: http://forum.digitalspy.co.uk/board/

Edited by XC, 08 March 2011 - 12:56.
Hopslagning av 2 trådar

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 November 2005 - 22:52

får hoppas på att det inte blir nå mer lara croft, efter super mario är det ju den absolut sämsta tv/dataspel film hittils

Winter is Coming

#3 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 29 November 2005 - 10:04

oväntat? :rolleyes:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#4 Imperator Yax

Imperator Yax

Commander

• Members
  • 192 posts

Posted 29 November 2005 - 12:22

Skulle det inte bli en Independence Day II också?
Vart tog den vägen?
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2007 - 11:49

Movies - News - Jolie to star in third 'Tomb Raider' film? - Digital Spy

Angelina Jolie is being lined up to appear in a third Tomb Raider film.

Creator Ian Livingstone revealed that Paramount Pictures are considering whether to make a follow-up to 2003's The Cradle Of Life.

Livingstone recently completed new Lara Croft game Tomb Raider: Anniversary.

He said of the movie: "At this moment in time it's still not green-lit, but the signs are there. Paramount have talked about the film for a long time, and I've had meetings with them.

"They're willing to put a scriptwriter on board. Angelina Jolie has an option to do a third movie.

"I think when they see how successful Anniversary will be and realise that the world is still in love with Lara, they'll be more inclined to exercise their option."

Vet inte om jag tycker filmerna verkligen är så bra...

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 May 2007 - 12:07

Tycker filmerna är okej actionunderhållning med touch av det fantastiska - så inget man ser på bio direkt, men okej att se i övrigt tycker jag.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 May 2007 - 12:10

Den mäktiga Tomb Raider-trilogin får sin upplösning? ;)
Tomb Raider 1 är nog en av få filmer jag har stängt av mitt i. Och det i en duschscen med Angelina, hur snygg hon än må vara (och det är MYCKET!!) så kändes det så malplacerat och jag vill nog ha ut mer av en film. Kommer bara att tänka på något Angelina sa när tvåan var på gång, typ "den här filmen har faktiskt en handling till skillnad mot ettan!" :lol:
*Hockey och superhjältar*

#8 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 May 2007 - 12:15

:lol:

Ni kan väl hålla er trilling-diskussion utanför det här va? :P

TR2 var ju snäppet bättre än 1an (jag minns inte ens duschscenen), men jag vet inte om det är så bra så det håller ytterligare en film - det kanske gör det, jag har haft fel för. :)

Edited by XC, 11 May 2007 - 12:16.

fqq5BYam.jpg

#9 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 May 2007 - 12:20

Om inte annat så kan väl de som faktiskt gillade filmerna eller vill dregla över Angelina Jolie med puffror få se en rulle till? :)
Själv får det här mig mest att längta till Indiana Jones 4.

#10 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2007 - 13:18

2:an var skräp. De tog bort allt som var bra med första filmen istället för att förbättra. Första tycker jag var riktigt bra och kändes i spelens anda. Men det gjorde verkligen inte 2:an. Och slutet är på min Top 10 lista över sämsta slut i filmhistorien.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 May 2007 - 13:24

Vad var bra med ettan då?

#12 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2007 - 13:30

Atmosvären, vissa scener (T ex när hon åker släde), stönen (Visst, det låter kanske underligt men stönen är en väldigt stor del av spelen), handlingen är de jag kan komma på nu på rak arm. Det var ett tag sedan jag såg filmen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 May 2007 - 13:35

Filmerna är underhållande men jag tycker inte direkt att dom representerar den bilden som jag har av spelen vilket gör att jag har lite svårt för att tycka att dom är riktigt bra. Trots det hoppas jag fortfarande på att Lara Croft och spelen kan få "upprättelse" i en framtida film. Kanske redan i del 3?

#14 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 11 May 2007 - 13:44

Usch och fy.
"There once was a man from Nantucket..."

#15 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 11 May 2007 - 13:52

^ lolz.

Jag skulle vilja lägga till "bläh", *snort* och :urk: .

Jag klarade inte att se mer än 15 min av båda filmerna.

#16 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 May 2007 - 13:56

Äh, prettomiffon. :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#17 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 May 2007 - 14:02

:lol: :lol:

Cappy, du bara äger ibland. :D

#18 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 11 May 2007 - 15:00

Äh, prettomiffon. :P

HAHAHAHAHAHAHA :lol:
"There once was a man from Nantucket..."

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 11 May 2007 - 21:53

Jag hatar både ettan och tvåan, rena skräpet! Så hur bra kan en trea vara då?

Winter is Coming

#20 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 May 2007 - 18:24

Tyckte själv att båda filmerna var "ok dåliga filmer" som man kan se som hjärndöd underhållning (till skillnad från t ex AvsP) som funkar bäst när man inte tänkter på vad F*n man ser. Sen är ju Angelina med vilket är så dåligt. Men som sagt, när man börjar funta vad i helvete man tittar på så märks "roliga" val av regissörerna. T ex när special militär/polis/terrorist-whatever styrkan attackerar Croft Mansion så har alla på sig häftiga hjälmar med infraröd-kamera/kikare måjäng i hjälmarna och man ser tror jag några klipp från deras POV. Problemet är bara att det är fanimej helt ljust i rummet! varför i helvete har de på sig de där sakerna mitt på dagen?!!!

Tvåan är kanske bättre men regissörerns överanvändande av TV-spels CGI gör att man har svårt att se filmen.

En tredje film?...mmm,kan inte påstå att jag kutar till bion samtidigt som jag välter pensionärer och skriker "Jag ska se en rulle,akta er!!!!"
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 May 2007 - 19:12

Men super85, vilka filmer brukar du misshandla pensionärer för att få se då? ;)

#22 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 May 2007 - 09:18

Ja, han gjorde det nog inte till Batman Begins, och kommer säkerligen inte göra det till Dark Knight heller :P ;)

Sen håller jag med super85, det var "ok dåliga filmer", som man kan se om man inte är ute efter en film som självklart kommer nomineras till Oscar för bästa manus, regi samt aktör/aktris :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#23 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 15 May 2007 - 13:43

Precis. Super85 fick mig att minnas diskussionen hjag hade med honom om AvsP och just det där med dålig kvalité kan vara full av njutning. The good old days :wub:

Precis. Super85 fick mig att minnas diskussionen hjag hade med honom om AvsP och just det där med dålig kvalité kan vara full av njutning. The good old days :wub:

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 January 2009 - 15:47

Dark Horizons

Fox Replaces Jolie As Lara Croft?

/.../ Now comes word from Spanish news site Europa Press that the film's producers are considering taking the one thing that worked about those films - Angelina Jolie as Lara Croft - and replace her with "Transformers" babe Megan Fox. /.../

The article also cites a production schedule of 2010 for release in the Summer of 2011.

#25 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 January 2009 - 10:59

io9 har pratat med representanter för Megan Fox och dementerar nu att hon skulle vara aktuell för en Tombraider 3.

"Sorry dreamers — the lovely Fox isn't planning to don the slinky jumpsuit. A spokesperson for Megan Fox denied the rumors to io9, saying, "She's not involved in the movie at all." "Källa

Blir den här filmen av så skulle det inte förvåna mig om det slutar med Rona Mitra i huvudrollen. :P (Och hon var väl en av förlagorna vill jag minnas?)

Edited by XC, 27 January 2009 - 11:03.

fqq5BYam.jpg