Jump to content

Photo

Årets film 2010 - Diskussionstråd

• Please log in to reply
529 replies to this topic

#226 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2011 - 19:40

Allt för spänningens skull eller... :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#227 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 February 2011 - 08:52

japp :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#228 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2011 - 14:21

Bah. Fick ned fel version av Greenburg som inte funkar på mitt PS3. <_< Jag tror jag skippar den här duellen. Känner mig inte sugen att se på film ändå.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#229 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 February 2011 - 19:25

Du missar inte mycket när det gäller Greenberg om du frågar mig.

Dagens duell då, ytterligare 2 filmer jag inte sett och en som man inte kan se (om man inte går på bio och ser Tron Legacy så klart). Får hoppas att Devil är bra annars blir det svårt att rösta idag.

Winter is Coming

#230 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2011 - 19:32

2 menar du väl? Devil hade premiär efter TRON.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#231 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 February 2011 - 19:41

Korrekt, fast Devil går att finna på internetkanalen, det enda som går att finna av Tron där är av undermålig kvalité.

Winter is Coming

#232 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 February 2011 - 19:44

Devil hade premiär före TRON med 3 veckor eller så. Men redan i höstas i andra länder.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#233 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 February 2011 - 21:02

Svårt val idag. Har inte sett någon av filmerna och har planer på att se bägge.

Tron har dock ett väldigt bra soundtrack. :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#234 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 February 2011 - 21:43

Ja du, Rick. Vi lär bli rätt så ensamma om våra röster...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#235 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 February 2011 - 21:46

Verkar så, synd Devil var bra.

Winter is Coming

#236 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 February 2011 - 22:46

Kul att ni gillade den! Och då är vi tre som röstar på den iaf. Gillade även TRON: Legacy, men har svårt att motstå djävulen... :evil:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#237 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 February 2011 - 07:55

Sjönta att se att det finns fler "änglar" bland oss! :thumbsup:

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#238 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 February 2011 - 19:42

Gissar på att Kick-Ass vinner så jag ger min tröst röst redan nu till The Losers :P

#239 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 February 2011 - 20:02

SoD Djäfvulen tappar tre hissar i den virtuella världen där Tron har 6 identitets discar.

Det här fick mig att le. Tack Wylie, idag behövde jag det. :hug:

#240 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 February 2011 - 20:13

Varsågod. :) Kul att det muntrade upp.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#241 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 February 2011 - 21:26

Kick-Ass var nog min favoritfilm från förra året, det är inte många filmer jag kommer rösta på före den! :thumbsup:

Winter is Coming

#242 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 February 2011 - 21:58

Jag kommer inte hinna se filmerna. :(
-Sora, Kingdom Hearts

#243 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 February 2011 - 22:46

Jag är glad att jag hann se de filmer jag ville se för nu hade det varit totalkört.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#244 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 February 2011 - 21:10

Agora verkar inte vara min kopp te riktigt så jag tror inte att jag orkar se den faktiskt. Det lutar åt den hjärndöda RE: Afterlife. Sett 55 av filmerna nu och 3-4 till är av intresse sen får jag nog anse mig klar med filmtittandet för tillfället i alla fall :) Jag har ju tänkt att plöja ett par serier jag velat se sen länge :)

Edited by Rick Hunter, 12 February 2011 - 21:10.

Winter is Coming

#245 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 February 2011 - 17:44

Kände mig tvungen att ge en tröströst till The Collector som inte har en chans mot Facebook. :)

#246 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 February 2011 - 18:39

Nu har jag inte sett köttbullefilmen men no way in hell att den är bättre än Shutter Island :thumbsup:

Winter is Coming

#247 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 February 2011 - 18:48

Kände mig tvungen att ge en tröströst till The Collector som inte har en chans mot Facebook. :)

Han hade för få vänner på FB stackarn.

Nu har jag inte sett köttbullefilmen men no way in hell att den är bättre än Shutter Island :thumbsup:

Not even close dude.

Edited by Wylie Times, 14 February 2011 - 18:48.

-Gangstagrass

#248 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 February 2011 - 19:58

Han hade för få vänner på FB stackarn.

:lol2:

Jag är fortfarande förvånad över att Resident Evil: Afterlife gick vidare. Den sämsta filmen i hela serien går bäst av alla. Det måste vara ett skämt. Eller så är folk helt förblindade av 3D:n. Lite tragiskt kan jag tycka.

#249 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 February 2011 - 20:10

Den mötte ganska klent motstånd. (dvs en film som få har sett)

-Gangstagrass

#250 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 February 2011 - 20:25

Har inte sett Resident Evil i 3D så tyvärr spricker din teori där Robert :P