Jag avslutade faktiskt aldrig det första spelet, lyckades helt enkelt inte ta mig förbi hissen i slutet av spelet, sen blev det en formattering på burken och sparfilerna försvann, så kan tyvärr inte säga något om det första.
Men jag gillade Warrior Within och the two Thrones.
Storyn är kanske inte den bästa i WW, men jag gillade den mörka tonen i det hela, en förbannad prins som
ska stoppa Dahara från att radera honom. En del klagar på musiken, men jag personligen älskade när introt till Godsmack's I Stand Alone spelades. Var riktigt roligt att försöka få till olika combos i spelet. Men tyvärrkändes det extremt repetivt mot slutet, när man skulle fram och tillbaks genom zoner man gått genom drygt 20 ggr tidigare. Tog man en paus från spelet i ett par dagar och sen skulel spela kändes det omöjligt att hitta rätt väg, då man måste åka genom tiden för att kunna ta sig genom en viss zon, då den i nutiden var förstörd osv.
Men TTT var ett underbart spel! Nu var man tillbaks i hans gamla stad, mötte gamla fiender från det första spelet (typ), miljöerna var hörliga, musiken passande,och fightingsystemet kändes mer tajt. De hade tagit de bra grejerna från WW och lagt i miljön från TSoS, kan man säga. Kort och gott, ett riktigt bra spel.
Edited by Hofling, 01 April 2008 - 00:10.
Typo