Jump to content

Photo

Terminator: the Sarah Connor Chronicles - Säsong 1

• Please log in to reply
192 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 November 2005 - 13:13

Feed : Sci Fi Wire
Title : Fox OKs Terminator Pilot

Fox has committed to a pilot for a Terminator-themed TV show tentatitvely titled The Sarah Connor Chronicles, Variety reported. Andy Vajna and Mario Kassar's C2 Pictures, which produced Terminator 3: Rise of the Machines, has struck a deal wiith Warner Brothers Television and writer Josh Friedman (War of the Worlds) for the series, which will focus on Sarah Connor and her savior son, John Connor, the trade paper reported.

Fox declined to comment to the trade paper about the project, which attracted serious interest from several networks.

Friedman is aboard to write the pilot and serve as executive producer-show runner of the series, which would take place in the fictional time frame between the second and third Terminator movies. Vajna and Kassar will serve as executive producers, with C2 senior vice president of development James Middleton also producing.

Meanwhile, Vajna confirmed to Variety that C2 is in "the final phases of development" of a fourth Terminator movie, and the series will have a link to what's being envisioned as a new feature trilogy.

Linda Hamilton, who played Sarah Connor in the first two Terminator movies, is not expected to be involved in the show. And because the series will be focused on the Connor family, it's not anticipated that Gov. Arnold Schwarzenegger, who played the title character in the films, would be a regular part of the series either.

Middleton said the series will explore what happened to Sarah Connor after the end of T2, when the character went on the run.

Actions Read on | Mail

Det förvånar mig faktiskt att det inte gjorts tidigare...

Länkar:
"The Sarah Connor Chronicles" (2007)
The Sarah Connor Chronicles - Wikipedia, the free encyclopedia
The Sarah Connor Chronicles TV Show - The Sarah Connor Chronicles Television Show - TV.com
tSoCC @ Fox

Edit, 15.05.2007: Döpte om tråden - serien har ju trots allt ett namn. :P
Edit, 17.05.2007: Lade till Länkar.
Edit, 22.07.2007: Länk till Fox sida till serien.

Edited by XC, 22 April 2008 - 08:55.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 10 November 2005 - 13:43

:angry: Personligen är jag en person som älskar serier men i det här fallet.... nej, jag tror inte det. Varför förstöra. Första och andra filmen för mig är "Terminator". Det behövs inte mer. Jag kan inte ens inkludera den tredje filmen utan att känna mig illamående.
"There once was a man from Nantucket..."

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 November 2005 - 13:46

Hehe. Jag känner som du - har inte ens sett 3an. Men som jag sade tidigare så är jag förvånad att det inte gjorts tidigare. Med tanke på hur populär filmerna faktiskt är/var.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 12 November 2005 - 17:33

Håller med. Känns verkligen inte som en god idé (och 3:an var bara en mycket blek kopia av 2:an. Blä!)
”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#5 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 November 2005 - 01:50

Fler filmer: Ja tack :) Serier: Nja? tror inte det

Winter is Coming

#6 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 13 November 2005 - 03:10

hur spännande kan det bli egentligen? blir ju inga terminators eller något sci-fi-aktigt med alls om den ska utspela sig mellan 2an och 3an. ska de visa hur sara kämpar med sin cancer? en serie om några okända soldater efter judgement day däremot, det hade varit nåt!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#7 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 13 November 2005 - 03:36

Rent så sett kan Skynet faktiskt ha skickat tillbaks små "plågoandar" mellan 2an och 3an, kanske det serien isf kommer handla om.

Även om jag hellre hade sett soldater e.D-dagen kämpa för att överleva.

Men fattar fortf. inte varför de inte gjorde en serie när filmerna var nya...

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#8 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 13 November 2005 - 13:13

för att james cameron inte ville det antar jag
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 August 2006 - 08:35

Inte mycket nytt kanske:

Terminator kommer till den lilla rutan

Fox har gett grönt ljus till en tv-produktion av The Terminator. TV-serien ska heta The Sarah Connor Chronicles och ska handla om Sarah och John Connor, utspelandes efter Terminator 2: Judgment Day i tidslinjen. Enligt Variety så har Warner Bros. anlitet David Nutter (Smallville, The X-Files, Supernatural) för att regissera pilotavsnittet. Rollbesättningen har påbörjas omedelbart och filmstart beräknas till tidigit nästa år i New Mexiko.

Antagligen kommer det handla om Connors flykt från rättvisan. Inget är sagt om hur detta påverkar tankarna om en fjärde film. Blir tv-serien en succé så är en 4:e film nog given. Men frågan är vad tv-serien kommer att handla om? Två pers på flykt, men de måste väl slänga in en gammal hederlig T-800? (Via Cinescape)

fqq5BYam.jpg

#10 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 31 August 2006 - 08:46

Stod en del på Bloody Disgusting häromdagen:

Arnie won't be back, but Sarah Connor will be as Warner Bros. TV has set David Nutter to direct the pilot for The Sarah Connor Chronicles, prompting Fox Broadcasting to officially greenlight production on the "Terminator"-themed project, according to Variety. Nutter, whose last 12 pilots have all been picked up to series, also will serve as exec producer. Andy Vajna and Mario Kassar's C2 Pictures, which produced the most recent "Terminator" feature, is producing with Warner Bros. TV. Read on for the full story.

Fox made a put pilot commitment to "Connor" last fall (Daily Variety, Nov. 10), picking up the script from exec producer Josh Friedman ("War of the Worlds"), Variety continues. Kassar and Vajna will also exec produce.

Casting on "Connor" will begin immediately, with lensing expected to commence early next year in New Mexico.

Nutter -- who directed the pilots of successes such as "Smallville," "Without a Trace" and "Supernatural" -- has a connection with original "Terminator" helmer James Cameron, having directed the pilot for Cameron's Fox skein "Dark Angel."

"It's important for me to live up, as best I can, to the bar that Jim Cameron set," Nutter told Daily Variety, saying the pilot "has to carry as much of a punch" as possible, even on a TV budget.

As a result, Nutter said he's not thinking about directing any other pilots this season.

"This is a huge project that's going to take an extensive amount of preparation and pre-production," he said, adding he wants to protect "the integrity of what Cameron created."

As outlined in Friedman's script, new installment in the "Terminator" franchise revolves around robo-warrior Connor and her savior son, John Connor. C2 senior veepee of development James Middleton, who's a producer on the project, said last fall that "Connor" will explore what happened to Sarah Connor after the end of "T2," when the character went on the run.

"She has the weight of the world on her shoulders, and she also has to raise a 14-year-old son who may be the salvation of the world," he said.

Original "Terminator" stars Linda Hamilton and Arnold Schwarzenegger won't be involved in the new project, Nutter said.

Nutter said his involvement with "Connor" began after he bumped into Friedman at a screening, and Friedman told him about the project. Not long after, Nutter spent four days at Comic-Con, and that prompted him to request a copy of Friedman's script.

"It really expanded the characters and did what any good movie-to-TV script should do, which is send them in directions you wouldn't expect," Nutter said.

Helmer recently inked a new overall deal with Warner Bros. TV (Daily Variety, June 26).

Source: Variety

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#11 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 31 August 2006 - 09:48

Det bör bli mer fokus på karaktärerna och förhoppningsvis franchisens underliggande teman, något som filmerna gör sitt bästa för att ignorera. I så fall nappar jag.

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 August 2006 - 10:09

Filmerna är ganska b:iga och tråkiga hursomhaver tycker jag, men en teveserie låter som en ball idé. Teveserier är alltid bättre än filmer ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 August 2006 - 15:17

Teveserier är alltid bättre än filmer

Japp.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#14 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 31 August 2006 - 17:36

Jag tycker det är rätt kul att piloten till en Terminator-baserad serie regisseras av nån med efternamnet Nutter. Låter som någon som är väldigt skicklig på att dra åt muttrar. :D
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 31 August 2006 - 17:59

Nutter borde du väl snarare dra en parallel till "nuts" ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#16 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 August 2006 - 22:47

Var ett tag sen man hörde nått om det här, är fortsatt skeptisk <_<
Hoppas de inte klantar till de allt för mycket bara.

Winter is Coming

#17 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 September 2006 - 08:24

Nutter borde du väl snarare dra en parallel till "nuts" ;)

Jovisst, men så betyder inte "nuts" inte bara nötter, utan även just muttrar. Det är nog lite långsökt, speciellt om man inte är så bra på engelska.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 September 2006 - 11:54

Du missar det viktigaste - det är inte särskilt roligt om man jämför mot den mer känbda spridningen av ordet ;)

#19 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 01 September 2006 - 12:57

Så så, pojkar, börja inte bråka nu! ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 September 2006 - 13:31

*sparkar Thrai på smalbenet*

;)

#21 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 01 September 2006 - 23:42

Ow! *precis som när tjejen sparkar Set i Atlantis-spelet*
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 September 2006 - 08:13

Va? Knäckte hon benet på Set? Mina smallbenssparkar kan döda folk ;)

I alla fall för att försöka dra tillbaka ämnet till mer on topic. Jag tycker David Nutter är en stabil hantverkare och tror att han kan lyckas ro i hamn det här. Han har ju i alla fall dedikerat sig fullt ut - när han inte filmar något annat - så det tyder ju på att han verkligen vill att det skall lyckas.

Det är alltid bra för filmen då folket bakom den verkligen brinner för det.

#23 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 02 September 2006 - 21:08

Så så, pojkar, börja inte bråka nu! ;)

Men det var ju han som börja! :P

Nåja, det är ändå inget att göra stor affär av. Kanske det hade varit roligt om han hade regisserat en tecknad film med Piff & Puff.

#24 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 03 September 2006 - 06:54

Jag blir fruktansvärt förvånad om det blir något av detta samtidigt som det inte skulle förvåna mig. Pengahungern är stor i Hollywood. Jag tror däremot inte att det kan bli något bra.
"There once was a man from Nantucket..."

#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 September 2006 - 08:49

Varför inte?