Jump to content

Photo

Green Arrow

• Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 April 2007 - 18:53

Wizard skriver i sitt kommande nummer att David Goyer, efter det avbrutna arbetet med The Flash, ska göra en film med Green Arrow. Fast de som väntar sig en film som handlar om hur Oliver Queen tar på sig gröna tajts och jagar bovar med pil och båge kan nog bli lite besvikna.

"He's Green Arrow for the first 10 minutes of the movie, and then he's arrested and his secret identity is revealed," says Goyer, who also has plans to do a graphic novel or miniseries that would tie in to the possible film. "They shave his goatee and they take his costume and send him to prison for life, and he has to escape. It's like 'Alcatraz,' and he has to team up with, in some cases, some of the very same villains he is responsible for incarcerating in order to get out and clear his name."

Ollie kommer varken ha skägget eller dräkten och skurkarna kommer inte nämnas vid sina kodnamn. Ärligt talat, vet jag inte om det skulle bli en sån värst rolig film. Att de fokuserar på skurkarna i DC's universum låter coolt, men då ser jag hellre nånting i stil med Villains United.

Edited by Georgia, 14 August 2009 - 21:48.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 April 2007 - 20:18

Låter som en väldigt dålig idé

Winter is Coming

#3 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 10 April 2007 - 14:12

Låter annorlunda.
Nyheten kom inte ut första april, va ?
´´ Leve Stan Lee´´

#4 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 April 2007 - 15:11

Förhoppningsvis gjorde den det. Iannat fall så låter det rent ut sagt på ren och fin svenska som en jävla skit-idé!

#5 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 April 2007 - 20:54

Och så här skriver Goyer på sin MySpace-blogg:

Is it real? The answer is "YES", it's a real project. It's just in the early stages of development, but amongst the tidal wave of super-hero movies hitting the screen, this more classically post-modern take could be pretty damn fun.

The basic concept actually came about through Justin Marks, a terrific young writer my wife Jessika (a producer) had previously worked with. They thought the idea of a prison-break story set in a jail designed exclusively for super-villains was a cool one. And I heartily agreed. After some discussion, we decided it would be fun to frame a super-hero and toss him into the meta-human mix.

From that point, it seemed like the next logical step was to set the film in either the Marvel or DC Universe. That way, we could populate the movie with all sorts of cool B and C-character Easter Eggs. We eventually landed at DC. Green Arrow, given his hard-hitting, moralistic tendencies, seemed like the most interesting hero to put through the institutional wringer.

I'll keep you posted as things develop.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#6 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 April 2007 - 21:48

Ååååkej...skulle kunna vara ett spännande koncept. Skulle kunna vara raka motsatsen. Prison Break, Watchmen, Civil War och det som har pågått i Daredevil kommer jag att tänka på. Jag brukar tycka att man inte ska blanda in för mycket "realism" i superhjältegenren, eftersom det inte är en genre som riktigt är gjord för det. Det finns bra berättelser som är "realistiska", men det känns som att det finns fler misslyckade än lyckade historier.

Sen undrar jag i och för sig att om idén är starkare än själva figuren, Green Arrow, varför tar de helt enkelt inte och hittar på någon egen hjälte? Här känns det som att de försöker kila in en rund byggkloss i ett fyrkantigt hål.
*Hockey och superhjältar*

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 April 2007 - 08:09

Eftersom det inte blir samma känsla i det hela. Nu vet jag i princip inte vem Green Arrow är så för mig är det en helt ny påhittad person :P

Men det som Goyer skriver är helt klart intressant och skulle få mig att gå och se filmen om det t.ex. varit en Marvel-person.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 11 April 2007 - 08:30

En sak jag själv kom att tänka på som fick mig mindre exalterad till en början var den där Judge Dredd-filmen med Sylvester Stallone. Där har han Judge-uniformen ett tag i början innan han döms till fängelse, sen är det bara Stallone ute i öknen och i Mega City resten av filmen. Därmed inte sagt att det skulle bli exakt likadant i "Super Max".
Låter inte den titeln förresten som en slags hamburgare? "En supermax utan senap och extra mycket gurka, tack."

Edited by SwedishSuperhero, 11 April 2007 - 08:31.

#9 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 April 2007 - 15:44

Precis som Kermit säger så låter konceptet intressant. Låter rakt av rätt bra. Intressant om det blir något av projektet.

Kul att någon försöker göra något annat än bara vanliga ursprungsfilmer med seriehjältar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2007 - 16:49

Inte precis vad jag sa, mer att det skulle kunna vara både och. Lite tveksam till varför de måste ta en etablerad figur när det ändå verkar handla mer om idén, men...det kanske mest har att göra med att jag inte vill se Oliver Queen utan sitt typiska getskägg!!! ;)

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 April 2007 - 18:00

Jag förklarade det för dig ovan Kermit. :P

Sedan finns det en annan dimension. Sex säljer (eller ja, serietidningshjälten i det här fallet då...). ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 11 April 2007 - 18:11

Du gav din åsikt om vad det skulle kunna vara för anledning, men jag köpte det inte för det. ;)

#13 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 29 August 2007 - 20:58

En inte alltför stor uppdatering om filmen, men likväl en uppdatering för det, från Wizard

On “Super Max,” a project he’s producing and Justin Marks is writing about Green Arrow being wrongly imprisoned in a jail for supervillains:

“We haven’t even officially turned in a script for that yet. The idea is that they’re mostly sort of third-tier DC villains, but that was part of the fun, that they’re relatively obscure. But Icicle is in it from JSA—from my days on writing that. I mean, people will recognize most of them. What we did was present to DC a list of people we wanted, and then they went through it on a case-by-case basis and told us whether we could have them or not.”

Mindre kända skurkar, alltså. Bara de inte blir för obskyra, så att man sitter genom hela filmen och tänker "Vem fan är det, egentligen?"

#14 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2008 - 11:23

Green Arrow Movie to Showcase DC Comics Characters--Mainly Villains!

Wizard Magazine interviewed director David Goyer about his upcoming Green Arrow movie, and his script description is one of the most unique storylines in super hero moviedom.

"He’s Green Arrow for the first 10 minutes of the movie, and then he’s arrested and his secret identity is revealed. They shave his goatee and they take his costume and send him to prison for life, and he has to escape. It’s like ‘Alcatraz,’ and he has to team up with, in some cases, some of the very same villains he is responsible for incarcerating in order to get out and clear his name."

Of course, tons of people try to kill him while he’s in there. We’ve populated the prison with all sorts of B and C villains from the DC Universe. For the fans, there will be all sorts of characters the hardcore comic book junkies will know, but they’re all going to be there under their human names and no one is wearing a costume, but there will be a lot of characters with powers and things like that."

Jim Littler
5/19/2008
Source: Wizard Magazine

Related Links:

* Comic News

Green Arrow Links:

* Green Arrow News
* Green Arrow News Archive

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#15 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 May 2008 - 11:25

Tror redan det finns en tråd om det här, en gammal en som heter "Super Max" eller något i den stilen.

#16 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2008 - 11:27

Green Arrow Vs. Some Major DC villains!
Date : May 20, 2008 Writer : "Caffeinated" Clint Morris

The script for Justin Mark's new 'Green Arrow' script, "Supermax", sounds terrific - action-packed, but also very funny. If they cast the thing right, it could be the Superhero film of the century.

Latino Review take a look at the script today, and revealed some of the well-known faces that'll pop-up in the movie! - The Joker! Lex Luthor! The Ridller! They will all be sharing jail space at the maximum security prison that the Green Arrow/Oliver Queen has been tossed into.

They also list some of the lesser-known DC Comics' villains that'll appear in the film! Read who they are here

Tror redan det finns en tråd om det här, en gammal en som heter "Super Max" eller något i den stilen.

Ja, det gjorde det. Slår ihop trådarna :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#17 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 May 2008 - 21:20

Lex Luthor och Jokern är visserligen två väldigt bra karaktärer men denna film låter fortfarande inte det minsta intressant i sin nuvarande form.

Winter is Coming

#18 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 May 2008 - 06:30

Få superhjältar är så intressanta som Green Arrow/Oliver Queen. Han har verkligen personlighet, även om han knappast är en av de mest kända. Men det är mer tveksamt om det här är en lyckad idé till en film.

#19 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 21 May 2008 - 10:18

Tror mitt intresse ökat en aning och den där script reviewen får mig faktiskt att vilja gå och se den här filmen. Fast jag vet inte riktigt om jag vill se Matt Damon. Även om han är en bra skådis, så skulle det vara svårt för mig att sluta tänka på att han är Matt Damon. Vem skulle i så fall kunna spela Black Canary? Sarah Silverman?

#20 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 May 2008 - 11:38

Fast jag vet inte riktigt om jag vill se Matt Damon. Även om han är en bra skådis, så skulle det vara svårt för mig att sluta tänka på att han är Matt Damon. Vem skulle i så fall kunna spela Black Canary? Sarah Silverman?

I'm fu**ing Green Arrow! :lol:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 July 2008 - 16:03

WorstPreviews - The Green Arrow Film is Moving Forward

07-29-2008

Writer/director David S Goyer told SCI FI Wire that Warner Brothers likes his draft for Super Max, a proposed film centering on the DC Comics superhero Green Arrow, and that they seem prepared to move ahead with the movie.

"The studio really likes the script," Goyer said in an interview at Comic-Con. "Green Arrow seems to be one of the characters in the wake of this phenomenal summer ... book-ended by 'Iron Man' and 'The Dark Knight.' I know that [for] Warner Brothers, Green Arrow is one of the characters that they're really interested in [and] seem to be interested in moving forward with next."

Supermax centers on Green Arrow, who finds himself framed, stripped of his identity and imprisoned in a high-security penitentiary for supervillains, with whom he must team up to clear his name and escape.

"It started out as a supervillain-escape idea, and the idea was, well, we can either go Marvel or DC," Goyer said of the genesis of the idea. "And I talked to both of them, and I kind of said, 'Well, who can you give me?' Because I needed a superhero that I can bounce off of. And I don't know. For my money it was, if we went Marvel, it would be Captain America. If we went DC, maybe Green Arrow. And Green Arrow seemed like the best fit."

Goyer added that Warner seems all the more eager to move forward with a movie based on the second-tier comic hero in the wake of "Iron Man," which is also based on a second-tier hero (unlike Spider-Man or The Incredible Hulk).

"Green Arrow is, you know, probably on the same level as Iron Man," Goyer said. "And, yeah, I mean when a movie like Iron Man does $300 million, and DC, Warner Brothers, realizes, 'Wow, we've got 20 of these kinds of characters.' I don't know, it's an interesting twist though, because Super Max didn't start out as a Green Arrow project."

#22 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 29 July 2008 - 20:17

Låter fortfarande som samma skit, på ren Svenska... Välj nån annan, eller allra bäst, gör din egen karaktär, Goyer.

#23 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 July 2008 - 22:16

Jag tycker detsamma^

Winter is Coming

#24 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 July 2008 - 15:21

Förstår inte riktigt hur det här låter som "skit"?. Nån vill prova på att göra nånting lite annorlunda som t om verkar använda en hel av DCs universum. Även om jag inte köper att de låter honom använda Jokern och Lex Luthor än nånting annat än en cameo. Om ens det. Och sen är det DC som sagt att det är lungt att använda Green Arrow. Inte så att han gått över till DCs kontor, misshandlat Paul Levitz och sparkat Dan DiDio i skrevet och snott karaktären. DC tycker att konceptet är bra, och det kanske kan bli en lite annorlunda seriefilm. Visst om det blir en film av det nångång i framtiden och om den suger så är jag den första människan som kommer att påpeka det. Men jag tycker att det här låter intressanttare än ännu en seriefilm som följer ursprungsmodellen. Inget fel med det, men hela grejen med att en superhjälte hamnar i finkan är ju inte nått som man aldrig använt i serietidningar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#25 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 31 July 2008 - 08:42

Kanske man kan passa på att ta upp några exempel på serietidningar där en superhjälte har blivit inburad? JLA har väl ofta fängslats på främmande världar o dyl. där de misstagits för fiender?