Rick Berman, who has been shepherding the Star Trek film series, told SCI FI Wire that he has had "very, very early" talks with Star Trek: The Next Generation star and director Jonathan Frakes about a new Trek movie, but one that takes the franchise in an entirely new direction. "I spoke to Jonathan about a half an hour ago," Berman said in an interview July 20 at UPN's fall press preview in Los Angeles. "He's in Japan, and he's coming here [because]his film [Thunderbirds] is premiering Saturday here in Los Angeles. There are very, very early conversations going on about a film project. But they're so early that it's really kind of silly to talk about it now."
Berman added that the movie would not center on the Star Trek: The Next Generation crew, as have the last several movies. "The movie that we're having very early discussions about would have nothing to do with any of the characters that have ever existed on any of the Star Trek series," Berman said. "It would be an entirely new setting and an entirely new set of characters, and it would take place prior to any of the series, including [UPN's Star Trek:] Enterprise."
In the wake of the disappointing box-office performance of the last Star Trek movie, 2002's Nemesis, there has been little movement on a new Trek movie, and Next Generation cast members have said they are ready to hang it up.
If Berman's idea comes to fruition, it would mark the first Trek movie not based on a television series.
Ny Star Trek film
Posted 22 July 2004 - 11:03
Posted 22 July 2004 - 13:07
Jag vet inte äns vilka film som redan har gjorts
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 22 July 2004 - 13:11
Star Trek: The Wrath of Khan
Star Trek III: The Search for Spock
Star Trek IV: The Voyage
Star Trek V: The Final Frontier
Star Trek VI: The Undiscovered Country
Star Trek: Generations
Star Trek: First Contact
Star Trek: Insurrection
Star Trek: Nemesis
Edited by Mara Jade, 22 July 2004 - 14:21.

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 22 July 2004 - 13:25
Posted 22 July 2004 - 13:36
Kolla upp hans resumé http://imdb.com/name/nm0000408/

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 22 July 2004 - 13:41
Star Trek: GenerationsHur många av de har Jonathan Frakes regisserat? Är han bra tycker ni?
Jodå, han är bra...
Men jag är ju partisk så...
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 22 July 2004 - 13:44
Posted 22 July 2004 - 14:09
Han har ju inte bara regisserat ST filmer. 24 Juli har hans senaste premiär, Thunderbirds.Star Trek: GenerationsHur många av de har Jonathan Frakes regisserat? Är han bra tycker ni?
Jodå, han är bra...![]()
Men jag är ju partisk så...
Posted 22 July 2004 - 14:16

Posted 22 July 2004 - 14:18
För att vara lite OT i den här tråden så tycker jag Frakes vore
en rätt bra kandidat faktiskt.
Posted 22 July 2004 - 14:21
Ser helst någon annan tror jag..

Posted 22 July 2004 - 14:22
Posted 22 July 2004 - 14:23
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 22 July 2004 - 14:28
Om det är någon outsider: Spielberg, Tim Burton eller varför inte Ridley Scott..

Posted 22 July 2004 - 17:16
*gömmer sig gråtande i ett hörn*
Kan nog gå med på Ridley Scott av dina kandidater, men det är ingen direkt perfekt kandidat hller.
Ge rollen som regissör till Joss Whedon istället - han skriver ju redan serietidningen
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 22 July 2004 - 17:32
Whedon skulle inte vara dumt. Kan se Frakes också. Eller om de nu väntar och låter Singer och teamet göra X3 och X4 "back to back" eller hur det nu blir.
Kanske man skulle dela upp detta och lägga det i serieforumet som en "vem vill du se regissera X-Men-tråd?"
Posted 22 July 2004 - 17:44
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 22 July 2004 - 17:49
Tror att ST skulle kanske må gott av ett "känt" namn som regissör..Spielberg är ju ett väldigt stort namn och en suverän regissör så varför inte..

Posted 22 July 2004 - 19:26
Posted 25 July 2004 - 13:03
generations var väl inte så bra men d va bermans fel!
first contact e dock den bästa film som nånsin gjorts. den måste du se igen (vem d nu va som sa att han/hon bara sett den för länge sen...)
insurecction e oxå jävligt bra fast itne lika bra.
men frakes e fan den bästa dom skulle kunna ha me å göra nya star trek filmen.
kermits idé om frakes för x3 låter faktiskt riktigt bra. ja tycker vi ser till att han får jobbet direkt!
Posted 08 August 2004 - 11:26
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 08 August 2004 - 15:07
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 08 August 2004 - 15:17

Posted 08 August 2004 - 15:41
Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime