Jump to content

Photo

Stargate Universe s.1

• Please log in to reply
213 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 July 2009 - 23:15

Vad jag vet så finns det ingen egen tråd för SGU, men det är väl lika bra att starta upp en nu.

Syfy sets fall premiere dates, schedule | SCI FI Wire

/.../

Stargate Universe, the latest installment in the long-running franchise, debuts with a two-hour premiere on Oct. 2 at 9 p.m. and will air Fridays a 9, starting Oct. 9.

The series stars Robert Carlyle, Lou Diamond Phillips, Ming-Na, Alaina Huffman, Louis Ferreira, David Blue, Jamil Walker Smith and Brian J. Smith, with special guest stars Janelle Monáe, Amanda Tapping, Michael Shanks, Gary Jones and Carlo Rota.

/.../

Mer info och så om serien finns att läsa i vår tråd om Stargateverse Nyheter | Spoilervarning :)

Edited by Georgia, 20 July 2009 - 23:16.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 July 2009 - 16:18

Ny trailer ute. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#3 Loch Lomond

Loch Lomond

Lieutenant

• Members
  • 88 posts

Posted 24 July 2009 - 16:39

Ny trailer ute. :)

Som verkar vara lite överbelastad för tillfället. Slänger in en alternativlänk.
http://www.youtube.com/watch?v=mUlYsnMoAwk&fmt=18
Verkar väldigt bra. Och snacket om Stargate: 90210 känns ganska avlägset - än.

Edited by Loch Lomond, 24 July 2009 - 16:39.

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 July 2009 - 16:57

Verkar ju klart bättre än tidigare trailers visat!

Winter is Coming

#5 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 July 2009 - 17:08

Glömde nämna: Jack!!! :D we'll beam you up to our spaceship.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 RockyB

RockyB

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 67 posts

Posted 24 July 2009 - 21:55

Sweet trailer. Skeppet såg inte ut som något De Gamla byggt tidigare, spännande.

Kopierar ett inlägg från TV6-forumet jag gjorde:
Tycker att allt snack om att SGU ska vara en kopia av BSG och "SG: 90210" bör vara bortblåst i och med den här trailern. Man ska givetvis inte gå alltför mycket på teasers men att det skulle vara ett "Dawsons Creek" i rymden kan väl belackarna lägga åt sida nu.

Edited by RockyB, 24 July 2009 - 21:55.

#7 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 26 July 2009 - 09:32

En ny trailer:

Edited by GaterGirl, 26 July 2009 - 09:32.

#8 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 26 July 2009 - 13:23

Jag har varit skeptisk till SGU sedan början men ändå börjat se fram emot den lite med tiden. Men efter att ha sett dessa nya trailers så längtar jag till att den börjar! :D Ser riktigt intressant ut och något annorlunda till sina föregångare vilket är bra, att man inte kör på i samma linje hela tiden. SGU känns att bli mörkare och mer spektakulär, förvisso är nog det mesta i trailern från pilotavsnittet så det är ju inte säkert att hela serien kommer kännas riktigt lika påkostad men ändå, den sänder rätt signaler. Jag tror faktiskt att trailern kommer få många som sågat serien innan den ens börjat att ge den en chans nu.

Edited by SaberBlade83, 26 July 2009 - 13:23.

#9 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 26 July 2009 - 16:03

Samma här, "90210 in space" kommentarerna skrämde upp mig lite i början men det jag sett har lugnat mig.
Bra, "gedigna" skådisar tillsammans med ännu bättre specialeffekter, mumma :)

#10 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 July 2009 - 18:39

SDCC: Full video of the Stargate Universe panel | SCI FI Wire

http://video.syfy.co...dget|Syfy Video
We've got exclusive video of the full panel for Stargate Universe from last weekend's Comic-Con in San Diego.

The panel features stars Robert Carlyle (Dr. Nicholas Rush), Brian J. Smith (1st Lt. Matthew Scott), Elyse Levesque (Chloe Armstrong), David Blue (Eli Wallace), Alaina Huffman (1st Lt. Tamara Johansen), Jamil Walker Smith (Master Sergeant Ronald Greer) and Ming-Na (Camile Wray), as well as series co-creators Brad Wright and Robert Cooper, only on SCI FI Wire.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#11 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 July 2009 - 19:20

Inga trailers eller videos för min del förrän jag sett ikapp. (Och vid det laget lär SGU ha börjat redan)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 July 2009 - 22:16

Inga trailers eller videos för min del förrän jag sett ikapp. (Och vid det laget lär SGU ha börjat redan)

Hur långt har du kommit?

Winter is Coming

#13 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 July 2009 - 23:26

Jag såg SG-1 8.09 och SGA 1.09 idag. Men from nästa vecka kommer jag nog att ta ett uppehåll på två veckor medan jag åker upp till Norrland och hälsar på föräldrarna.

Såvida jag inte laddar ner DVDR rippar och bränner ut men det hinner jag nog inte.

-Gangstagrass

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 July 2009 - 23:41

Okej, så du har kommit in på Atlantis nu. Vad tycker du om det då?

Winter is Coming

#15 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 July 2009 - 00:20

:hijack:
Fel tråd för den diskussionen

#16 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 30 July 2009 - 10:48

Jag kollade på panelen och Robert Carlyle kändes som den enda "riktiga" skådisen i gänget vilket han förstärkte genom att ha solglasögon genom hela eventet (till sina kollegers stora förtret?) :)
Efteråt fick jag känslan av att hans karaktär inte kommer att överleva säsong 1 och att han bara är med som en "uppstartingskaraktär/skådis" men jag hoppas verkligen att det inte blir så.

Lite oroande (för mig iaf) att dom fokuserar mer på "Karaktärs arcs" istället för "Story arcs" men men, det kan ju bli riktigt bra i alla fall.
Man kan väl nästan säga att Lost har den formeln och dom har ju klarat sig hyffsat.

#17 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 July 2009 - 12:52

Efteråt fick jag känslan av att hans karaktär inte kommer att överleva säsong 1 och att han bara är med som en "uppstartingskaraktär/skådis" men jag hoppas verkligen att det inte blir så.

Dom har hintat om att en regular kommer att dö tidigt med att säga saker som "ingen är säker". Jag gissar att det antingen är Robert Carlyle eller Lou Diamond Philips. Jag hoppas verkligen att Carlyle klarar sig men det har alltid verkat konstigt att han skulle vilja göra en sån här serie.

Okej, så du har kommit in på Atlantis nu. Vad tycker du om det då?

Jag tar det här istället.

Edited by Wylie Times, 30 July 2009 - 13:26.

-Gangstagrass

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 August 2009 - 22:22

GateWorld » Thirty SGU webisodes in the works

The Stargate franchise is entering the increasingly popular (and, some might say, necessary), world of webisodes, with 30 shorts now in production to accompany the first season of Stargate Universe.

The bonus content will presumably be made available on a weekly basis on either Syfy.com or Stargate.MGM.com in the U.S., and the Web sites of other broadcasters around the world (SPACE in Canada is already confirmed).

But these aren’t just deleted scenes (which SCI FI briefly toyed with for Stargate SG-1 several years ago), or a stand-alone miniseries (such as Battlestar Galactica’s well-received series “The Resistance” and “The Face of the Enemy”). Instead, the webisodes will tie directly into the episodes seen on screen.

The device tying the two media together is the kino, a softball-sized sphere that floats independently around the halls of the Destiny, the Ancient ship on which SGU is set.

“It’s flying around and spying on people,” series co-creator Brad Wright told the Toronto Star. “They are literally just voyeuristic scenes we’re shooting specifically for the Web.” An entire production unit is dedicated to the task of creating the material.

“It’s an extra way to get a window on our program and gives fans a slice of life look at our ship,” Wright said.

Video captured by the kino will probably also be a part of the unique look of the show itself, bringing a sometimes intense, first-person perspective to the viewer. The team will also utilize the technology to scout planets through the Stargate, much like Stargate Command’s M.A.L.P.

Watch for more on the Stargate Universe webisodes in the weeks ahead, as the show nears its October 2 premiere on Syfy

#19 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 12 August 2009 - 08:53

Alla stargate nyheter borde väl vara i nyhetstråden eller? :unsure:

#20 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 August 2009 - 16:15

Tänkte mer på att alla som kommer följa SGU ska vara medvetna om att det även kommer dyka upp webisoder, och alla kanske inte kollar nyhetstråden.

#21 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 September 2009 - 21:32

En fem minuters scen från Universe: http://www.dailymoti...r-pi_shortfilms

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#22 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 17 September 2009 - 15:12

fråga från mallozzis blogg

E writes: “Is SGU S1 gonna have so-called clip show ep? Like SG-1 had “Politics” and SGA “Letters from Pegasus”?”

Answer: Nope. Sorry all you clip show-lovers.

Det var ju positivt. :)

#23 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 September 2009 - 16:50

Mycket. Det är som tur var väldigt få serier idag som fortfarande använder sig av clip shows. Oftast görs istället specialavsnitt som helt består av recap för den som vill friska upp minnet (t.ex. Lost och BSG använder sig av sånt) och det är ju betydligt bättre då man kan skippa dom avsnitten utan att missa nåt. I SG-1:s clip shows hände det ofta ganska viktiga saker.

Sorry all you clip show-lovers.

Nu blir jag nervös. Finns det såna människor?

-Gangstagrass

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 September 2009 - 16:52

Sorry all you clip show-lovers.

Nu blir jag nervös. Finns det såna människor?

-Ja, jag gillar det när det kommer till Xena. Då uppskattar jag den typen av avsnitt. Men å andra sidan uppskattar jag allt som har med Xena att göra så jag är väl lite partiskt där. ;)

#25 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 September 2009 - 17:02

Jag avskyr det även i serier som jag älskar. Det känns som man missar ett riktigt avsnitt för att författarna varit lata. (även om det oftast inte är deras fel) Den enda serie som gjort en bra clip show är South Park (City on the Edge of Forever) Där ingen kommer ihåg exakt vad som hände tidigare i serien och varje minnes sekvens avslutas med att alla äter glass. :)

-Gangstagrass