Jump to content

Photo

2012 - Apokalyptisk thriller

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 May 2008 - 21:40

John Cusack set for '2012'
Actor to star in Roland Emmerich's thriller

John Cusack has signed on to topline Roland Emmerich's apocalyptic thriller "2012" for Columbia Pictures.

"Redbelt" star Chiwetel Ejiofor also is in talks to join the big-budget epic, which chronicles the end days of human civilization.

Story centers on an academic researcher who opens a portal into a parallel universe and makes contact with his double in order to prevent an apocalypse predicted by the ancient Mayans.

Emmerich and Harald Kloser penned the screenplay, which Sony bought in February.

Shooting will begin in July in Los Angeles, barring a SAG strike.

Emmerich and Kloser are producing. Michael Wimer, Mark Gordon and Ute Emmerich are exec producing.

Cusack, who most recently starred in the horror film "1408," will next be seen in satire "War, Inc.," which he also wrote and produced. He is currently shooting "Shanghai" for the Weinstein Co.

He is repped by WMA.

IMDb

Det här låter intressant:
Story centers on an academic researcher who opens a portal into a parallel universe and makes contact with his double in order to prevent an apocalypse predicted by the ancient Mayans.

Roliga är att det finns en B-film som heter 2012 Doomsday :lol: jag har inte sett den, men den finns inplanerad på min 'B-filmer att se' lista

On December 21, 2012 four strangers on a journey of faith are drawn to an ancient temple in the heart of Mexico. For the Mayans it is the last recorded day. For NASA scientists it is a cataclysmic polar shift. For the rest of us, it is Doomsday

Edited by Georgia, 03 November 2009 - 12:38.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 19 May 2008 - 22:05

Så nu börjas de.. ;)

Känns inte som en slump att Fox Mulder & Dana Scully ska göra comeback. Tror inte jorden går under, men jag ser profetetiskt att det inom tre år kommer nya amerikanska tv-serier som berör 2012-Apokalypsen.

#3 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 May 2008 - 22:09

:lol:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2008 - 08:02

Intressant att HArald Kloser gör film. Jag tänker ju på honom som kompositör (för musiken i AvsP).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 June 2008 - 11:32

Glover, Others Eye 2012

Danny Glover, Thandie Newton and Oliver Platt are in discussions to join 2012, Columbia's epic disaster project, which Roland Emmerich is directing, according to The Hollywood Reporter.

2012 centers on a global cataclysm and tells the heroic struggle of the survivors.

Glover is in talks to play the president, with Newton in discussions to play his daughter. Platt is in negotiations to play the president's chief of staff.

John Cusack and Chiwetel Ejiofor already are on board.

Emmerich is directing a script he penned with his 10,000 BC co-writer Harald Kloser.

The studio is planning a July 10, 2009, release, with filming set to begin in July, unless there is an actors strike.

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 June 2008 - 12:05

Bloody Disgusting - Amanda Peet Joins Cast of Emmerich's 2012

Friday, June 13, 2008

Today it was announced that Amanda Peet (X-Files: I Want to Believe) has landed the female lead in Roland Emmerich's epic disaster project 2012. Peet is joining a strong ensemble cast led by John Cusack that includes Chiwetel Ejiofor, Thandie Newton, Danny Glover and Oliver Platt. "2012" revolves around a global cataclysm and the heroic struggle of the survivors. Peet is playing Cusack's ex-wife, newly married to a wealthy man. Cusack plays a divorced father trying to become a writer while holding a job as a limo driver . Emmerich wrote the script with Harald Kloser. Barring an actors strike, the movie will shoot in July. The release date for "2012" is July 10, 2009.

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 July 2008 - 11:29

Bloody Disgusting - Interesting Casting For Sci-Fi Apocalyptic Thriller 2012

Wednesday, July 2, 2008

Thomas McCarthy, the writer and director behind the season's indie sleeper hit, "The Visitor," is moving into disaster movie territory by booking a role in Roland Emmerich's 2012. He will star alongside John Cusack that includes Amanda Peet, Chiwetel Ejiofor, Thandie Newton, Danny Glover and Oliver Platt. McCarthy will play the boyfriend of Peet, who is the ex-wife of Cusack's character.

McCarthy said he is driven to roles out of curiosity.

"As an actor, I've never worked on anything with this scale before, and I always go see these movies," he said. "And then there's the director part of me. I get really excited about working with directors like this, who do things that are so wildly different from me. And he really is. He works on a totally different canvas."

"It's something (Gersh agent Rhonda Price) and I talk about: finding new things to do that are different and exciting from what we've done before, and this fits the bill."

While some actors do big studio projects in order to sustain themselves in between indie character films, this is not the case here, McCarthy said.

"This does have a big budget and I do make more money, which is nice, but I know if you take a job like this just for the money, you'll be miserable," he said. "There's got to be something as an actor, and also in this case, as a director, that I'm excited about. There are other ways for me to make money."

McCarthy, much like John Sayles, who takes on studio writing jobs in between his movies, also does rewrites and polishes for the big companies.

McCarthy lately has been taking roles in movies being made by writer-directors as a way to learn things that apply to his own work, which is why he has gigs in Tony Gilroy's "Duplicity" and "Peter Jackson's" The Lovely Bones."

"As a writer-director I love to work with other writer-directors," he said. "It's such a bonus for me. I'm not only watching and observing, I'm involved in the process. It's cool luxury ... I've only done two films, so there's still a lot to learn here."

"2012" is set to shoot in August in Vancouver. McCarthy also will begin working on a new script that he intends to direct.

In the meantime, he is enjoying the response to "Visitor," which has grossed more than $7.6 million since Overture began its slow rollout in April.

"We have emerged as a nice alternative to the big movies that come out every weekend," he said. "At some point, you probably want to see something a little different and I think we've become that something different ... I didn't know how it would hold up, but I am pleasantly surprised and obviously very happy."

#8 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 July 2008 - 11:51

En till klar för filmen.

Bloody Disgusting - Dark Knight Star Takes Apocalyptic Trip to 2012

Singaporean actor Chin Han (The Dark Knight) will next star in Roland Emmerich's 2012. Chin Han joins an ensemble cast that includes John Cusack, Amanda Peet, Chiwetel Ejifor and Danny Glover. The pic, co-written and to be produced and directed by Emmerich for Centropolis Entertainment and Columbia Studios, begins shooting in Vancouver in August.

"I have always enjoyed Roland Emmerich's epic take on sci-fi and disaster movies and really look forward to being a part of this film," Chin Han said.

#9 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 July 2008 - 22:10

MTV Movies Blog » EXCLUSIVE: Woody Harrelson Joins Roland Emmerich’s World-Ending ‘2012’

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 July 2008 - 22:40

Tråkigt. Ett namn som inte direkt lockar mig till filmen. Faktum är att den snarare gör det raka motsatta. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 November 2008 - 10:07

Amazing "2012" Teaser Trailer at WorstPreviews™
The teaser trailer for the upcoming disaster movie "2012," which is directed by Roland Emmerich, the man behind "Independence Day," "Godzilla," "The Day After Tomorrow" and "10,000 BC." The cast includes John Cusack, Amanda Peet, Chiwetel Ejiofor, Thandie Newton, Danny Glover, Oliver Platt and Thomas McCarthy.

In the large-scale film, a large group of people must deal with natural disasters such as volcanic eruptions, typhoons and glaciers. The idea stems from the fact that the Mayan calendar ends in 2012, which could mean the end of the world.

"2012" started shooting in August in Vancouver and is scheduled to hit theaters on July 10th, 2009.

Click here to check out the teaser

2012 Teaser Trailer - Trailer Addict
2012

As released by Moviefone, teaser trailer for 2012:

Never before has a date in history been so significant to so many cultures, so many religions, scientists, and governments. 2012 is an epic adventure about a global cataclysm that brings an end to the world and tells of the heroic struggle of the survivors.

#12 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 November 2008 - 10:21

Maffigt med vågen som väller in över bergskedjan. :) Avslöjade inte sp mycket - men jag tycker det vi fick se var lovande iaf.

Georgia har varit duktig med att gräva fram trailers, men jag vill ändå tillägga att för den som vill ha trailern i HD vänder nosen till movie-list.com där finns direktlänkar för att plocka ned HD-QT direkt från AOL.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#13 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 November 2008 - 11:58

Nja, teasern kändes sådär. Tycker man har sett det tidigare på något sätt.

#14 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 January 2009 - 22:33

'2012' release date pushed back

Sony moves sci-fi pic to November

By Carl DiOrio

Jan 20, 2009, 02:53 PM ET
In a move designed to maximize playability, Sony is delaying the release of Roland Emmerich's sci-fi action pic "2012" from July 10 to Nov. 13, two weekends before the lucrative Thanksgiving session.

"We've had such success with the James Bond films in November that we wanted a big tentpole film in that slot this year," Sony distribution president Rory Bruer said Tuesday. "We've got so many films in the summer that this is the perfect answer to that."

The 007 film "Quantum of Solace" unspooled amid light competition over the comparable frame last year to gross $67.5 million, en route to a franchise-topping $167 million domestically.

This time around, the studio has slotted its tentpole against two wide openers -- Warner Bros.' caper pic "Sherlock Holmes," starring Robert Downey Jr. and Jude Law, and Fox's Dwayne Johnson comedy "The Tooth Fairy." It wasn't clear whether the arrival of "2012" would prompt the departure of either of those pics for clearer pastures.

Sony execs said "2012" could have been completed by its summer date, though the new date will add some extra time for the effects-laden production. The studio's remaining films set for release this summer include "The Taking of Pelham 123," an action pic starring Denzel Washington and John Travolta; "The Year One," a comedy toplined by Jack Black and Michael Cera; "Julie and Julia," a drama featuring Meryl Streep and Amy Adams; "District 9," a sci-fi movie with Jason Cope and Sharlto Copley; and "Mardi Gras," a comedy starring Nicholas D'Agosto and Josh Gad.

#15 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 June 2009 - 19:09

Trailer ute nu.

Massive Destruction in the New 2012 Trailer! - ComingSoon.net

Source: Yahoo! Movies
June 18, 2009

Yahoo! Movies has debuted the new trailer for Roland Emmerich's disaster film 2012, opening in theaters on November 13. The Sony release stars John Cusack, Chiwetel Ejiofor, Amanda Peet, Oliver Platt, Thandie Newton, Danny Glover and Woody Harrelson. The epic adventure is about a global cataclysm that brings an end to the world and tells of the heroic struggle of the survivors.

Click here to watch the trailer with an intro by Emmerich!

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 June 2009 - 19:36

Som vanligt så är det för mig helt omöjligt och få ned HD-trailers från Yahoo. :(

Tur att traileraddict.com alltid är snabba. :)

Väldigt mycket 'extra allt'. Snygg. Intresserad - men är lite orolig att man inte kommer se storyn för alla special effekter.

Edit: HD-Trailers.net har också uppdaterat med trailern i QT-, MP4- och YT-format.

Edited by XC, 19 June 2009 - 07:59.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#17 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 June 2009 - 20:36

Jo, förstörelse/minut-frekvensen lär bli rätt hög ;) . Men jag vet redan nu att jag kommer kräkas över moralen. Tur att han fick en sån bra skådis som Oliver Platt att spela slemmig.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 June 2009 - 21:30

Det har även dykt upp en internationell trailer. Men jag skulle väl snarare kalla den tysk.

2012 International Trailer - Trailer Addict
The international trailer for 2012 is similar to the feature trailer, but with some small segments of additional footage and different editing.

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 June 2009 - 23:11

En film av model större än störst verkar det som :P
Jag kommer säkert att gilla det här

Winter is Coming

#20 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 June 2009 - 10:23

Verkar som SciFi Wire haft full pott på rubriker i natt (se Conan tråden)

New full trailer for 2012 shows that director Roland Emmerich really hates New York | SCI FI Wire

How do you top yourself after you've frozen New York and had aliens blow up the White House?

/.../

:lol:

Edited by Georgia, 19 June 2009 - 10:44.

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 June 2009 - 10:33

:lol: Den var också ganska bra. Stackars New York - så fort de behöver en stad och invadera/katastrofdrabba så står den överst på listan. :P

Edited by XC, 19 June 2009 - 10:33.

fqq5BYam.jpg

#22 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 September 2009 - 23:00

"We were warned"
*ryser* något för mig som har en morbid förkärlek för apokalyptiska filmer :o

Posted Image

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#23 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 06 September 2009 - 23:09

"We were warned"
*ryser* något för mig som har en morbid förkärlek för apokalyptiska filmer :o

Ha ha, vem har inte det? :evil: :ph34r: :thumbsup:

Winter is Coming

#24 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 September 2009 - 23:23

I´m not alone :hurrah:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#25 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 07 September 2009 - 20:43

Många frågor dök upp i mitt huvud efter att ha sett trailern, ok för disastermovies, men vatten som svämmar över himalaya? Antingen så finns det väldigt mycket vatten på jorden, eller så sjunker himalaya neråt. Om det är det senare så borde munkarna dö av dykarsjukan ganska snabbt. Inte för att jag vill ha tok realistiska grejor, men nån stans får man sätta gränser. Blev en bra poster dock.
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D