Jump to content

Photo

WALL•E - Animerat

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 March 2008 - 09:18

WALL•E [ComingSoon.net|Bloggywood|MovieZine.se]

Release: Bio: 29 augusti 2008 (sv) | DVD/BlueRay: 18 Nov 2008 (us)
Genre: Äventyr
Officiell Hemsida: disney.go.com
Synopsis: Människorna lämnar jorden i robotars händer för att städa upp efter föroreningar. 700 år senare återstår endast en...
Kommentar: Animerad film från Disney/Pixar.

Trailer:
HD-Trailers.net — HD/QT
Yahoo! Movies — Flash, HD/QT
Apple Trailers — HD/QT
TrailerAddict — HD/Flash
Google Video: Teaser
Google Video: Trailer
Google Video: Wall-E - Trailer #2

Ny trailer har släppts till Pixar's WALL•E (Finns på både Yahoo! Movies och HD-trailers).

WALL•E ar blivit med en tredje (och sista) trailer:
hd-trailers.net
apple.com/trailers
traileraddict.com [Final Trailer]

Edited by XC, 04 November 2008 - 12:52.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 March 2008 - 11:57

Den filmen ser ut att kunna bli riktigt underhållande.

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 April 2008 - 09:29

WALL•E har begåvats med ytterligare en vignette, liknande den med damsugaren. Denna gång träffar WALL•E en magnet... (nyheten nådde mig via ComingSoon.net).

QT: High Medium Low
WMV: High Medium Low

Ytterligare en spot för WALL•E.

Efter äventyren med handdammsugaren och magneten så stöter den charmige lille roboten nu på en rockring!

WALL-E Meets a Hula Hoop | /Film

Url: http://www.slashfilm...ts-a-hula-hoop/

Edited by Georgia, 04 September 2008 - 14:52.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 June 2008 - 11:49

Är inte Wall*E det gulligaste som rullat omkring i rymden?

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

fqq5BYam.jpg

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 June 2008 - 12:38

-Jo, den filmen ser ut att bli riktigt härlig. Utseendet påminner starkt om Short Circuit.

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 June 2008 - 19:55

Disney vet precis vad dem gör.
En bunt nya featurettes har släppts med WALL•E.
Någon som Wall*E inte lyckats charma ännu? :unsure:

Wall•E TV Spot - Basketball - Trailer Addict
Wall•E TV Spot - Baseball - Trailer Addict
Wall•E TV Spot - Break Dance - Trailer Addict
Wall•E TV Spot - Soccer - Trailer Addict
Wall•E TV Spot - Video Camera - Trailer Addict

Förutom det så har det släppts ytterligare två matiga featurettes:
Wall•E Featurette - Pixar Goes Space Age - Trailer Addict
Wall•E Featurette - Lots of Bots - Trailer Addict

Och mer därtill som släpps tidigare hittas på:
Trailer Addict

--
I'm a Cyborg, But That's OK verkar ju hur charmig som helst. :) Skriver upp den på listan.

Edited by XC, 18 June 2008 - 19:56.

fqq5BYam.jpg

#7 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 June 2008 - 09:26

Pixar har släppt några nya postarar till WALL•E. De är lite 50-tals inspirerade, skulle defenitivt pryda sina platser på väggen. :) Jag saxar in WALL•E-postrarna men även postrarna från Incredibles och Ratatouille är värda och slå en flukt på.

Cool Stuff: Eric Tan’s WALL-E, Incredibles and Ratatouille Poster Art | /Film

Posted ImagePosted Image

I’m a huge fan of Eric Tan’s retro styled art. In past editions of Cool Stuff we’ve featured Tan’s Raiders of the Lost Ark poster and a limited edition X-Men print he made for a Stan Lee art exhibition, both of which I own. Tan has worked with Pixar creating some great art which you may have seen some of his designs in various products such as apparel, trading cards, giclee prints, etc. Since we’ve never featured it, I thought we’d take a look at Eric’s work on WALL-E, The Incredibles, and Ratatoullie. The Rat and WALL-E art are now available to buy through ACME Direct. I wish I could get my hands on his Incredibles design.

Posted ImagePosted Image

The WALL-E designs were used as promotional postcards passed out at San Diego Comic Con 2007. Like most of Eric’s art, you can also see these designs hanging in the main lobby of Pixar Animation Studios in Emmeryville (that is, if you’re lucky enough to enter the gates.

Posted ImagePosted Image

Eric writes: “For inspiration, the guys at Pixar once again pointed me in the direction of those Disneyland attraction posters. They are in LOVE with those posters, which is fine cuz I am too. Just to differentiate these from the Incredibles, I added a 50’s advertisement twist.”

[Se Post för Bilder]

The Incredibles artwork came packaged with the action figure line and as tin signs. Tan created the series as a tribute to his favorite tv show growing up - That’s Incredible!

[Se Post för Bilder]

“The bright colors and flat shapes were inspired by the Disneyland attraction posters you see when going through the tunnels at the entrance of the park. Even when I was 6, I remember thinking those things were amazing, so getting to reference them for this project was a thrill in itself.”

[Se Post för Bilder]

Tan’s Ratatouille art is inspired by A.M. Cassandre’s French Dubonnet posters.

[Se Post för Bilder]

fqq5BYam.jpg

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 September 2008 - 15:09

Efter kopiering och flytt från Officiella Trailer tråden så råkade jag skicka över hela ämnet hit till huvudforumet en dag för tidigt. Hoppas ni står ut med det ;)

Högsta betyg från SvD: 6 Tärningar
SvD » Recension: Wall-E
En ET för 2000-talet
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 September 2008 - 08:32

En mycket bra film, gillade den mycket. :)

(Klipper in mitt inlägg från Senast Sedda Film)

WALL•E | IMDb » Trailers/Klipp
Världens, just nu, charmigaste robot! Han har ett lätt stråk av ET i sig utseendemässigt faktiskt, undrar om det är medvetet? Välskriven historia liten med ett uns propaganda-doft över sig där en 700 år gammal robot hoppar på en raket för att rädda sin nyförälskelse. Att han skulle fullborda sitt uppdrag: och rädda planeten, samtidigt visste han inte . En välgjord film med trevlig musik. Delar av filmen är nästan helt dialogfri och det känns helt logiskt faktiskt. Bjuder på flera leenden. -- BRA.

fqq5BYam.jpg

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 September 2008 - 08:45

NA recenserade filmen idag och gav den 3/5. Den menade filmen var extraordinär i början, för att sedan, då de lämnade jorden, förvandlas till äckligt kommersialistiskt slisk som borde klippts bort. (Fast de skrev det förstås mer neutralt än vad jag gjorde nu. ;) )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 September 2008 - 08:51

Vet inte om det borde klipps bort, det är en rätt sorglig framtid för mänskligheten som målats upp imo.

Disney har f.ö. anklagats för att delar av storyn kan uppfattas som ren propaganda.

fqq5BYam.jpg

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 September 2008 - 09:27

För recensenten var det viktiga kärlekshistorien och den dystopiska miljön på jorden som var filmens intressanta, för när de lämnade jorden blev det en plastig miljö och allt förbyttes till en massa "drutta på ändan"-skämt.

Hursomhelst är filmen högintressant. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 September 2008 - 10:11

Nu när jag har sett filmen får jag faktiskt säga att jag håller med NA:s betyg - 3/5 känns som ett verkligt betyg. Filmen har sina roliga stunder, men bitvis är det också riktigt sega passager. Dock får jag säga att den tar fart då de kommer från jorden, vilket inte riktigt stämmer med vad NA sa (de tyckte som sagt var tvärtom).

Städroboten äger filmen för övrigt!

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 October 2008 - 11:49

/Film - Disney Pushes WALL-E For Best Picture Nomination

Tuesday, October 28th, 2008

This week Disney will launch a campaign to get WALL-E nominated for the Best Picture Oscar, an award never won by an animated film. Only one animated film has ever had the honor to be nominated in the Best Picture category, Disney’s 1991 film Beauty and the Beast. The Academy launched a Best Animated feature category in 2001, which has complicated matters for end of the year Award campaigns.

A film can be nominated for both Best Picture and Best Animated Feature, but pushing for the big award could split votes. In other words, Academy members might not vote for WALL-E in both categories, and the Best Picture push could result in a loss for the Best Animated Feature category. Walt Disney Studios Richard Cook tells the New York Times: “If we didn’t do it, I don’t think we’d be giving the movie its due.”

EDIT:

/Film - For Your Consideration: WALL-E

Thursday, October 30th, 2008

Earlier this week, we told you that Disney would be pushing WALL-E for a Best Picture nomination. I just happened along the first advertisement over on the Hollywood trade-paper websites.

Posted Image

Edited by Cartman, 07 November 2008 - 11:54.

#15 mershieta

mershieta

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 28 October 2008 - 12:17

Wall-E berör ett mycket intressant ämne. Denna film är värt din tid. Jag tror att det är en av Pixar bästa filmer. Goda lärdomar att dela! :thumbsup:
--------XOXO---------
de bästa filmerna

#16 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 November 2008 - 12:03

Släpps preliminärt 15/12 på Wall-E (2-disc) [DVD], Wall-E (2-disc) + Knappar [DVD] samt Wall-E (2-disc) [Blu-ray] enligt Discshop.

Tror jag ska satsa på Blu-ray. Blir en fin julklapp till mig själv. :)

The Pixar Blog - Exclusive: First look at BRUN-E

Wednesday, November 5, 2008

As reported below (update #2) my advance copy of the 3-Disc Special Edition WALL-E DVD (which will be in stores Nov. 18) arrived via UPS less than one hour ago. My first order of business (after opening the package giddily like an excited child) was watching BURN-E, Pixar’s latest DVD/Blu-ray-exclusive short film. Above are three never-before-seen stills from BURN-E, for your enjoyment.

Included on all editions of WALL-E on DVD and Blu-ray disc, and directed by WALL-E lead animator Angus MacLane, this is one enjoyable short, on par with some of Pixar’s best —and that includes the theatrical ones.

As expected, BURN-E (runs 7:35) follows the unfortunate little welder robot locked out of the Axiom in the main film —BURN-E— and more precisely his exploits in trying to install a replacement lamp on the starliner and find a way back inside. The film begins as WALL-E hurtles towards the Axiom.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by Cartman, 07 November 2008 - 12:04.

#17 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 November 2008 - 23:11

Wall•E DVD Bonus - Treasures and Trinkets - Trailer Addict
Wall•E

Featurette to be released with the DVD of Wall•E looks at all of the mini-spots released for the film showing our title character having fun with everyday items.

Wall•E DVD Bonus - Walle and Eve I - Trailer Addict
Wall•E DVD Bonus - Walle and Eve II - Trailer Addict
Wall•E DVD Bonus - Understanding the Camera - Trailer Addict
Wall•E DVD Bonus - Turning Point - Trailer Addict
Wall•E DVD Bonus - Supporting Sounds - Trailer Addict
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 November 2008 - 21:47

The Art of WALL-E - 20 Photos | /Film

#19 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 November 2008 - 19:06

Must Watch: The BURN-E Short from the WALL-E DVD | Film School Rejects | Animated Fun
Klipp finns att se om ni följer länken

#20 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 November 2008 - 12:28

Naw. :lol: Stackars lilla Burn*E. :)

fqq5BYam.jpg

#21 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 April 2010 - 13:37

Jag tyckte den började riktigt bra för att sedan i ett allt snabbare tempo försvinna rätt ut i rymden. Genomskinligt och smått patetiskt försök att göra en E.T för 2000-talet :rolleyes:
Och nej, jag har absolut inget emot dialog-fria filmer, men lite mer får de allt bjuda på för att behålla mitt intresse.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#22 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 April 2010 - 14:09

Jag tycker du är alldeles för kräsen. :P Get with the robot love. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#23 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 April 2010 - 14:25

Om kräsen handlar om att begära lite mer av en film än en robot med stora valpögon så, ja det är jag ;) Och nej, robotar är ute: (mänskliga) cyloner som gäller numera! Welcome to the 19th Century, Wylie :cool2:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#24 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 April 2010 - 14:39

Du är så ytlig Synon. Så fort någon viftar med en ny robottyp framför ögonen på dig så överger du alla andra. ;)

fqq5BYam.jpg

#25 Brisingr

Brisingr

Senior Commander

• Members
  • 332 posts
  • Interests:Blommor och Bin

Posted 10 April 2010 - 14:49

Håller med synon, Wall-E var riktigt trist
Haha, hittade in på profilsidan ;) Titta in på mitt bildgalleri :D