Vad jag själv skulle gjort? Ptja, ungefär det som jag nu gör - nämligen att inte starta trådar
![]()
Jag tycker inte heller att diskussionsatmosfären på det här forumet är så som jag skulle vilja, och därmed försöker jag inte ens. Vill jag debattera något tar jag det hellre på forum där de finns fler intresserade. Jag menar, t.o.m. Startrekdb och Sweclockers har livligare Stargate-Universe-trådar än här.
Nu stämmer det kanske inte helt, men jag tycker iaf att scifinytt under ganska lång tid nu känts snarare som något av en personlig mötesplats för en "kärngrupp" på <10 personer mer än ett scifi-forum. En sådan situation förändrar dynamiken på ett forum totalt (till det sämre enligt min åsikt). Det i sig är inte fel - det blir som det blir. Om du, liksom jag, inte tycker om det så är det ju bara att använda sig av forum med bättre respons.
Det här är inte första gången jag har sett denna åsikt om forumet, röster om att det skulle vara för internt och att det mer liknar ett community än ett forum har höjts förr. Så det är väl dags att lyfta den frågan - hur uppfattar ni alla medlemmar stämningen på forumet? Är det för internt? Svårt att komma in som ny? För lite diskussioner i trådarna?
Själv kan jag t. ex. tycka att det blir lite för mycket upprapanade av citerade nyheter på t. ex. filmtrådar, som kan göra att diskussioner dör ut eller inte dyker upp alls. De flesta diskussionerna här, eller i alla fall många, känns det som, rör sig istället om bråk av något slag. Men det är min uppfattning, det finns säkert lika många åsikter som medlemmar här. Så låt er röst höras! Och om det är något problem med forumet, vad kan vi göra åt det?