http://www.bbc.co.uk...survivors.shtml
BBC brukar inte göra mig besviken i alla fall och ett doomsday tema låter lockande.
Edited by Wowbagger, 30 May 2008 - 17:18.
Posted 30 May 2008 - 15:37
Edited by Wowbagger, 30 May 2008 - 17:18.
Posted 30 May 2008 - 15:51
![]()
Titta här
Men det gör inget att du startade upp en tråd under spoilerdelen av forumet. Det finns säkert dom som vill använda den när serien väl börjar sändas.
Edited by Wowbagger, 30 May 2008 - 15:53.
Posted 30 May 2008 - 15:58
| Spoilervarning
Posted 30 May 2008 - 17:28
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 30 May 2008 - 17:55
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 30 May 2008 - 18:04
Posted 30 May 2008 - 18:07
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 November 2008 - 22:29
Freema Agyeman's Time to Shine - ComicMix news
Actress Fills Dance Card in England
Freema Agyeman, who debuted on the UK's latest genre series, Survivors, on November 23 said, “I couldn’t have wished for a better start to my career than Doctor Who. It was like a rocket that blasted me up and as a consequence I have all these opportunities presented to me. It feels like it would be rude to say no.”
The 29-year-old told the London Telegraph that she plays Jenny Collins, “a teacher trying to escape a population-killing virus in a six-part remake of the 1970s cult drama.” Survivors.
“Jenny is bright and capable but in this situation she is overwhelmed,” she described. “Looking after her sick flatmate gives her a purpose to get through the situation. The whole thing is about trying to find hope.”
“Doctor Who was a good warm-up,” Agyeman admitted. “You’d be running around on the edge of cliff, chased by someone holding a fake monster on the end of stick. At first you would feel silly, but you quickly learn to go for it, to feel the terror of the moment. In Survivors, although it is much more serious, I tried to imagine the loss and loneliness Jenny is feeling in that moment.”
Agyeman will also be seen in the BBC’s new adaptation of Charles Dickens’s Little Dorrit, followed by playing a government prosecutor Alesha Phillips on Law & Order: London. “There’s so much I want to learn and these three [roles] were all extremely different from each other and from what I had done before,” she said.
For Little Dorrit, the attractive actress will play attention-seeking orphan Tattycoram. “Tattycoram’s race wasn’t specified but in Victorian London if you weren’t upper class, you experienced prejudice, so race transposes beautifully,” she said. “Up until Doctor Who I was happy in my career but I was being cast as gangsters and suchlike, which was a frustration for me. Now I get parts that could have been cast to any color. I am aware that I have this huge platform and I am proud to represent the black community but I am also proud of being able to show that I can do other parts.”
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 28 November 2008 - 00:06
Posted 28 November 2008 - 11:49
Edited by Cartman, 28 November 2008 - 11:49.
Posted 03 January 2009 - 16:26
Posted 31 August 2009 - 21:12
Överlevarna äger rum i en mycket nära framtid i spåren efter en viruspandemi som slagit ut över 90 procent av jordens befolkning. Vad händer när självklarheter som elektricitet, rent vatten, teknologi och matproduktion försvinner? När myndigheter, sjukvård och infrastruktur slås ut? Och framför allt när hela familjer och alla vänner, älskare, grannar och bekanta går bort?
http://www.tv4.se/1....deId=1.1155870
Edited by Georgia, 05 September 2009 - 16:10.
Ändrat underrubriken pga ny dag och tid / Georgia
Posted 01 September 2009 - 10:40

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 01 September 2009 - 13:25
Posted 01 September 2009 - 21:50
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 01 September 2009 - 22:07
Posted 05 September 2009 - 15:31
TV4 sänder den första säsongen av den brittiska dramaserien Överlevarna i sex avsnitt från 2008. Serien gjorde stor succé då den visades på BBC med en tittarandel på 26 procent vid premiären. En andra säsong är redan under inspelning.
Överlevarna äger rum i en mycket nära framtid i spåren efter en viruspandemi som slagit ut över 90 procent av jordens befolkning. Vad händer när självklarheter som elektricitet, rent vatten, teknologi och matproduktion försvinner? När myndigheter, sjukvård och infrastruktur slås ut? Och framför allt när hela familjer och alla vänner, älskare, grannar och bekanta går bort?
De få som överlever ska klara sig i en ny värld där inget längre är som det var. En skrämmande verklighet utan spelregler där vänskap kan betyda skillnaden mellan liv och död.
Serien följer en liten grupp främlingar som tyr sig till varandra i hopp om att öka sina möjligheter att överleva i en ödelagd civilisation.
Gruppens ledare, Abby Grant (Julie Graham), drivs av en brinnande längtan att återfinna sin son medan den charmige Tom Price (Max Beesley) snarare drivs av sitt förflutna som hårdkokt brottsling.
Gruppen består även av den unga läkaren Anya (Zoë Tapper) som inte längre vill kännas vid sitt gamla yrke, playboyen Al Sadiq (Philip Rhys) som blir surrogatpappa till den föräldralöse Najid (Chahak Patel) och Greg Preston (Paterson Joseph) som gör allt vad han kan för glömma vad som hänt honom. Det enda som binder dem samman är att de överlevt, men överlevnad är bara början på det äventyr som väntar dem.
Den prisbelönte författaren Adrian Hodges har skrivit manuset baserat på 70-talskultserien Survivors baserad på Terry Nations roman med samma namn.
Serien är producerad 2008 i sex delar.
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 05 September 2009 - 15:50
Posted 05 September 2009 - 16:07
Posted 06 September 2009 - 21:01
Edited by Synon, 06 September 2009 - 21:03.
Posted 06 September 2009 - 21:59
Trivia: två skådisar från Torchwood med här
Hm...nu diskuterar de på nyheterna om det är så smart att visa en serie om en dödlig pandemi i dessa svininfluensa-tider...
Posted 06 September 2009 - 22:02
Posted 06 September 2009 - 22:16
Hm...nu diskuterar de på nyheterna om det är så smart att visa en serie om en dödlig pandemi i dessa svininfluensa-tider...
Posted 06 September 2009 - 22:22
Men Georgia då: alla är vi ju miljömedvetna nu och åker buss (=alla bussar inställda pga sjukdom)En sak som störde mig; Var tog alla bilar vägen
alla gator/vägar var ju i stort sett tomma på fordon.
Spontant tänkte jag: aha! Viruset är inte naturligt! Eller kanske sett för många filmer/serier med konspirationsteorierSlutet var bara
var kom dom ifrån? Vilka är dom? Vad har de med viruset att göra?
Edited by Synon, 06 September 2009 - 22:25.