Jump to content

Photo

Batman Begins

• Please log in to reply
217 replies to this topic

#1 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 July 2004 - 19:35

Några klipp från Panelen i San Diego

Goyer:And It was a little surreal working with Warner Bros. because they completely left us alone. They let us do absolutely everything that we wanted to do. It was just amazing. Talking as a fan, this is one of those times where they just did everything right. Just everything.

Question: This is a jaded Batman fan. You're saying they totally left you along, but this is the same company that greenlit Catwoman.

Goyer: That's a totally fair question. I think it's why we're here. All I can tell is that I think Chris is a really, really amazing filmmaker and a really credible filmmaker. He would not have done the movie if he felt we were going to betray the fans at any given point. To be honest, there certainly was a bit of trepidation when we turned in the script because we thought they're not going to let us do this. We were waiting for the other shoe to drop.

But we turned in the script, and they green lit. We turned in the designs for the Batmobile, they green lit it. They back Chris on every single casting decision, I mean every single decision. They told Chris early on, cast whoever you think is best for the movie, the movie is bigger than any star. They never said, here's our list of approved people.

So I don't know what to tell you. When we went to DC Comics, we spent three days with Paul Levitz and some of the higher-ups at DC and said, "This is what we want to do. We know that it's Batman and it's a story that's never been told before on film or on television. It was important to us that Paul and the rest of the people ta DC gave us their stamp of approval, and they did.

All I can tell you is from the standpoint of a fan, somebody who's been reading comic books since 1971, somebody who's had letters printed in comic books and things like that, I had a very schizophrenic experience working on the movie, because on one hand I was a professional, an the other hand I was a fan. And just saying, "Holy shit, I can't believe they're letting us do this."

Alla kommentarer från manusförfattaren David Goyer och Unge Dr Jonathan Crane , Cilian Murphy kan läsas här

http://www.comicscon...atmanbegins.htm

Edited by Georgia, 25 June 2008 - 17:35.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 July 2004 - 19:44

Kommentaren som nästintil skapar glädetårar

Goyer: Well, I don't want to give anything away that could be a spoiler. Clearly because we're doing an origin story, we drew some elements from Batman: Year One. But I have to say that our story is bigger in scope than that, as brilliant as I thought that story was. Because we're dealing Ra's Al Ghul, we certainly were looking at the Denny O'Neil's stories from the 70's. And then I'm a big fan of Jeph Loeb's stuff, The Long Halloween and Dark Victory.

Aside from the canon, the older ones, I would say those three groupings were the ones that influenced us the most. Although there aren't any specific plot elements, per se, from Jeph Loeb, Chris and I both quite like that interpretation of Batman. And then there's stuff that's very much our own interpretations.
Batman Begins

The Dark Knight

#3 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 28 July 2004 - 16:09

Yes, det låter väldigt positivt. Längtar så efter att få se filmen.. :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#4 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 28 July 2004 - 19:37

LÄNGTAAAAR
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#5 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 28 July 2004 - 20:05

Jag med! :thumbsup:

#6 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 July 2004 - 21:27

Jag med...jag med! B)
Batman Begins

The Dark Knight

#7 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 28 July 2004 - 21:45

Hur många dagar är det kvar?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#8 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 28 July 2004 - 22:03

Trailer!

Finns Trailer. Tror att det hände samma grej för mig som för den där kyrkoherden. :blush: :wub: :lol: B)

Bale är Kung!

Edited by super85, 29 July 2004 - 00:19.

Batman Begins

The Dark Knight

#9 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 28 July 2004 - 22:05

JÖSSES..måste se trailer...återkommer..*jubel tjut* :wub:

super85: Hahahahahaha :P

Posted ImagePosted Image

#10 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 28 July 2004 - 22:09

Kom på när trailern startade att min syster inte har ljud på datorn..grrrr..iaf så var den snygg har ingen aning om vad som sades eller om det var musik, men det jag såg var iaf väldigt intresant.. :D

Posted ImagePosted Image

#11 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 July 2004 - 00:18

Se den med ljud Mara Jade :thumbsup: Bale låter riktigt bra i den.
Batman Begins

The Dark Knight

#12 Fonz

Fonz

Lieutenant

• Members
  • 92 posts
  • Interests:Rollspel,Serier,musik och film

Posted 29 July 2004 - 00:38

jag blir mer än glad när man ser på den trailern...blir nog en kanon film
”The force is extremly strong with him.”
Posted Image

#13 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 29 July 2004 - 02:31

Direktlänk till källfilen (största QuickTimeversionen) för den som vill spara den på hårddisken.

Edited by wookiee, 29 July 2004 - 02:40.

Posted Image

#14 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 July 2004 - 05:27

Jo har den och gjort en MPEG av den redan B) . Vad tycker Wookie om trailern?.
Batman Begins

The Dark Knight

#15 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 07:04

Se den med ljud Mara Jade  :thumbsup:   Bale låter riktigt bra i den.

:rolleyes: Det får bli på fredag när jag kommer hem...*längtar*

Posted ImagePosted Image

#16 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 29 July 2004 - 14:26

Looks cool, methinks! :batman:
Posted Image
Posted Image

#17 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 14:28

Snygg bild.. :D

Posted ImagePosted Image

#18 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 16:40

Superhero Hype! has been pounded with e-mail from fans about two new Batman Begins pictures (which have been photoshopped into one image) that is making the rounds online. They feature Batman in two poses that Warner Bros. will later likely use for promotions (posters, etc.) and merchandising.

Frankly, we're suprised Warner Bros. hasn't said anything about them, considering we were sent similar Catwoman studio (that is, pictures taking in a studio, not the movie company) pictures from an anonymous scooper last year that we were asked to remove almost immediately.

BILD

Källa: här

Edited by Mara Jade, 29 July 2004 - 16:41.

Posted ImagePosted Image

#19 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 July 2004 - 16:47

Jå såg dem häromdagen. Bale ser grym ut.
Batman Begins

The Dark Knight

#20 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 29 July 2004 - 16:47

Hmm. Grymt lovande teaser. Detta kommer alltså bli en episk "hur han blev till"-film (som "Hulken" och "Spindelmannen") och inte bara en film om ett specifikt äventyr (som första Batman-filmen, Spidelmannen 2 och alla andra uppföljare)? Låter hur som helst lovande! :D

Edited by Johannes NA, 29 July 2004 - 16:57.

------>Sci-Fi Nytt <-------

#21 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 16:52

Ja, detta är en film som verkligen, verkligen verkar bli en succé. Iaf om man får tro prognosen här på forumet.... ;)

Posted ImagePosted Image

#22 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 July 2004 - 17:24

Med största sannolikhet så blir det en succe, Batman&Robin var en skitfilm och den tjänade över 100 miljoner i USA och runt 230 miljoner dollar världen över. Batman som karaktär är en av de populäraste i världen. Batman Begins blir en hit. Spider-Man aktig hit? nja, tippar på snarare som X-men filmerna. Men vem vet?.
Batman Begins

The Dark Knight

#23 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 17:52

Jag hoppas den slår Spider-man. Det skulle sitta skönt :)

Posted ImagePosted Image

#24 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 29 July 2004 - 18:50

Jo :) . Jag läste en artikel om framgångarna bland superhjältefilmer och de största är Spider-Man och Batman från 1989, de är verkligen jämnstarka, och den artikeln räknande ihop typ inflation , dåvarande och nuvarande biljettpriser etc. Jag brukar vara kungen av länkar men nu hittar jag inte den konstigt nog.

Men i allafall, 2005 Year of the Bat.
Batman Begins

The Dark Knight

#25 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 29 July 2004 - 19:37

Batman&Robin var en skitfilm och den tjänade över 100 miljoner i USA

Samtidigt kostade den över 100 miljoner dollar och eftersom hälften av intäkterna går till biograferna gick den inte runt (åtminstone inte på biovisningarna).

Spider-Man-filmerna har spelat in mer än "Batman", även om man räknar med dåtidens biljettpriser (som var lägre då).

Man kan kolla in mycket på www.boxofficemojo.com (Är där varje dag :thumbsup: )

Eftersom filmen verkar rätt mörk (kanske t o m risk för R-rating?) kommer den med all sannolikhet inte toppa Spider-Man. Skulle tippa på en 65 miljoner dollar-öppning (opening weekend) och 180 totalt :)
------>Sci-Fi Nytt <-------