Jump to content

Photo

Chuck - Säsong 1

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 July 2007 - 22:26

Airs Next: NBC at Monday 8:00 PM (60 min.)
Status: New Series Premieres: September 24, 2007
Show Category: Comedy

The O.C. creator Josh Schwartz, and director McG (We Are Marshall), bring us Chuck, a new drama pilot at ABC, laced with humor about young twenty-something spies.

Zachary Levi (Less Than Perfect) plays Chuck, a nerdy computer tech who has a database of government secrets downloaded into his brain. Chuck soon finds himself recruited by John Casey (Adam Baldwin of Day Break), a veteran NSA Agent, for espionage work with his new partner (and first date in ten years) Sarah (Yvonne Strzechowski) -- leading Chuck to live a split life of computer geek and secret NSA missions.

Also cast in the pilot are Sarah Lancaster as Chuck's sister Ellie, Joshua Gomez as his best bud Morgan, and Natalie Martinez. McG will serve as executive producer with Schwartz. Chris Fedak and Peter Johnson are co-executive producers. On May 10, 2007, Chuck was officially given a series order by NBC.
http://www.tv.com/ch...ag=tabs;summary

Meet Chuck Bartowski. He's your run of the mill computer whiz working for Buy-More with is equally nerdy friends all while longing for the woman of his dreams. But Chuck's average life is suddenly turned upside down when an old friend, who happens to work for the CIA, sends Chuck a mysterious e-mail and the world's closely-kept spy secrets are embedded in Chuck's brain. Now Chuck has unwittingly become the government's most powerful weapon and the fate of both the country and the world now lie in his hands. A Buy-More day job and saving the world are all in a day's work for Chuck.
http://www.tvrage.com/shows/id-15614

Sitter och tittar på piloten.
:lol2: säger jag bara.
Chuck, en riktig nerd, som jobbar i information/hjälp disken på ett varuhus, får ett mail av en gammal skolkompis (som jag förstod det, fick honom kickad från skolan/snodde hans flickvän?) som innehöll rätt mycket. Nu är Chucks hjärna som en dator, med information om det mesta.
CSI, NSA you name it, är nu ute efter honom.

Den här ska jag nog fortsätta kolla på när den sätter i gång.
Påminner en aning om Jake 2.0

Edited by Georgia, 14 January 2009 - 18:57.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 August 2007 - 20:09

Jag, verkligen nörd. :P Kommer bli kul att se honom lösa problem med hjälp av sin nördig-het. :D
Nu har även jag sett piloten och jag älskade verkligen vad jag såg. :) Så rolig och så cool. Speciellt början med Bryce var riktigt coolt.
Och det är intresant att det verkar ligga mycket mer till det. Bryce var ju säkerligen inte bara en dubbel agent för att känna pengar. Varför skulle han dö för sin sak? Och hans flickvän är ju även hon inblandad. Verkar mer invecklat än man först tror och jag tror det kan bli intresant. :)
Och blir Chuck dessutom chef så kommer han få styra över "the new guy" vilket nog kan leda till en hel del kul. :D
Gillar även Chucks syster. Lite uppfriskande med en syster han är nära som alltid ställer upp för sin bror istället för det vanliga med att de är som hund och katt. Även hennes enformiga pojkvän var intresant och Chucks bästam kompis lär ge en hel del komik också även om vissa delar med honom föll platt i piloten.

Helt klart en serien som kan bli en favorit i höst och nog en av dem jag ser mäst fram mot.

Rätt komiskt att hösten först verkade så svag när det gällde nya serier men visade sig sedan ha en hel del guldkorn. Kommer de bli något annat än att titta på serier i höst? :P
Jag tror det kan bli rekord för mig i antal serier jag följer. :D

Edited by Crusader, 07 August 2007 - 20:13.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 08 September 2007 - 01:57

Riktigt (riktigt!) bra och rolig pilot, ser verkligen fram emot när serien börjar på riktigt. Geeky spy action! Hoppas den överlever också bara.

Det enda negativa var Sarah Lancaster (spelar systern) och som jag inte gillar och vill inte se henne i någon serie öht.

#4 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 September 2007 - 15:39

Piloten var väldigt bra och rolig ska fortsätta följa.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#5 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 October 2007 - 20:59

Inte lika bra och rolig som piloten.
Början var kul när han sprang där på parkeringen, trodde att Casey jagade Chuck, och så var det tvärtom :lol:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#6 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 03 October 2007 - 01:27

Nej, andra avsnittet var inte riktigt lika bra, men ändå väldigt roligt och underhållande.

Chuck drar undan duken och lyckas. :lol:

#7 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 03 October 2007 - 16:33

Jag såg piloten idag i brist på annat. Jag tycker det var en småkul serie, gillar i princip allt förutom hela agent-grejen. Ganska sköna karaktärer, men det känns inte som en serie som jag kommer följa (kanske under julen när inget annat visas :P )
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#8 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 03 October 2007 - 16:44

1.02
Inte lika bra som piloten men behåller ändå samma humor och charm. Ska bli intressant att se hur det utvecklas.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#9 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 October 2007 - 01:47

Håller med er andra. Inte lika bra som piloten men ett bra typiskt 102 avsnitt. :)

1x02:

Som sagt, att reda ut vem som man kan lita på är bra att de tar hand om det nu. Det där att han bara är viktig i 6 månader låter oroande men jag tror att det kommer fixa sig. Bryce lär ju inte ha stulit de där uppgifterna, shickat det till Chuck och dött för det om det är så lätt fixat. Sedan är jag inte helt säker på att Bryce verkligen är död.
Sarah verkade inte jobba med Bryce, något jag trodde i förra avsnittet.

LOST grejen var verkligen riktigt roligt med "Oceanic Fligth 815 was shot down by...". :P Och matbordet. När Chuck VILL misslyckas så lyckas han. :D Obetalbar min.

Bra scener mellan Chuck och Casey. Jag gillar Casey mer nu än jag gjorde innan. Hade varit intresant om han och Chuck blev vänner senare.
Katt och råtta leken var hur kul som hellst. :P Och de lyckades slänga in ett coolt Kung Fu slagsmål i det här avsnittet också även om det igentligen kändes meningslöst så var det ögongodis... liksom Sarah i sina arbetar kläder. ;) En kul grej där i sista scenen. När Chuck kommer in så är hennes blus helt uppknäppt men när hon sedan vänder sig om så är den knäppt nästan hela vägen upp. :P

Jag gillar Chucks syster. Hon är kul och det är trevligt med en överbeskyddande syster som tar hans om sin bror istället för de vanliga syskonbråken som brukar vara i de flesta serier.
Morgan var inte lika jobbig och hans scener med Chucks syster är roliga. Som när han la armen om henne i slutet och hon föste bort den. :D

Det här är helt klart en bra serie. Ser fram mot nästa avsnitt. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#10 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 05 October 2007 - 11:40

Har inte sett Chuck, däremot var Zachary Levi med i Jay Leno igår och gjorde en minst sagt udda reklam för "Chuck". I ett filmat inslag fick vi se när Levi gick runt i ett hyreshus och knackade på hos folk vid samma tid som Chuck. Om de lovade att titta på serien så städade Levi toan undertiden :lol:

#11 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 October 2007 - 20:25

1x03:

Heheh, roligt avsnitt. :) Chuck lyckades hålla det mästa hemligt när han förhördes... utom sitt namn. :P
Chucks tango var kul. Både med Captain Awesome och "I Se Your Dad".
Sarah och Casey verkar ha lärt sig att jobba ihop nu.
Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Jag tycker det är uppfriskande att Chucks syster är så beskyddande, alltid tar hand om och stöttar Chuck. Inte det där vanliga syskonbråket som man brukar se på TV utan hon är alltid där för honom. T ex när han kommer hem från dejten så ligger och och sover på soffan och väntar på att han ska komma hem. Jag gillar verkligen henne.
Roligt intro, föresten. Väldigt spionigt och samtidigt lite småfjantigt som passar serien.
-Sora, Kingdom Hearts

#12 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 October 2007 - 20:46

Det här avsnittet var bra mycket bättre än förra.

Men det som slog mig, var att vissa scener i det här avsnittet (med tango damen), visades i förra avsnittet som återblickar när Chuck sprang på parkeringsplatsen och jagade Casey :blink:
Hur har dom tänkt här? eller har dom slängt om avsnittena? men det kan inte heller stämma eftersom agenterna inte bodde tillsammans i förra avsnittet, plus att dom var mer vänskapliga och samarbetsvilliga i det här avsnittet.

Roligt intro, föresten. Väldigt spionigt och samtidigt lite småfjantigt som passar serien.

Ja :lol: Passar väldigt bra.

#13 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 October 2007 - 16:15

1.04

Bra avsnitt. Det pratades svenska! :D Hon som spelade Corrina är tydligen svensk. Men vad tusan svarade Sarah? Kan inte ha övat mycket.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#14 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 October 2007 - 17:57

:lol: ja, jag undrade också vad Sarah svarade. Antagligen bara strunt eller något helt annat språk som hon kanske pratar privat. Men det är dåligt gjort om det bara är strunt, hur svårt kan det vara att lära sig ett par ord på svenska.

Hon som spelade Corrina är tydligen svensk.

Hon är modell också, har varit med i andra serier också. Bl.a ett avsnitt av NCIS

Edited by Georgia, 21 October 2007 - 17:57.

#15 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 October 2007 - 19:59

Tyckte hon sa mamma på slutet men jag kan ha fel.

En på TVL säger att det är polska som Sarah svarar med. Inte konstigt att jag inte förstod vad hon sa. :P

#16 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 October 2007 - 20:02

En på TVL säger att det är polska som Sarah svarar med.

Inte för att jag tyckte att det lät som polska, men då är det i alla fall ett riktigt svar och inte bara ett påhitt.

#17 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 October 2007 - 20:05

tyckte inte heller det lät som polska men jag tar hellre det än att det är dålig svenska. :lol:

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 November 2007 - 18:33

ComingSoon.Net - Chuck and Life Get Full Season Orders

Source: NBC on November 27, 2007

NBC has picked up the freshman dramas "Chuck" (Mondays, 8-9 p.m. ET) and "Life" (Wednesdays, 10-11 p.m. ET) for nine more episodes -- or the balance of the 2007-08 season -- it was announced today by Ben Silverman, Co-Chairman, NBC Entertainment and Universal Media Studios.....

Edited by Cartman, 27 November 2007 - 18:33.

#19 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 November 2007 - 19:47

Kul att höra.
Skriver inte så mycket i den här tråden :blush: men jag följer serien fortfarande.

Men då måste manusen vara färdigskrivna redan, med tanke på strejken. Eller är den slut? *förvirrad* ;)

#20 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 27 November 2007 - 19:52

Men då måste manusen vara färdigskrivna redan, med tanke på strejken. Eller är den slut? *förvirrad*

den är inte slut, men de har iaf börjat förhandla igen. :) kan nog få vänta länge på en andra säsong och de resterade avsnitten till full säsong. (Tror det är på 22 avsnitt.)

de går verkligen och strejkar med plakat och allt. :lol:

Edited by GaterGirl, 27 November 2007 - 19:53.

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 November 2007 - 14:09

Jag har inte skrivit någonting, men jag följer Chuck och tycker det är en härlig serie. Kul att det blir flera avsnitt att se fram emot framöver.

Artikeln nämner inget om manus för avsnitten är skrivna eller ej. Jag skulle dock tro att dom inte är det utan att artikeln bara rör det officiella uttalande om att NBC har beställt mer avsnitt.

Edited by Cartman, 10 January 2008 - 18:53.

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 January 2008 - 18:55

ComingSoon.Net - Two Original Chuck Episodes on Jan. 24

Source: NBC on January 9, 2008

NBC announced today it will broadcast two original episodes of "Chuck" (8-9 p.m. ET Mondays) on Thursday, January 24, 8-9 p.m. ET and again at 10-11 p.m. ET -- sandwiched around an original episode of "The Celebrity Apprentice" from 9-10 p.m. ET.

From executive producer, Josh Schwartz ("The O.C.") and executive producer-director McG (Charlie's Angels, We Are Marshall), "Chuck" is an action-comedy series starring Zachary Levi ("Less Than Perfect") as a computer geek who is catapulted into a new career as the government's most vital secret agent.

#23 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 February 2008 - 15:46

TV3

Chuck
Från skaparen av O.C, Josh Schwartz, kommer nu Chuck, en humoristisk science fiction-serie om unga spioner. När datanörden Chuck Bartowski öppnar ett email som kodats med statshemligheter råkar han omedvetet ladda ner informationen i sin hjärna. Chuck rekryteras snabbt av John Casey, en veteran inom den nationella säkerhetsmyndigheten och hans partner (och första dejt på 10 år), Sarah Walker. Istället för att bekämpa datavirus måste han nu konfrontera lönnmördare och internationella terrorister. Fast mellan sina två roller som datanörd och internationell spion blir Chucks liv aldrig sig likt igen.

Originaltitel: Chuck
Säsong: 1
Kategori: SERIER
Genre: Drama/Komedi/Science-fiction.
Ursprungsland: USA
Från: 2007
I rollerna: Zachary Levi (Chuck Bartowski), Yvonne Strahovski (Sarah Walker), Sarah Lancaster (Ellie Bartowski), Adam Baldwin (John Casey), Joshua Gomez (Morgan Grimes) m.fl.

Forumets spoilertråd

Edited by Cartman, 19 December 2008 - 14:13.

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 March 2008 - 13:20

01x01: Vilken underbar liten serie. Stor "nerd alert" varning utfärdas omgående och i vissa fall kan jag tänka mig att man känner igen sig i handlingen och/eller dess karaktärer. Chuck's nya "förmåga" kan säkert visa sig vara intressant, dels ur en användarvänlig synvinkel men även oönskade sådana. Det gick ju inte fullt så bra i första avsnittet och jag får känslan av att det kommer bli rätt tufft även framöver. Framförallt är denna serien riktigt rolig och redan i första avsnittet får man en massa roliga oneliners och roliga scener, som t.ex. när Sarah bryter sig in i Chuck's lägenhet och ska försöka stjäla hans dator. Även scenen i slutet av avnittet mellan Chuck och Harry Tang (C.S. Lee - Masuka i Dexter) och deras lilla face off i slowmotion är hysteriskt rolig.

Edited by Cartman, 25 March 2008 - 15:08.

#25 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 25 March 2008 - 15:05

Jag gillar Chuck :D
Den här serien skall jag börja titta på. Man kan inte tänka för mycket efter 1 avsnitt så antingen blir det sämre elelr bättre. Hoppas på det senare.

Var Masuka från Dexter där...oj missade det totalt
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."