ARGH!/*snyft* v.3
Posted 23 August 2013 - 21:39
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 24 August 2013 - 07:52
Trist Cyberhof. ![]()

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 24 August 2013 - 20:52
Tack för era värmande ord! ![]()
Edited by cyberhof, 24 August 2013 - 20:53.
Posted 25 August 2013 - 12:10
@cyberhof: Verkligen tråkigt, cyberhof.
Hoppas allt ordnar sig för det bästa och att du mår bättre. ![]()
@Garm: Er familj har verkligen världens otur. Och det låter verkligen underligt att ni alla drabbas. Får mig att undra om det finns något där ni bor som kan ha orsakat det. Fast, jag kan inte mycket om sånt.
Vår familj har problem med Tjocktarmscancer då flera av min pappas syskon har haft det och min faster gick bort av det för ett par år sedan.
Hur som helst, vad bra att det går framåt för din mamma och jag hoppas att allt går bra för din pappa också. Och givetvis att du själv är på bättringsvägen och snart mår bättre.
Sönt iallafall att höra att du har bra dagar också. ![]()
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 August 2013 - 15:18
@cyberhof: Verkligen tråkigt att läsa. Jag hoppas att det löser sig till det bättre för er båda samt att du ska börja må bra så snart som det bara är möjligt. ![]()
@Crusader: Det håller på att utredas om hurvida boendemiljö kan vara en bidragande orsak till att vi alla har blivit sjuka. Det ska bli intressant att se om och vad det kan ge för resultat i sådant fall.
Posted 04 September 2013 - 10:41
@cyberhof Oj, jobbigt att gå isär efter tio år tillsammans. Jag hoppas att det blir bättre och löser sig på bästa sätt för alla inblandade.
@garm Jag håller verkligen med Crusader om att du och din familj har haft maximal otur Garm, det tyckte jag redan när det "bara" var du och din mamma som var drabbade.
Den här tråden har verkligen blivit tung läsning och ibland törs man knappt klicka på länken av oro för att upptäcka att någon råkat illa ut igen, men jag blir trots allt glad av att läsa om hur ni bryr er om varandra och försöker stötta så gott det går (Även fast ni har egna problem.) Ni är alla jättefina människor och jag hoppas verkligen att det vänder och ljusnar (trots att vi går mot mörkare tider). ![]()
Posted 04 September 2013 - 14:18
Ja, tråden har verkligen blivit tung och det känns alltid löjligt att klaga på små obetydliga problem (typ att man spillt saft på tangentborded så det blev kladdigt) när det finns andra som har så mycket större saker.
Kanske vi skulle ha en egen "I-lands klagotråd"? ![]()
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 September 2013 - 15:21
Det finns rentutav en tråd för i-landsproblem.
Annars tycker jag inte att någon annans dåliga dag är "mer värd" än någon annans. Alla behöver vi en liten kram då och då. ![]()

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 04 October 2013 - 16:00
Det här kommer bli två tuffa veckor! Framförallt den första!
Mamma och Pappa (Samt min Faster och hennes make) skulle åka till Kreta imorgon och vara där under 2 veckor. Jag, som inte har råd att följa med, skulle som vanligt vara hus-, och hund-, vakt. Den här gången skulle jag även stå för maten till min bror, min brorsdotter och mig själv.
Men, igår började mamma bli väldigt yr så idag åkte hon till doktorn och fick veta att hon hade över 200 i sänka (normalt är så 6 fast helst så nära 0 som möjligt) och att hela bröstkorgen var infekterad. Med andra ord, ingen Kreta för mamma. Pappa och de andra måste ändå åka för de får inte tillbaka pengarna för deras biljetter, bara mammas då hon är sjuk. Över 200 i sänka betyder vanligtvis sjukhus men då mamma var så pigg (utöver yrsel och trötthet så känner hon sig bra) så behövdes det inte men hon får inte göra något.
Det hela betyder att jag har blivit befodrad till sjuksköterska!
Så inte bara behöver jag kämpa med den ångest jag fick när jag fick veta att mamma var sjuk, och hur illa det kunde ha gått om hon inte hade gått till läkaren och åkt till Kreta, utan nu måste jag ta hand om henne vilket innebär:
Laga mat dagligen till min bror, brorsdotter, mamma och mig (och se till att mamma får hälsosam mat) samt fixa lunch och mellanmål till mamma och se till att hon dricker mycket.
Titta till henne några gånger under natten (vilket betyder lite sömn för mig då jag har extremt svårt att somna om och redan kommer ha svårt att sova pga oro och ångest).
Se till att hon tar sin medicin och Pensolin.
Se till att hon inte gör något alls (vilket kommer vara det svåraste) och hålla ordning i huset.
Hålla henne sällskap (för hon gillar inte att vara själv).
Ha dörren öppen till mitt sovrum (något jag känner mig obekväm om) så att jag kan höra om hon behöver något.
Samt möjligen hjälpa henne på toaletten om hon blir värre.
Och kämpa mot den ångest detta nya ansvar ger mig!
Jag har aldrig förr haft så mycket ansvar för någon annan människa, och speciellt inte under så lång tid! Men det är något jag får kämpa mig igenom, för mammas skull. Har inte råd/tid att bryta ihop under press och ansvar.
Det hela kommer säkert gå bra, men det blir inte mycket semester för min del. Tanken var att jag skulle slappna av och vara för mig själv en stund men nu blir det raka motsatsen.
Men det finns inget att göra åt det och det hela är ingens fel. Och mamma är värt besväret efter alla år som hon har tagit hand om mig!
Som tur är så är hon inte så besvärlig när hon är sjuk, vilket vissa blir. Tvärtom så vill hon helst inte störa.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 October 2013 - 17:28
Jag är säker på att du är rätt man för jobbet. ![]()

Posted 04 October 2013 - 19:33
Nja, vet inte om jag skulle gå så långt.
Men tack! ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 October 2013 - 00:22
Du ska se att det kommer gå bra Cruz.
Man kan inte göra mer än sitt bästa och ofta så kommer man väldigt långt med det.
Och vi finns ju här för dig om du behöver. ![]()
Posted 05 October 2013 - 01:06
Jo, och det är jag tacksam för!
Kommer vara jobbigast de första dagarna (kommer vaka som en hönsmamma och inte kunna sova) men det kommer nog att gå bra.
Min bror och min syster bor ju granne så jag är inte helt ensam i det hela. ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 October 2013 - 22:34
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 06 October 2013 - 10:58
Det kommer gå finfint ska du se Cruz och jag hoppas din mor kryar på sej snabbt nu! ![]()
Posted 06 October 2013 - 14:20
Jo, det går bra. För bra, tillochmed, Vi ska kontakta läkaren i morgon och fråga om informationen verkligen stämmer för utöver att hon är trött så märks inget av att hon skulle ha över 200 grader i sänka och inflamation i hela kroppen. Hon har ingen feber, inte ont någonstanns, hostar inte och yrslen är nästan helt borta (och hon brukar få yrselattacker under perioder så det är igentligen inte ovanligt). JAG verkar vara sjukare än hon är.
Visst, hon har ju också rasat i vikt sedan Juli (12KG) utan igentligen ha kämpat så värst mycket för det mer än att ta lite mindre potatis och slutat äta naturgodis så det finns fler underliga saker. Speciellt då hon så länge jag minns har försökt att banta men aldrig har gått ner något.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 October 2013 - 00:33
Bra att din mamma är så pass alert och stabil. Det känns som att hon är stark och kommer att klara sig igenom det här på ett bra sätt med hjälp av er barn. ![]()
Posted 07 October 2013 - 15:09
Hon var hos Doktorn idag och de hittade inget fel på henne alls. Inga tecken på den gigantiska inflammation hon skulle ha i hela kroppen och sänkan hade på ett magiskt sätt sjunkit från över 200 till 5. Vi är minst sagt upprörda över det här och att mamma missade sin resa till Kreta pga vad som uppenbarligen var en dålig miss pga en dålig doktor. Hela inflammationen tog han från att det rasslade lite i lungorna när han lyssnade i fredags men idag är det inget fel med dem. Han har alltså "gissat" sig till en diagnos och förstört mammas semester och pappas 75-års firande. ![]()
Och som plus på det så har mitt Firefox slutet fungera! ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 07 October 2013 - 17:44
Verkligen trist Cruz. ![]()

Posted 07 October 2013 - 23:13
Bra att din mamma inte är så sjuk som man först befarade. Mindre bra att hon blev undersökt av en läkare som tydligen inte visste riktigt vad h*n gjorde. Tyvärr är det väl något som dom flesta av oss har råkat ut för en eller flera gånger i livet. ![]()
Posted 18 November 2013 - 14:22
Äntligen var min bror skuldfri efter de enorma skulder han drog på sig när han hade egter företag för 10 år sedan. Och det firar han med... att starta upp företaget igen.
Är jag verkligen den ända som tycker det hela låter som en dålig idé?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 December 2013 - 17:13
Förste December idag och jag har GLÖMT köpa Bamse-kalender och Kalle Anka-kalender.
Det är första gången sedan jag var typ 4 år som jag inte har någon. Känns konstigt... och tomt. ![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 December 2013 - 17:46
Posted 01 December 2013 - 18:02
Tveksamt om de säljs fortfarande, men jag ska se.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 December 2013 - 06:53
Hur gick det? Fick du tag i någon?