Jag är mer för att faktiskt göra någonting, än att dra ut på det onödigt länge. Då brukar det sluta med att det inte blir av. Men jag har inget emot att dra ut på det i onödan.
(Om det nu genomförs en förändring så känns det som om det blir uppdelad per år i alla fall. Det kanske är bäst så också.)
Grejen är att många säger "vi kan ha kvar det som förut", men det är egentligen inget skäl till att ha kvar det. Varför ska vi ha kvar det? Finns det några skäl för det? Att det varit så tidigare är inte ett skäl, det är slentrianmässig lathet.

Jag kan givetvis ha fel och att det finns några skäl för det, men jag ser inga. Som Walker (indirekt) säger, trådarna tillför egentligen inget till forumet, annat än att de är mycket trevliga för den som får grattisönskningen och jag ser inte att det skulle förändras med att de fanns i en egen tråd?
(Sidnot till Walker: Mananmäler själv intresset genom att skriva upp sig i födelsedagslistan så har man riktig åldersnoja kan man slippa undan ändå...)
Om vi bestämmer oss för att genomföra det här, är det väl självklart att vi konsekvent ska ha de för de gamla trådarna också. Givetvis sorterade år för år. Eftersom jag kom med förslaget kan jag sätta mig med det då, så slipper någon annan dras med det (och därmed rösta emot det av enbart lathet

).
Summering hittills:Capshaw: Jag föredrar en förändring!
Marie Morot: Hallelujah! (Alltså för)
Kizmiaz: Let's go! (för)
Carty: Jag kan tänka mig vilket som.
Georgia: Nej tack!
Fiskrens: First yay, then nay! (Som Georgia)
Kermit: Status quo! (Alltså, som det är nu)
GaterGirl: The more things change, the more they stay the same! (Se Georgia)