Edited by Marie Morot, 03 March 2008 - 00:41.
Rubrik ändrad.
Stargate Atlantis - Säsong 5
Posted 02 March 2008 - 22:32
Posted 03 March 2008 - 08:18
Edited by GaterGirl, 03 March 2008 - 08:19.
Posted 06 March 2008 - 12:27
SpoilerTV - Stargate Atlantis - Season 5 Episode Titles
Episode 5.01 - Search and Rescue
Episode 5.02 - The Seed
Episode 5.03 - Broken Ties
Episode 5.04 - The Daedalus Variations
Episode 5.05 - Ghost in the Machine
Episode 5.07 - Whispers
Episode 5.08 - Tracker
Posted 12 July 2008 - 21:40
Atlantis is back.
Edited by GaterGirl, 12 July 2008 - 21:57.
Posted 12 July 2008 - 23:33
Äntligen har det börjat
Scenen när Mckay blir hysterisk över att han måste hjälpa Teyla med barnet, väldigt rolig scen.
Blev visst lite tvärtom där. Teyla hjälpte McKay istället
Man skulle alltså ha sett det här avsnittet innan man såg Cotinuum.Ohh, de nämnde Continuum. Sen fick Carter sparken
Kul att få besked sådär så.
Ska bli intressant att se honom som chef.
Carter kommer nog tillbaka på besök, hon måste ju kolla upp Woolsey innan han förstör allt där borta på Atlantis
Sen är det väl sagt att hon ska vara med i ett visst antal avsnitt den här säsongen.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 July 2008 - 11:14
Dock var jag lite besviken över första avsnittet, då jag i slutet fann mig nästan hoppas på att det skulle vara slut snart. Antar att jag har börjat tröttna en del på Michael-wraith-barnet-storylinen. Hoppas på lite trevliga standalone-avsnitt istället
Edit; Wraiths borde uppgradera sin säkerhet på skeppen. Som det är nu är det alldeles för lätt att frita fångar och spränga hyperdrives
Edited by Noveau, 13 July 2008 - 11:16.
Posted 19 July 2008 - 19:56
Mycket trek-aktigt när Picardo (Woolsey) strålades ner i kontrollrummet. Hänt några gånger för honom i ST: Voyager.
Edited by GaterGirl, 19 July 2008 - 19:56.
Posted 19 July 2008 - 22:18
5.02 The Seed
Mycket trek-aktigt när Picardo (Woolsey) strålades ner i kontrollrummet. Hänt några gånger för honom i ST: Voyager.Gillade scenen i debriefing-rummet (vad heter det på svenska??), team interaktion. Hint-hint, Jennifer/McKay många antydningar på om att de kanske blir ett framtida par .
Mötesrum funkar väl? Utvärderingsrum funkar väl också även om några ordböcker nog inte hade gett det svaret.
Om McKay och Keller blir ett par så hade det känts väldigt konstigt, nej det passar inte alls. Fick konstiga vibbar i "The Last man" också, usch,
Har man fått reda på Kellers ålder förresten? Tror inte det, brukar inte vara så vanligt att de nämner åldrar men Jewel Staite ser väldigt ung ut för att vara en framstående läkare (som jag förmodar man är om man blir skickad till Atlantis)
Posted 20 July 2008 - 17:36
Ganska bra start på säsongen. Scenen när Teyla ska föda var rolig, med Rodney som "doktor".
Håller med, gillar inte alls hela baby grejen. Hade önskat att man hade hittat på något annat istället. Jag vet att Rachel verkligen fick barn men tycker man kunde förklarat varför hon är borta på annat sätt. Kunde t ex ha haft henne bli kidnappad tillsammans med de andra Athosians. Eller något i den stilen, babys i SciFi blir sällan lyckat...Antar att jag har börjat tröttna en del på Michael-wraith-barnet-storylinen. Hoppas på lite trevliga standalone-avsnitt istället
5x02 The Seed
Ett okej avsnitt. Mest intressanta var väl egentligen att få se Woolsey "in charge".
Posted 20 July 2008 - 23:30
Hyffsad start, inget märkvärdigt precis
5x02 The Seed
Såna här avsnitt känns lite utslitna/uttjatade men att få Woolsey ta befälet för första gången var sevärt, han har verkligen utvecklats sen man såg han för första gången i SG-1.
Winter is Coming
Posted 21 July 2008 - 21:01
Woolsey tar kommandot direkt
Bra start det blev för honom. Okänd organism tar över Atlantis. Inte vad han väntat sig skulle jag tro. Men det är väl lika bra det så att han vet vad som väntar honom där som chef.
Och att han var tvungen att bryta mot en massa regler det första han gör var ju bara
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 22 July 2008 - 11:35
Posted 22 July 2008 - 11:52
Posted 22 July 2008 - 11:58
Posted 22 July 2008 - 17:18
Posted 22 July 2008 - 17:32
Posted 26 July 2008 - 19:33
De verkar visst ha tagit efter SG-1 konceptet när det gäller mötena innan/efter uppdrag i konferensrummet. Snyggt bord som Woolsey tog med. Två komiska scener när Woolsey först försöker lämna konferensrummet och sedan när han gick vilse på väg till kafeterian.
Posted 26 July 2008 - 21:27
Jag gillar detta avsnittet. Eftersom det sällan fokuseras på Ronon, och även Teyla, så är det bra med sånna här avsnitt. Fortsättning på förra säsongens "Reunion", som jag också gillade. Vissa sekvenser påminde mig om Teal'c i början av S5 när han blev hjärntvättad och gick emot sina vänner. Men även fast det var fokus på Ronon så fick de in en del bra tid med Teyla och hennes val mellan att vara med sin son eller vara kvar med teamet. Några bra scener tillsammans med Woolsey, och även scenen med Kanaan(?) var bra. Och så måste jag säga att jag så här långt är glad och väldigt positivt överraskad...jag gillar Woolsey faktiskt!
Posted 30 July 2008 - 19:42
Bra avsnitt
Anade att vi skulle få se mer av Tyre eftersom han klarade sig i förra mötet. Men att det skulle bli så här kom lite oväntat. Men en junkie kan visst göra vad som helst. Men vad arg jag blev på honom. Sätta dit Ronon bara för att få sin fix och samtidigt få honom till att bli beroende/slav under det.
Tänkte väl. När Tyre svek teamet där på forskningsstationen
Teyla tillbaka till teamet
Gillar ju Woolsey mer och mer som chef där på Atlantis.
Hur kul som helst när alla lämnar konferensrummet och dörrarna går igen och där står han och får inte upp dom
Sen när han åkte på att lämna barnet till Kanaan, var lite virrigt där att hitta vägen till cafét.
Och så slutet när han säger att han ska byta om till något mer bekvämare och får på sig en kostym
Så typiskt honom.
Lite Doktor vibbar från Voyager när han lyssnade på klassisk musik.
Nästa vecka verkar det bli ett intressant avsnitt
Posted 30 July 2008 - 23:23
Ett så kallat nja-avsnitt. Den femte säsongen har varit ganska trögstartad. Scenerna med Woolsey var ju som sagt riktigt roliga
Oftast brukar jag inte gilla de avsnitten med Ronon i huvudrollen och det var väl ungefär min tankar om detta avsnitt också.
Nästa avsnitt tror jag blir en klar förbättring
Winter is Coming
Posted 02 August 2008 - 13:49
Grymt avsnitt! Till de som tyckt Säsong 5 av Atlantis varit trögstartad hittills (och jag kan till viss del hålla med) kommer detta avsnitt som en skänk från ovan. Fartfyllt avsnitt med mycket "character-moments" såväl som action och magnifika effekter! Plus introducerandet av en helt ny fiende som jag hoppas vi får se igen.
9/10 från mig.
Posted 03 August 2008 - 11:56
Om man ska klaga över något så är det kanske att McKays jobb i avsnittet kändes lite väl osannolikt,
Någon annan som för en sekund undrade vad sjutton Borg gjorde i Pegasusgalaxen i detta avsnitt?
Edited by Noveau, 03 August 2008 - 11:59.
Posted 03 August 2008 - 13:37
Ja det var nog den bästa för säsongen, så här långt. Intressant ny fiende de stötte på, undrar om vi kommer få se mer av dom även i vårt universum? Tyckte det var kanske lite otroligt att Teyla bara helt plötsligt kunde göra allt på skeppet. Nu var det lite för mycket liv runt om mig igår så jag kanske missade om det var något hon inte kunde göra.
Posted 03 August 2008 - 18:44
Helt klart bästa avsnitt så här långt! Den nya fienden var nog det mest intressanta, Atlantis behöver nya fiender! Wraith är jag ganska trött på nu! En del saker var lite för otroliga men inget jag störde mig på direkt. Och det är alltid snyggt med lite "spacebattles"
Winter is Coming
Posted 07 August 2008 - 12:10