The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2
Posted 12 June 2008 - 21:52
Posted 12 June 2008 - 21:59
Sen skiter du på ren svenska i att kommentera på vad jag ser som kärnan av problemet, vilket är att Marvel äger alla dom här sakerna och gör nu sina egna filmer, men dessa är tillbakahållna av löjliga licensavtal. Men det är inget problem för dig, för du skiter ju i vilka problem det skapar, så länge du får som just du vill.
Posted 12 June 2008 - 22:15
Men jag är i alla fall delvis glad för att Sony är snikna nog att inte låna ut Spidey. För han är, som nämnts i andra serie-relaterade trådar, en ensamvarg och hör inte hemma i Avengers på heltid. Sen är det ju givetvis synd att det även hindrar att de kan göra några lite större filmer såsom ex. Galaktus etc, men som Kermit sa, ju fler kockar...
Se bara på X-men 3.
Men en liten mindre cameo eller ortsnamn hade ju inte skadat.
Edit; Lite små omformuleringar och tillägg
Edited by Hofling, 12 June 2008 - 22:26.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 12 June 2008 - 22:18
Jovisst, New Avengers säljer väl bra och att jämföra den serien med i alla fall Chuck Austens är ju tacksamt, då Austen var riktigt usel. Men Geoff Johns serier? Det måste vara ditt tycke som väger in där. Har inte läst dem, men har inte varit så värst imponerad av Bendis New Avengers personligen. Dessutom finns det decennier av bra Avengers-berättelser före Bendis kom och tog över sandlådan, så man kan ju jämföra med dem istället. Personligen tycker jag om Spider-Man bäst som han har varit i filmerna, en loserkille som bland annat har problem med hyran, och inte bor i ett lyxigt högkvarter med "the World´s Mightiest Heroes". Och Wolverine har ju som bekant fullt upp med soloäventyr och X-Men, mutant som han är. Det ska gå att göra bra historier i serier eller filmer med "de riktiga" Avengers, fast det är ju bara min åsikt.
Posted 12 June 2008 - 22:43
Likaså flera av Eternals som du nyligen läste om i Gaimans version förra året.
Sen var ju Beast t ex med i Avengers ett bra tag, långt innan Wolverine, bara för att ytterligare illustrera. Dock så finns det ju en viss premiss med att göra en film som baseras på grundarna, Hulk, Iron Man, Ant-man, Thor och Wasp ( Cap är inte en av grundarna, även om till och med jag trott det en gång). Vilket väl förefaller vara tanken just nu.
Grundidéen med Avengers är väl att dom ska slåss mot hot som ingen hjälte kan besegra ensam. Vilket ju betyder att nästan varje story med dom har en lätt crossover-aktig glöd över sig, då både den ena och den andra hjälten och skurken har en tendens att dyka upp, oavsett om dom är med i gänget eller ej. Seriens natur gör lätt att det blir så.
Och ja, det är inte bara mitt tycke som faller in gällande Geoff Johns Avengers. Hans story var inte alls lika roande eller hade samma framgång, trots att han försökte starta lite nytt, med t ex nya kostymer för Ms Marvel och Jack of Hearts.
The Hoff: Jag är lite förvånad att du inte har läst nånting av New Avengers, då karaktärerna och den ursprungliga uppställningen spelade en så stor roll i t ex Civil War.
Edited by PredaBot, 12 June 2008 - 22:50.
Posted 12 June 2008 - 23:04
Visst, grundidén är ju just "Earth's Mightiest Heroes" och att de samlas för hot de inte klarar av själv. Fast det finns fortfarande någon slags kärngrupp man förknippar med Avengers, eller hur? Trots att Cap som du säger inte var med från början brukar ju han, Iron Man, Thor, Hawkeye, Vision och till viss mån Hulk vara några som räknas som mest kända Avengers. Går att lägga till där, men förhoppningsvis går någon slags poäng fram. Man skulle ju kunna prata om olika medlemmar i Fantastic Four också, som Storm, Black Panther, Wolverine (ja, vad har han inte varit med i?), Ghost Rider, She-Hulk osv osv. Men jag vet inte...i alla fall jag vill ju helst se Mr Fantastic, Invisible Woman, Human Torch och Thing i den gruppen.
Tja, enligt vem var inte Geoff Johns historier mer roande? Låter som ditt tycke, och det är väl inget fel i det, du liksom jag får ju tycka vad du vill. Men det finns fortfarande decennier av enligt många lyckade och populära Avengers-historier långt före Bendis eller för den delen Johns fick lägga vantarna på serien.
Annars är jag och Hofling inne på samma spår här. Och det räcker att kolla på X-Men 3 eller för all del t om Spider-Man 3 för att se att om man blandar in för mycket i en och samma film kan det lätt bli rörigt, hafsigt och helt enkelt inte lika bra.
Kom igen, det finns hundratals Avengers-berättelser att ösa ur osm inspiration. Spider-Man har t ex inte kommit så långt i sin karriär egentligen, bara där finns det material till massa många filmer om de gör det inspirerat. Det finns inget behov att göra som med New Avengers, det finns berättelser så det räcker till.
Posted 13 June 2008 - 00:03
Och det är inte i mitt tycke endast, att Bendis har skrivit en mer underhållande Avengers, det är många som håller med mig, som du som bekant vet. ^^
Men jag måste dock klargöra här i slutet att jag inte anser att New Avengers - Breakout är rätt story för att börja Avengers med. Behövs nånting mer basalt, gärna helst baserat på kanske Ultimates och Avengers #1-5 från 60-talet istället.
Storyn som Marvel verkar luta lite grann åt just nu, att Avengers hittar Cap i Antarktis, i ett isblock och tinar upp honom, som en direkt fortsättning på Cap Am, ja den är faktiskt väldigt passande.
Edited by PredaBot, 13 June 2008 - 00:07.
Posted 13 June 2008 - 00:21
Jag hoppas verkligen att de väljer något mer basalt som du säger, det finns ingen anledning att blanda in Bendis (i mitt tycke) dynga i det här, och det pekar ju snarare på att det ska bli "de klassiska" Avengers.
Posted 13 June 2008 - 17:43
Green Carpet Interviews from The World Premiere of The Incredible Hulk!
Video interviews with Ed Norton, Liv Tyler, Ty Burrell, Tim Roth and the legend himself Stan Lee from the Green Carpet World Premiere of The Incredible Hulk.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 June 2008 - 19:51
Edward Norton vs. The Incredible Hulk!
Source: ABC
June 13, 2008
Edward Norton made a special appearance during last night's "Jimmy Kimmel Live: Game Night" primetime special. See how Norton reacts when parking lot security guard Guillermo tries to steal his lime-light as "The Incredible Hulk"!
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 June 2008 - 14:51
Nån som sett filmen förresten? Hade ju premiär igår, och jag har hört att den är ganska bra ändå, trots allt.
Posted 16 June 2008 - 12:20
Filmstalker - What did Norton add to Hulk?
Posted 16 June 2008 - 14:32
Aftonbladet - 3 av 5: "Grönt monster i ny förpackning"
Expressen - 2 av 5
Dagens Nyheter - 2 av 5
Svenska Dagbladet - 3 av 6: "Nortons Hulk blir gripande"
Snappade upp detta via ett annat forum, har således ingen koll på om det är 100% korrekt.
It seems Marvel is throwing in a lot of nods, cameos and easter eggs in their foray into films. We know Iron Man had a lot, including Captain America's shield . Well, it seems like they went the same way with TIH.
Things to watch for include:
A memo to Nick Fury
Dr. Samson written on paper
WWII Super Soldier program
Tony Stark scene
Stark Industries documentation in the opener
SHIELD database, SHIELD documents, etc.
Samuel Sterns
Stan Lee cameo *A very good one)
Bill Bixby TV show early on
Lou Ferrigno as a security guard
College reporters named Jack McGee and Jim Wilson
Serum cannister had name of it's inventor as well as being labeled Weapon Plus
Culver University similar to the Culver Institute where Bill Bixby's David Banner worked in the TV series pilot
This is the list thus far. There may be others as well.
Edited by Cartman, 16 June 2008 - 14:33.
Posted 17 June 2008 - 12:35
Jag har inte läst recensionerna i min förra post men jag tycker att SVD's citat är så passande, träffande och sätter pricken över i:et så som jag upplever filmen.
"Nortons Hulk blir gripande"
Detta är ingen vanlig actionstänkare rakt upp och ned. Visst det förekommer en hel del av den varan men överlag är detta en film som mer sätter människorna i fokus. Norton är riktigt bra som Banner, han ger karaktären det där lilla extra som gör att man verkligen lider med honom, man går igenom hans kval och tar in precis hur det känns att vara i samma situation. Samma sak gäller även för Liv Tyler som Betty, hon är inte bara en karaktär utan man går igenom hennes kval och får ett extra djup. Det är just den biten och deras gemensamma öde som verkligen berör i filmen och när sedan Banner förvandlas till Hulken då känner hur ont det gör. då är det nästan så att man tjippar efter andan i biosalongen, så påtagligt är det IMO. Han går från att vara människa till att bli ett jagat djur.
Vidare så är även Tim Roth som Emil Blonsky perfekt castad, jag var lite skeptisk även här med tanke på vad han har gjort för filmer tidigare och vilken typ av skådespelare han är, men han gör sin roll som galen (det är den bästa beskrivningen jag kan komma på) nästan helt perfekt. Även William Hurt som Ross är bra castad och ger en stabil insats.
Den andra biten som bli påtaglig i en sådan här typ av film är ju utan tvekan effekterna, det är oundvikligt att man tittar lite närmare på dom och det var här min andra stora farhåga låg, av dom trailers man sett så var en del bra men dom flesta mindre bra, det berodde på att effekterna (speciellt Hulken och Abomination) såg mindre bra ut och inte så övertygande som jag hade hoppats på. Även här så hade jag fel. Visst, i en del scener så ser både Hulken och Abomination riktigt suspekt ut och det känns lite för tillgjort och konstgjort IMO, men annars övertygar verkligen effekterna. Både på Hulken, Abomination men även många av dom övriga effekterna likaså.
Jag älskar scenen i slutet av filmen.
Abomination: Any last words General?
General Ross: ...
Hulk: HULK!!! .... SMASH!!!
Tror jag nöjer mig så för tillfället, måste samla tankarna lite. Men som sagt, filmen är VÄLDIGT bra och den blir lätt ett köp när den väl kommer på DVD/Blu-ray framöver.
Snappade upp detta via ett annat forum, har således ingen koll på om det är 100% korrekt.
It seems Marvel is throwing in a lot of nods, cameos and easter eggs in their foray into films. We know Iron Man had a lot, including Captain America's shield . Well, it seems like they went the same way with TIH.
Things to watch for include:
A memo to Nick Fury
Dr. Samson written on paper
WWII Super Soldier program
Tony Stark scene
Stark Industries documentation in the opener
SHIELD database, SHIELD documents, etc.
Samuel Sterns
Stan Lee cameo *A very good one)
Bill Bixby TV show early on
Lou Ferrigno as a security guard
College reporters named Jack McGee and Jim Wilson
Serum cannister had name of it's inventor as well as being labeled Weapon Plus
Culver University similar to the Culver Institute where Bill Bixby's David Banner worked in the TV series pilot
This is the list thus far. There may be others as well.
Höll ögonen på detta och dom jag kan bekräfta till 100% är följande: WWII Super Soldier program, Tony Stark scene, Stan Lee cameo, Bill Bixby TV show early on samt Lou Ferrigno as a security guard.
Se så, spring nu iväg och se filmen själva.
Edited by Cartman, 17 June 2008 - 12:53.
Posted 17 June 2008 - 16:08
Posted 17 June 2008 - 16:30
Länkar till lite recensioner i svensk media om någon är intresserad och vill läsa.
![]()
Aftonbladet - 3 av 5: "Grönt monster i ny förpackning"
Expressen - 2 av 5
Dagens Nyheter - 2 av 5
Svenska Dagbladet - 3 av 6: "Nortons Hulk blir gripande"
IRON MAN
Aftonbladet - 3 av 5
Expressen - 3 av 5
Dagens Nyheter - 2 av 5
Svenska Dagbladet - 3 av 6
Just mellan dessa alternativ så ser det ganska jämnt ut bland recensionerna.
Kritiker.Se är en bra sida att hitta sammanställningar av recensioner i svensk media på.
Edited by Cartman, 17 June 2008 - 16:31.
Posted 24 June 2008 - 14:28
SFX: the leading science fiction, fantasy and horror magazine >> Missing: The Incredible Hulk
Police in Lowell, Massachussetts are being bemused this week by the disappearance of a promotional statue advertising The Incredible Hulk. The statue, which stands at eight feet tall and has apparently been snapped off at the ankles because its base was bolted to a platform, was standing outside a local cinema when it was stolen.
According to the NY Daily News, Police Captain James McPadden says "the statue is probably some kid's bedroom", but adds that he thinks "more than one person was involved and that a car or pickup truck was needed to whisk it away". You think?
In any case, whoever is responsible, we bet they made their getaway carrying an incredible bulk.
Hoppas att personen i fråga har vänner och föräldrar(?) som kan hålla tyst. Inte så lätt att gömma den där precis."the statue is probably some kid's bedroom"
Posted 24 June 2008 - 20:51
HAR SETT FILMEN!
Och det stämmer nog det där att det finns flera rörande scener i Den Otrolige Hulk. Ofta är dom faktiskt underligt nog när Banner själv försvinner och hans stora gröna alter-ego kommer fram. Man känner verkligen för honom, och tycker synd om han, då han jämt jagas och prövas av en oförstående värld.
Särskilt scenen då han tagit Betty till grottan var stark för mig, för den visar verkligen hur världen ter sig för Hulk. Det är mycket som han inte förstår, men desto mer som han ser rakt igenom.
Utmärkt film. ^^ Får hoppas det blir en uppföljare, så att man kan få se mer av Hulk sannerligen färgstarka skurkgalleri.
Får avsluta med att säga att dom faktiskt verkligen gjorde ett bra jobb med att föra över Hulks styrka till bioduken. Dom få gånger som Banner inte kan hålla det som bor inom han instängt längre, så får man verkligen en känsla av att "It is GOD-like.."
Posted 25 June 2008 - 12:32
Får avsluta med att säga att dom faktiskt verkligen gjorde ett bra jobb med att föra över Hulks styrka till bioduken. Dom få gånger som Banner inte kan hålla det som bor inom han instängt längre, så får man verkligen en känsla av att "It is GOD-like.."
Så sant som det är sagt. Jag håller med.
Kul att du också gillade filmen, jag har mer eller mindre samma åsikter som dig kring filmen. Låt oss verkligen hoppas på fler filmer.
Posted 26 June 2008 - 22:05
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 28 June 2008 - 16:55
Varning för spoilers... typ.
http://thatguywithth...ws/458-the-hulk
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 14 August 2008 - 18:58
DVD: The Incredible Hulk Cover Art
The Incredible Hulk DVD cover art has been released, but no release date or specs have been given as of yet. The art does reveal that it will be a 3-Disc "Special Edition."
Posted 14 August 2008 - 19:29
Posted 15 August 2008 - 11:51
Posted 15 August 2008 - 21:12