Jump to content

Photo

Dexter - Säsong 3

• Please log in to reply
41 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 May 2008 - 14:13

Posted Image

Fler fina posters för säsong 3.

Källa

Edited by Cartman, 09 December 2009 - 16:47.

#2 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 May 2008 - 14:23

hehe coola. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#3 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 24 May 2008 - 21:19

Riktigt snygga posters. Rolig idé med de sista tre. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#4 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 May 2008 - 23:33

Helt sjuka, och snygga, posters :D

Ser fram emot säsong 3 väldigt mycket :) Tillsammans med Heroes är nog Dexter den dramaserie jag ser fram emot mest att få se nya avsnitt av i höst :)
Ska bli spännande att se hur de går vidare med säsong 3 då ganska mycket kändes avklarat efter säsong 2.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 June 2008 - 13:10

Bläää, inte riktigt vad jag hade hoppats på. Hoppas att hans roll är liten eller nedtonad.

CinemaSpy - Dexter Adds New Cast Member For Third Season

Friday, June 6, 2008

Variety? is reporting that veteran actor Jimmy Smits (Cane, NYPD Blue) will be joining the cast of Dexter for its upcoming third season.

Smits will play a district attorney from a powerful local family, and will appear in 10 of the 12 episodes for the next season.

Dexter, which airs on Showtime, stars Michael C. Hall as a crime scene investigator who just so happens to be a serial killer as well.

Dexter will enable Smits to remain in Miami, where his previous dramatic series, CBS' short lived Cane, also filmed.

Season 3 begins this fall.

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 June 2008 - 15:32

Bloody Disgusting - TV: Latest Casting For Showtime's Dexter

Friday, June 20, 2008

Today we've got some new casting for one of my all-time favorite shows on TV, Showtime's Dexter, which makes its return this fall. Actress Valerie Cruz ("Nip/Tuck", No Man's Land: The Rise of the Reeker) will join the third season of the show, she will play the wife of Assistant District Attorney Miguel Prado. In the show Michael C. Hall plays a like-able Miami police forensics expert that moonlights as a serial killer of criminals who he believes have escaped justice.

#7 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 July 2008 - 10:49

Comic Con: Dexter Season 3 Previewed | /Film
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#8 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 July 2008 - 13:05

En liten bild från Comic Con.

Dread Central - SDCC 08: Dexter Season 3 Details

Dread Central - SDCC 08: Dexter Murders the iPhone!

#9 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 July 2008 - 21:14

IGN Video: Dexter TV Show - Season 3 Preview

Startar igen den 28 september.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#10 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 September 2008 - 11:59

Dexter Season 3 Promo

Dexter Season 3 Promo

#11 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 September 2008 - 10:22

första avsnittet finns ute nu men jag tänker vänta tills riktiga premiären.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 October 2008 - 19:30

Ingen som börjat kolla på säsong tre än? :)
*Hockey och superhjältar*

#13 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 14 October 2008 - 07:44

Jag har börjat kolla säsong 3 för gick igenom säsong 2 då det blev så spännande så jag är nu up to date. Trevligt att följa med nästan direkt efter att de sett den i USA
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#14 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 14 October 2008 - 07:47

Ja, det skulle vara svårt att vänta nu. Så vad tror du om den nya säsongen? Nöjd hittills? :)

#15 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 14 October 2008 - 21:52

Jag kunde inte hålla mig och särskilt inte då det blev så spännande.

Jag gillar vad jag ser hittills. Dexter ser ut att få det svårt efter vissa val som han gör eller råkat göra...
Har du sett den eller? Måste veta hur spoiler jag kan vara ;)

#16 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 October 2008 - 00:25

Ja, man får väl vara lite försiktig, men va fan, det är en spoilertråd å andra sidan. Jag har sett de tre avsnitt som väl har kommit hittills. :)

#17 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 16 October 2008 - 17:23

Jag kollar också.

Deb var riktigt rolig i senaste avsnittet (s3e03). Jag var inte så förtjust i henne i första säsongen, men nu gillar jag henne faktiskt. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#18 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 17 October 2008 - 14:41

Munnen på Deb, ojoj. Vad vore showen utan att hon svär hela tiden.

Verkar blir en bra säsong. Dexter som försöker komma underfund med rollen som pappa medan han bryter mot sina koder om att döda folk. Inte bara mördare nu.

Och så blir det intressant med Miguel som verkar bli hans nya bästis. :popcorn:

#19 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 17 October 2008 - 15:14

Jag gillar hur han hela tiden säger "Miguel. My new bestest friend." i voice over:n. :lol:

Dextern på yogan var förövrigt jätteroligt.

Edited by Restless, 17 October 2008 - 15:14.

#20 Noveau

Noveau

Commander

• Members
  • 211 posts

Posted 19 October 2008 - 07:50

Jag hoppas fortfarande på att de ska bli ovänner och att Miguel ska försöka utpressa Dexter. Nu lär ju inte det hända, i och med skjortan. Men men, man kan alltid hoppas :)

#21 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 October 2008 - 08:31

Gillar hela idén med att de är vänner, Miguel har ju några gånger fått Dexter att öppna sig mer än för få andra. Däremot undrar jag om inte han också är en mördare av något slag...Dexter sa ju att man känner igen sin sort, men det kanske han inte gör i det här fallet? Men Miguel gör å andra sidan det?

#22 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 19 October 2008 - 09:50

Oh, intressant teori, Kermit.
Och Dexter kände ju inte igen ITK, eller hur? Så han märker inte alltid sånt där.

#23 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 October 2008 - 10:29

Precis! Och det känns något lurt med den kommentaren, som att det skulle vara en plantering, en liten ledtråd om hur det är ställt med Miguel. Han kanske arbetade ihop med sin bror och helt mördade brottslingar, typ som Dex?

#24 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 19 October 2008 - 10:42

Ja, och Miguel kanske mest letade rätt på brottslingarna, vilket borde ha varit rätt lätt för honom, och lät sin bror sköta själva mördandet? Det skulle ju kunna vara en förklaring till varför Dexter inte får några mördar-vibbar av honom, också.
Då kanske det var det brorsan gjorde hemma hos Freebo den där natten, och om Miguel visste om det så skulle det förklara varför han köper teorin om att Freebo är mördaren så lätt... undrar om han kommer få reda på att det egentligen är Dexter som är mördaren. Vad skulle hända ?

Jag tror förövrigt att Deb kommer få reda på vad Dexters hobby är den här säsongen. Och jag tror inte hon kommer lämna in honom till polisen (syskonlojalitet, det faktum att babyn skulle få växa upp utan en pappa, och eftersom Dexter ändå "bara" mördar bad guys)...
(böckerna, spoilers) I bokserien fick hon ju reda på sanningen redan i första boken. Och jag har inte läst fortsättningen, bara den första boken, men det lilla man fick se av Debs reaktion (hon fick reda på det i sista kapitlet, så det var endast epilogen som gav inblick i det) var ju rätt så intressant. Jag vill se samma sak i TV-rutan.

#25 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 October 2008 - 10:55

Just det ja. Det som hände i boken känner jag till, men vet inte riktigt vad det skulle tillföra serien.
Ja, så kan det mycket väl vara, Oscar som en slags hit man? Men vem är det då som är mördaren som har dykt upp och som inte är Freebo? Min gissning där är Miguel också, att han antingen har en anledning eller har börjat tappa greppet totalt. Och Miguel lär få reda på att Dexter dödade Oscar, det är bara en tidsfråga.