Herregud!

Det där på slutet väntade jag mig inte. Hade aldrig kunnat tro att det var hans mamma. Men varför ville hon fånga honom om hon själv var likadan?
Det där i början var ju så otroligt roligt.

Man fick se hur den där extremt tuffa snubben, som gillade Crazy Frog, förberedde sig på att fånga Hyde och hur extremt farlig han var. Sedan så slänger bara Hyde ner honom från taket som ingenting.
Vi fick svar på de flesta frågorna:
1.
Var kommer Hyde från och hur? Det var som vi trodde från början. Från Hyde. Och han ynglade visst riktigt ordentligt också.
2.
Om Jekyll inte hade familj, var kom Dr Jackman från? Och varför ser de likadana ut? Den ända rena blodledet.
3.
Hur kan en exakt kopia av Mrs Jackman ha funnits på 1800 talet? Hon var klonen eftersom de inte kunde klona Jekyll.
4.
Hur kan Mrs Jackman vara orsaken till Hyde? Hennes kärlek förde fram honom. Låter rätt fjantigt. Jackmans mamma hade ju också en Hyde så det stämmer inte tycker jag.
5.
Varför ville Jakyll lura folk att det fanns en potion? Obesvarat.
6.
Vem var Jackmans "mamma"? Mrs Jackman från 1800 talet? Hon var visst Hydes dotter eller barnbarn.
7.
Hur flydde hon från det låsta rummet? Hon förvandlade sig till Hyde så när de andra kom in i rummet så hittade de bara henne. Fattar inte hur man inte kunde ha fattat den kopplingen innan.
8.
Vem är den kvinliga bossen för företaget och varför gör hon det hon gör? Halvt besvarad. Hon är Jackmans mammas Hyde. Men varför hon gör det hela är obesvarat.
9.
Är det något speciellt med Jackman barnen? Inte riktigt besvarat men mycket hintar om att de har en Hyde eller att en av dem är en Hyde.
Jag undrar om Jackmans mamma lämnade Jackman på järnvägsstationen för att hennes Hyde inte skulle hitta honom?
Rätt intresant utveckling nu när där finns flera Hyde. Hyde är inte längre en person utan en typ av person.
Jag undrar varför Jackmans mamma gjorde allt det här för att döda Tom och få fram Hyde? Varför hon är besatt i att klona fram en perfekt Jekyll. Kan det vara så att hennes Hyde inte alls är lika stark som Jackmans Hyde? Jag har svårt att fatta motivet.
Och kämpar Jackmans mamma verkligen mot sin Hyde eller sammarbetar de?
Ser mycket fram mot säsong 2, om det blir av, och vad nu det ska handla om.

Seriens skapare ha sagt att serien var gjord som en miniserie med tanken att det bara skulle vara en säsong och att slutet är tänkt som seriens slut men också att om BBC bestämmer sig för att de vill ha en andra säsong så blir det en andra säsong och att han isåfall bara skriver några av avsnitten.
Edited by Crusader, 08 August 2007 - 23:40.