Jump to content

Photo

SFN tittar på film - Förslagstråd

• Please log in to reply
470 replies to this topic

#226 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 April 2015 - 21:19

Är ni båda med på att vi börjar nu på lördag med en ny film varannan dag? Skapar någon en tråd? Förslagsvis med ordet kramkalas inblandat i titeln. ;)

#227 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 April 2015 - 21:30

Jag är redo. :) Skönt att slippa vara den som hittar på namnet (även om du stal namnet jag hade tänkt till Python/Boa festen :P ). :D

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#228 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 April 2015 - 23:09

:D Kramkalas passar bra till en filmfest om stora ormar. Jag fastnade för det redan när du nämnde det tidigare i någon tråd. ;)

Trevligt att du är redo. XC verkar vara det med, så då kan vi börja se dessa filmer. Det ska bli trevligt då jag inte har sett någon av dom tidigare. :)

#229 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 April 2015 - 01:32

Ah, så det var mitt förslag ändå? :P

Jag blev lite chockad när jag kollade när det var jag såg Anaconda-filmerna. SOMMAREN 2012?! :o Jag kunde svära på att det var förra året! :eeh:

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#230 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 17 April 2015 - 05:37

Jupp. Minns bara inte i vilken tråd det var som kramkalas kom på tal. Men mer passande titel på tråden för dessa filmer får man leta efter. :D

Oj, då är det nästan tre år sedan du såg dom senast. Passar ju perfekt att se om dom med andra ord. :)

#231 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 April 2015 - 15:57

Tror Cruz hävde ur sig det någonstans i Lake Placid tråden.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#232 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 17 April 2015 - 19:20

Du hade hellre velat att Anaconda-tråden hade haft kramfest i titeln, eller hur?

:duckar: ;)

#233 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 April 2015 - 15:12

Nej då. Kramkalas passar alldeles utmärkt.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#234 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 April 2015 - 16:20

Kramfest får spara till Python/Boa filmerna. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#235 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 19 April 2015 - 23:22

Kramfest är ett litet internskämt mellan mig och XC men jag var visst ensam om att tycka att det var roligt den här gången. ;)

Till XC's ära så borde det ordet få vara med i titeln till trådskapandet för Python/Boa-filmerna. ;)

#236 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 April 2015 - 11:57

Garm: Tänkte inte på det, håller fortfarande inte isär skillnaden mellan kramFEST och kramKALAS. :P

fqq5BYam.jpg

#237 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 20 April 2015 - 20:28

Hehe. Jag är ju väldigt lättroad av mig också. Det gör väl sitt till. ;) :lol:

#238 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 April 2015 - 18:52

20 april så släpps Hobbit: Femhäraslaget på DVD och Blu-ray. Jag kommer nog att köpa den vid månadsskiftet april/maj om jag känner mig själv rätt.

Jag har sedan det blev klart att Hobbiten skulle filmatiseras, tänkt att ha en genomgång då jag ser Hobbit-filmerna följt av Sagan om Ringen-filmerna. Nu är det så dags att göra det.

Jag har inte spikat ett exakt startdatum, men jag kan tänka mig i början av maj då jag är sugen på att se den sista Hobbit-filmen och sedan länge även sugen på att se om Sagan om Ringen-filmerna. Så varför inte göra slag i saken och se samtliga 6 filmer efter varandra.

Jag kan tänka mig att så sker enligt vår vanliga formula, med en ny film varannan dag. Vilka versioner som man ser är upp till var och en. Jag ska se bioversionen av samtliga filmer hade jag tänkt mig. Om man vill hänga med så är det även helt fritt fram om man bara vill se en eller ett par av filmerna om man inte mäktar med 6 stycken.

Är det någon annan som är intresserad av att göra mig sällskap?

Femhäraslaget är inköpt. :hurrah: Månadsskiftet närmar sig. :hurrah: Är det någon som gör mig sällskap?

#239 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 April 2015 - 07:57

Jupp.  :)

Tänkte nästan ösa på med Hungerspelen samtidigt då jag skaffat Mockingjay 1 samtidigt.

fqq5BYam.jpg

#240 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 26 April 2015 - 15:40

När tror du att du köper den? :)

#241 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 April 2015 - 19:03

Köpte dne på ICA i förmiddags. :P Tillsammans med Hungerspelen, så jag är redo.

fqq5BYam.jpg

#242 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 26 April 2015 - 23:20

Jag köpte min på ICA Maxi i förrgår. Great minds think alike! :lol2:

Ska vi börja redan imorgon? Om inte, säg till när du kan för jag har som bekant gott om tid. Givetvis så gör vi ett litet uppehåll när/om Lake Placid vs. Anaconda letar sig ut på en kanal nära oss under tiden som vi är på besök i Midgård, så att vi kan få ett bra avslut på dom två filmsviterna.

#243 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 April 2015 - 18:28

Det skulle passa mitt schema bättre och börja typ onsdag nästa vecka det är rätt långa filmer och jag är inte helt säkert jag pallar med dem mellan två 12h skift.

fqq5BYam.jpg

#244 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 27 April 2015 - 18:47

Onsdag... Nästa vecka? :blink:

Du kan inte sjukanmäla dig för den goda sakens skull? :P

Skämt åsido, det funkar bra för mig att börja då det passar dig. :)

#245 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 April 2015 - 20:03

Passar bättre för mig, jag vill helst titta på filmerna och inte bara sitta av dem för den goda sakens skull.

fqq5BYam.jpg

#246 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 27 April 2015 - 20:32

Bara skojade lite med dig. :)

Jag skapar en tråd nästa vecka så kan vi vandra genom Tolkiens Arda gemensamt i vår egen takt.

#247 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 29 April 2015 - 16:16

Lake Placid vs Anaconda verkar nu finnas via dom alternativa kanalerna. Jag ska nog försöka att se den under kvällen eller i alla fall någon av dom närmsta dagarna. Jag får se vilken av trådarna som är mest passande att placera omdömet i.

#248 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 April 2015 - 18:19

Jag ser den troligtvis under morgondagen, eller senast fredag.

fqq5BYam.jpg

#249 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 29 April 2015 - 23:53

Vi ser fram emot att få läsa dina tankar och funderingar kring din filmupplevelse. :)

#250 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 April 2015 - 04:24

Hmm, får försöka hitta den då. :) Hitils hittar jag inget.

Edited by Crusader, 30 April 2015 - 04:26.

-Sora, Kingdom Hearts