Måste man ta och inskaffa... på nåt vis.
Iron Man
Posted 10 October 2008 - 19:10
Måste man ta och inskaffa... på nåt vis.
Posted 10 October 2008 - 23:23
Iron Man DVD Break Records - - ENewsI.com
IRON MAN has become the fastest-selling title in the two-year history of high-definition formats of Blu-ray and HD DVD. ROBERT DOWNEY JR's superhero film sold 500,000 in its first week on release and became the bestselling Blu-ray disc within 48 hours of hitting shelves on 30 September (08).
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 October 2008 - 02:59
Enastående resultat får man väl säga. =)
Posted 11 October 2008 - 08:33
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 18 October 2008 - 13:37
Jeff Bridges är skitcool, så cool har han inte varit sedan The Big Lebowski.
Robert Downey Jr är bra som Tony. Alldeles utmärkt faktiskt. Nu vill jag se mer av "Robban", visst dyker han upp i Hulk också eller är det bara ett elakt rykte? Sedan verkar ju Tropic Thunder skitkul!
Till och med Gwyneth Palthrow gör en bra insats.
Stan Lee gör Hugh Hefner bra,så pass bra att jag först trodde det var Hugh på riktigt.
Handlingen är helt ok även om jag blir lite trött på att araber är nutidens stora filmskurkar och slutet ärväl i ärlighetens namn inte heller det bästa.
Om man ska prata "serietidnings" filmer så slår den sig nog in på topp tio.
För övrigt undrar jag hur det kommer sig att han inte heter Stan Stark, Anthony Ark eller Tony Taylor. Alla (många) andra tidiga Stan Lee karaktärer har ju samma initialer i för och efternamn.
Posted 18 October 2008 - 14:22
Ja, Tony Stark dyker upp i Incredible Hulk också. Och vi har ju fler Iron Man att se fram emot.
Stan Lee spelar inte Hugh Hefner, utan en man som Tony misstar för Hugh. Fast ganska oviktigt.
Det är inte bara Stan Lees karaktärer, vi har ju t ex Wally West i DC, det var ganska typiskt superhjältar en gång i tiden. Men vem vet, Stan kanske ville bryta mot det här helt enkelt?
Posted 18 October 2008 - 14:30
Stan Stark låter däremot inte hälften så bra som Tony Stark...
Och det är väl inte bara Marvel och DC utan även gamla kära Disney (Donald Duck och Mickey Mouse).
Och sedan har vi ju Starke Staffan också
Jaså det är bestämt att ska bli upföljare? Redan igång?
Posted 18 October 2008 - 14:36
Jaså det är bestämt att ska bli upföljare? Redan igång?
Läs mer i spoilertråden för film 2. Tror väl inte att inspelningarna har startat än eftersom Robert spelar in Sherlock Holmes just nu, men ett releasedatum är satt till 7 Maj 2010 och ett byte bland skådespelarna är redan gjort.
Edited by Cartman, 18 October 2008 - 14:37.
Posted 18 October 2008 - 19:40
Handlingen är helt ok även om jag blir lite trött på att araber är nutidens stora filmskurkar och slutet ärväl i ärlighetens namn inte heller det bästa.
Nu var ju araberna i filmen inte enbart skurkar, utan även oskyldiga människor. Då tänker jag på Yinsen, som hjälpte Stark att fly ifrån grottan och byborna som Iron Man räddade från terroristerna och t.o.m. lämnade ledarens öde i deras händer. Dessutom var ju "huvudskurken" Obadiah Stane, som var både amerikan och krigsivrare, så det var lite mer blandat än bara "amerikaner=goda/araber=onda". Vet inte exakt hur spoilermässigt föregående mening var, men jag taggade den för säkerhets skull.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 17 November 2008 - 18:41
Downey Named EW's ''Entertainer of the Year'' - Marvel.com News
''Iron Man'' and ''Tropic Thunder'' performances cement top spot
Add Entertainment Weekly's "Entertainer of the Year" to Robert Downey Jr.'s remarkable 2008 accomplishments.
Downey, star of Marvel's summer blockbuster "Iron Man," topped the likes of Tina Fey, Michael Phelps, The Jonas Brothers, Facebook, "Mad Men's" Jon Hamm, Coldplay, Wall-E, Meryl Streep, Stephenie Meyer, the cast and crew of "The Dark Knight," and so many more!
"The Iron Man pulls off the greatest comeback in years," the magazine writes. You can read the article here.
Downey will be reprising his role as Tony Stark for 2010's "Iron Man 2" and he'll also don the gold and red armor for 2011's "The Avengers." We don't know about you, but we certainly can't wait for either!
Want to heap more rewards on "Iron Man" and Downey? YOU can help! Be sure to vote for them both in the People's Choice Awards!
Congratulations from everyone here at Marvel, RDJ!
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 November 2008 - 22:14
Efter 9/11 har väl Hollywood snarare gjort politiskt korrekta ansträngningar för att undvika svartmålning av araber & muslimer. Ett exempel är filmatiseringen av Clancyromanen Sum of All Fears, där islamistiska terrorister byttes ut mot nynazister.Handlingen är helt ok även om jag blir lite trött på att araber är nutidens stora filmskurkar...
... förmodligen inte ens araber utan pashtuner, vilket Afghanistans folkrikaste etnicitet kallas.Nu var ju araberna i filmen...
Posted 17 November 2008 - 23:10
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 20 November 2008 - 17:52
Film example: The film adaptation of Tom Clancy's The Sum of All Fears replaced the Muslim terrorists of the novel with neo-Nazis. According to the production staff, this was because shooting had actually wrapped on the film before 9/11, and, at the time, they felt the idea of a successful Muslim attack of that scale on the U.S. was far-fetched. It was apparently less farfetched to have the said neo-nazis be a bunch of wealthy businessmen, led by an Austrian billionaire, who hope to provoke a nuclear war between the USA and the Russian Federation in order to pave way for their takeover.
- Not that farfetched, actually. See this little tidbit about a similar plot from the 1930s (that apparently involved G.W. Bush's grandfather). No, I Am Not Making This Up.
On Topic:
The terrorist villains in the Iron Man movie are not only some fictional secular group, but they're secondary compared to the white western Corrupt Corporate Executive warmongering traitor in Tony Stark's company.
- Well, they may not actually mention Allah or being Muslim, but they're very clearly Middle Eastern. Although it is specifically stated that the bad guys speak lots of languages including Russian, Urdu, and Hungarian as well as Arabic.
- Note that these all-inclusive terrorists belong to an organization called the "Ten Rings." Hmm, who has ten rings and funds criminal activities?
-Sauron? No wait, that's 17 rings... 20 with the elves'.... Hrrrm. Half of Sauron?
Posted 24 November 2008 - 14:05