Jag får nog tacka Carty som påminde mig om att den skulle visas i helg för naturligvis höll jag på att glömma bort det.

Nåja, jag tåtade ihop lite reflektioner efter att ha sett de två första avsnitten:
1 Get SomeInledningen lurade mig som satt och suckade över allt pangande och kaxiga kommentarer. Men sen satt jag och flinade glatt när det visade sig bara vara en övning.
Övervägande handlade avsnittet om grabbarna som gör sin första bekantskap med Irak. Jargongen och deras beteende känns väldigt stereotyp, men det kanske så ni killar är när vi tjejer inte är med?

Pizza Hut - snacka om produktplacering och suverän marknadsföring "Vi levererar även ut i Iraks oändliga öken".
Börjar ta sig när introduktionen är över, tyvärr är avsnittet nästan slut vid det laget... Bra scen med de kapitulerande irakierna som de får order att lämna bakom sig. Minerna hos mig säger att de inte uppskattar ordern. Några som även sätter ord på allas tankar. För vad kommer hända med de personerna nu då de är tacksamma mål för dödspatrullerna som finns i närheten?
Alexanders delaktighet är väl ok, men inte så att jag skulle ge honom stående ovationer direkt.
2 The Cradle of CivilzationAction då teamet hamnar i strid. Bra avsnitt som inte bara fokuserar på skjutande utan vi får även ta del av den monotona körningen och hur de försöker muntra upp sig själva och varann med skämt och lite skönsång. Herregud vilka jobbiga chefer som finns där, särskilt idioten som ger dem order att ta en väg som Brad säger är fel. Och mycket riktigt. De hamnar bakom de andra och måste vända tillbaka. De hör på radion hur chefen säger att Colbert gäng åkt vilse. Brad är beredd att ge svar på tal, men LT skakar på huvudet. Åh, så frustrerande.
Bara jag som får ont i halsen av att höra Godfather tala?

...
Japp, då var två avsnitt avklarade och so far känns det som en ok tv-serie. Jag är inte helt övertygad än, men vi får väl se hur det artar sig framöver. Välgjord är den och med bra skådespelare. Stör mig mest på karaktärerna och undrar om om karlar blir såna stereotyper när uniformen åker på och vi tjejer lyser med vår frånvaro? Vad säger ni?
Vad gäller den ökända amerikanska patriotismen så hoppas jag de dämpar den för det var också ett störande element. Inte alltid att de visade det rakt ut, men den finns där och puttrar i bakgrunden.
Edited by Synon, 23 May 2010 - 01:44.