Jump to content

Photo

Smallville s.6

• Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts
  • Interests:Datorer, Musik

Posted 03 June 2007 - 12:36

Premiär ikväll 3/6 för Smallville säsong 6!

Boka tv-soffan kl. 17:15-18:05 :thumbsup:

I kvällens avsnitt:
Clark är tillfångatagen i "The Phantom Zone" där han omges av de brottslingar som hans far fängslat där. Han får dock hjälp från oväntat håll. Del 1:22

Diskutera på....

Edited by weavex, 03 June 2007 - 14:16.

Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#2 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 June 2007 - 14:02

Premiär ikväll för Smallville säsong 6!

Boka tv-soffan kl. 17:15-18:05 :thumbsup:

I kvällens avsnitt:
Clark är tillfångatagen i "The Phantom Zone" där han omges av de brottslingar som hans far fängslat där. Han får dock hjälp från oväntat håll. Del 1:22

Diskutera på....

Då ska vi se vad det blir jaja

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 June 2007 - 14:19

Jepp! Äntligen så får ni se seriens bästa säsong! :thumbsup: Ni får inte missa det här så sätt er lite mysigt i soffan med lite godis eller Popcorn. :popcorn:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 June 2007 - 17:21

Där står Clarks mor och är så optimistisk efter allt missöde som skett och hur är det möjligt?
Hon som förut var så desperat och något överbeskyddande vad som kan hända Clark.
Gäller inte detta längre och är den senaste tiden verkligen så hurra hurra och fantastisk?

Naturligtvis så var det så lätt för Clark att lämna spökzonen. Kunde det nte dragit ut på tiden att
portalen fanns flera mil under marken och dom fick vandra i massa gångar dit.
Men så var det naturligtvis inte.
Processen i spökzonen fick tydligen inte ta för lång tid så det måste vara hole in one så Clark
är tillbaks igen på jorden.

Edited by Supertreck, 03 June 2007 - 17:41.

#5 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 June 2007 - 18:23

Jag håller med Supertreck på en del punkter här.

att Clark under ett avsnitt hann:
- bli fångad i The Phantom Zone.
- ta sig ut ur The Phantom Zone
- hitta Lex/Zod och besegra honom
kändes lite väl, tycker jag.

Detta kunde de ha dragit ut på i ett avsnitt till eller kanske två.
Som Supertreck säger, det gick alldeles för snabbt för honom att ta sig ut. Att det var så enkelt ifrågasätter jag inte, Klart att skaparen skapar en utväg för sig själv/sins läkt om det skulel behövas. Men att de hittade den så snabbt, kändes tråkigt.

Undrar om Zalia(Var det så hon hette? :unsure: ) Överlevde. I och med att alla som var vid portalen blev skickade till Jorden, så borde väl den gula solen läkt henne osv?

Men säga vad man vill, fighten mellan Lex/Zod och Clark var :thumbsup: Bash him a little further into the stone, c'mon! :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#6 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 June 2007 - 18:41

Fast tekniskt så blev ju Clark fångad förra avsnittet. ;) Lite snabbt gick det väl men det fanns ju inte så mycket för Clark att göra i Phantom Zone och Zod höll på att göra om Jorden så han hade nog inte tid att vänta. :P
Hur Clark hittade Zod var ju för att Martha berättade för honom var han var och att Lana skulle försöka döda honom.
Det ända jag hade problem med var hur Clark visste hur han skulle fånga Zod med den där amuletten. Dock så uppskattar jag att scenen där han besegrar Zod var hämtad från Superman II. :)
Att han hittade portalen hade ju med att han hade en bra guide. ;)

Striden mellan Clark och Zod är verkligen cool. :thumbsup: Speciellt när de flyger och brottas. :thumbsup2:

Edited by Crusader, 03 June 2007 - 18:43.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#7 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 June 2007 - 19:18

Jag håller med Supertreck på en del punkter här.

att Clark under ett avsnitt hann:
- bli fångad i The Phantom Zone.
- ta sig ut ur The Phantom Zone
- hitta Lex/Zod och besegra honom
kändes lite väl, tycker jag.

Detta kunde de ha dragit ut på i ett avsnitt till eller kanske två.
Som Supertreck säger, det gick alldeles för snabbt för honom att ta sig ut. Att det var så enkelt ifrågasätter jag inte, Klart att skaparen skapar en utväg för sig själv/sins läkt om det skulel behövas. Men att de hittade den så snabbt, kändes tråkigt.

Undrar om Zalia(Var det så hon hette? :unsure: ) Överlevde. I och med att alla som var vid portalen blev skickade till Jorden, så borde väl den gula solen läkt henne osv?

Men säga vad man vill, fighten mellan Lex/Zod och Clark var :thumbsup: Bash him a little further into the stone, c'mon! :P

Visst var det märkligt kan Clarks mor var så optimistisk att allt kommer gå bra efter all missöde som skett?
Hon har nog säkert blivit rejält skadad i flygkraschen. Vad tror du?

#8 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 June 2007 - 19:49

Jag upplevde henne inte så hemskt optimistisk, tyckte hon verkade rädd och desperat, beredd att göra vad som krävdes.
Sen att hon inte hade några större skador efter kraschen, då planet såg helt söndertrasat ut tyckte jag kändes lite väl..

#9 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 June 2007 - 21:01

Jag upplevde henne inte så hemskt optimistisk, tyckte hon verkade rädd och desperat, beredd att göra vad som krävdes.
Sen att hon inte hade några större skador efter kraschen, då planet såg helt söndertrasat ut tyckte jag kändes lite väl..

Innebär det att jag är värdelös?

#10 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 June 2007 - 22:36

På vilket sätt har jag påstått det med min senaste post?

Jag skrev hur jag upplevde att hon reagerade. Jag har inte skrivit något om dig som person, så varför du drar fram med en fråga förstår jag verkligen inte..

Men visst.. vill du tolka det jag skrivit om hur jag upplevde Martha Kent i dagens avsnitt som att jag säger att du är värdelös, så gör det.
Jag förstår inte kopplingen, men men..

Edited by Hofling, 03 June 2007 - 22:42.

#11 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 03 June 2007 - 23:23

Den här tråden borde flyttas till serier på tv och bio.
*Hockey och superhjältar*

#12 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 June 2007 - 23:31

Ärligt talat så fattar jag inte heller kopplingen.
-Sora, Kingdom Hearts

#13 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts

Posted 05 June 2007 - 16:57

Den här tråden borde flyttas till serier på tv och bio.

Jag tycker att alla tv-serier borde vara på ett och samma ställe oavsett vilket. Eller vad tycker ni andra?
Major Carter - "So what didn't they go for?" Col. O'Neill - "The name I suggested." Major Carter - "Sir, we can't call it the Enterprise." Col. O'Neill -"Why Not?"

#14 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 June 2007 - 17:14

Ja, jag håller faktiskt med lite. Fast samtidigt så är det bekvämt med ett ställe att kolla efter de filmer/TV-serier som baseras på serier.
Dock tycker jag att det forumet borde flyttas till Film och TV-serie forumet istället för att vara i serie-forumet så att båda forumen har ett varsit för comic-filmer/TV-serier.
-Sora, Kingdom Hearts

#15 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 06 June 2007 - 00:58

När vi flyttade hit från ett eget serietidningsforum så var ett av villkoren att filmer och tv-serier baserade på serier och superhjältar skulle ligga under serier på tv och bio.

Hur blir det med superhjältar som saknar serietidning? Det kan ju finnas någon udda gammal film med en superhjälte
som inte blev som serietidning.

#16 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 02 July 2007 - 01:58

Varför kunde inte han vaknat och ge igen på Lex?

#17 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 July 2007 - 09:18

Han gav ju sig på Lex på herrgården och senare i Queen Towers.
Sedan var han ju på sätt och vis vaken varje gång de gav honom behandlingen. Bara att han inte kunde styra sin fysiska kropp

#18 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 July 2007 - 20:47

Nån som la märke till att de nämnde Gotham på ett ställe? Det betyder väl inte att de kommer ha med Bruce Wayne/Batman för det, men det är bra att de tillkännager att han existerar på ett sätt eller annat.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#19 Ezeziel

Ezeziel

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts

Posted 08 July 2007 - 21:36

Nån som la märke till att de nämnde Gotham på ett ställe? Det betyder väl inte att de kommer ha med Bruce Wayne/Batman för det, men det är bra att de tillkännager att han existerar på ett sätt eller annat.

Japp, de nämner Gotham, i Lex's skolklass återförening...

Helt klart den än så länge bästa säsongen!!
Längtar efter säsong 7 den 24:e Sept i USA....
"Freedom is the right of all sentient beings." -Optimus Prime

#20 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 09 July 2007 - 08:30

ja tänka sig alla misslyckade gånger när Clark får träffa någon utan att känna sig ensam och så försvinner de eller dör på något sätt.

Men nu är det ju inte lika spännande när Lana tycks vara Clarks fiende :(

#21 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts

Posted 09 July 2007 - 16:24

Ja, synd att Raya dog, hon hade jag gärna velat se mer av. :(

#22 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 July 2007 - 17:20

Så här reagerade Neal Bailey på slutet på dagens avsnitt. *VARNING FÖR SPOILERS!!*

Jaså, var det det här avsnittet där Clark var i Seattle. Jäklar, jag som hade tänkt skriva en fanfiction och posta den samma dag som det visades i tv. :( Nåja, nu blir det i alla fall lättare att skriva den eftersom jag har det inspelat.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#23 weavex

weavex

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 50 posts

Posted 30 July 2007 - 11:30

Edit: Hehe, det var en rolig film av Neal Bailey.

Rätt OK avsnitt, men inte direkt spännande, man kunde gissa sig fram vad som skulle hända...

Jag har blivit lite trött på att de hoppar fram och tillbaka mellan Smallville och Metropolis flera gånger
om dagen. Har man fått reda på hur långt det är mellan. Nånstans läste jag tre timmar bilresa. Det
blir ju riktigt jobbigt för Chloe som bor i Smallville, jobbar i Metropolis, och endå åker tillbaka till
Smallville minst en gång under dagen för att sedan vara tillbaka i Metropolis igen.

Någon som kanske vet?

Edited by weavex, 30 July 2007 - 11:31.

#24 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 12 August 2007 - 17:07

Jisses jäklar! Nu händer det grejer! :thumbsup: cyborg, Aquaman, Green Arrow, Impulse/Flash och "Boyscout"! HEll yeah!
Undrar om Clark har en fin läderväst hängandes i garderoben? :P

Edited by Hofling, 12 August 2007 - 17:13.

#25 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 12 August 2007 - 17:55

Varför tar inte Clark illa vid sig att Bart är mycket snabbare? Borde inte det vara retande att någon är mycket
snabbare som Clark förmodligen aldrig kan överträffa?

Var grundar Clark sin tillit på när han inte alls har umgåtts med Bart än att han var snattare förra gången?
Ett förtroende grundar man väl inte på extremt nödställda situationer över ett tillfälle. Att rädda någon betyder väl inte
att denne är att lita på plötsligt bara.

Bart kan lika väl vara lurig med sina påhitt och syssla med saker som Clark inte gillar.
Hur säker är Clark att det inte är på det viset?