Elitserien 05/06
Posted 06 April 2006 - 21:47
Posted 06 April 2006 - 22:55
Jaaanne Saaandström gör hundratusen mål!Jan sandström gjorde mål i första landskampen. han gjorde 1+1.
FBK:s sista minut idag var bland det överjävligaste jag har sett.
Tur att man inte är HV-fan.
Och sedan måste jag kommentera Kermits kommentarer om "mer spridning" och "färre Norrlandslag" ...
Fatta att Luleå har 37 mil till närmaste bortamatch (MODO).
Och till det andra Norrlandslaget, Timrå, är det över 50 mil ...
Knappast någon derbykänsla där.
Och Brynäs räknar jag inte som något Norrlandslag, även om Gävle rent geografiskt ligger i Norrland ... det är helt enkelt för långt söderut (75 mil från Norrbottens stolthet).
Med Skellefteå i Elitserien får vi äntligen ett möte som verkligen kan kallas Norrlandsderby.
Med 13 mil mellan städerna kan luleborna äntligen åka iväg på bortamatch utan att behöva invänta organiserade bussresor via supporterklubben eller punga ut med dyra flygbiljetter.
Dessutom kan vi äntligen få lite folk på bortastå i Coop Arena.
Jag har varit på sex matcher i Coop denna säsong, och jag tror fanimej inte att jag såg en enda supporter till motståndarlagen!
Med AIK i Elitserien blir det ändring på det!
Och vad gäller J-20.
Luleå är absolut inte ett sämre lag än Linköping, men det är ju inte allid bästa laget vinner.
Första matchen spelade man ut LHC, vann skotten med förkrossande 42-20, men förlorade p.g.a. två skitmål och en storspelande LHC-målvakt.
I andra matchen, på bortaplan, fick man en domare som tog ut Luleåspelare i parti och minut, och t.o.m matchfunktionärerna gjorde sitt bästa för att störa luleiterna genom att tjafsa med dem i utvisningsbåset!
Nej ... jag är inte bitter.
Frölunda-FBK i SM-final.
Eftersom Färjestad går fetbort så håller jag mina tummar för Frölunda.
Posted 06 April 2006 - 23:35
Eftersom Färjestad går fetbort så håller jag mina tummar för Frölunda.
Bah....
Heja FBK!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 07 April 2006 - 05:17
Men ändå; sportsligt sett är det bra att alla lag har chans att komma upp till elitserien eller åka ur. Men hur bra är det för utvecklingen av sporten och publiktillströmningen med många lag från Norrland?
Färjestad går förresten fetbort i alla lägen.
Posted 07 April 2006 - 10:04
annars totalt sett en mycket bra säsong för oss
Tack till Roger Melin för denna tid
FBK:s sista minut idag var bland det överjävligaste jag har sett.
Tur att man inte är HV-fan.
Man trodde inte sina ögon som sagtojoj oj, vilket misstag björn melin. det var ju bara att lägga ner pucken men han dribblade istället fbk kontrade in segermålet med 7 sek kvar.
Nåväl...
*känner mej ridderlig, hade jag skrivit igårkväll så hade det blivit annat ljud i skällan
Grattis till finalplatsen Frölunda och Färjestad...
*postar med darrande händer*
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 07 April 2006 - 10:25
Hoppas nu att folk åtminstone kan unna Tommy Salo att han har spelat bra. En av sveriges bästa målvakter genom tiderna som har fått alldeles för mycket skit för ett enda misstag, där det dessutom inte borde ha varit avgörande ändå.
Posted 08 April 2006 - 13:03
Posted 08 April 2006 - 15:27
Posted 08 April 2006 - 21:34
Knappast någon som trodde det inför säsongen.
Grattis Linköping!
Nu vet jag inte exakt hur LHC:s J20-trupp ser ut, men förhoppningsvis kan den här framgången leda till att vi får se fler östgötar i deras A-lag i framtiden.
Hittills har det ju varit lite si och så med den saken.
En annan sak som måste uppmärksammas är att Luleås juniormålvakt Mattias Modig faktiskt fick lite speltid i A-landskampen mot Norge häromsistens!
Med endast två elitseriematcher under bältet (en från start + ett inhopp) blev LHF:s 19-årige tredjemålvakt alltså uttagen till Tre kronor, högst överraskande, och fick hoppa in i stället för Honken på slutet.
Han höll dessutom nollan under de sju minuter han spelade.
Visserligen var det Norge som stod för motståndet, men ändå.
Posted 08 April 2006 - 23:39
wow, det var överraskande.LHC svenska J20-mästare!
![]()
Grattis Linköping!
Edited by GaterGirl, 08 April 2006 - 23:40.
Posted 09 April 2006 - 16:54
Posted 09 April 2006 - 17:19
Posted 09 April 2006 - 20:11
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 April 2006 - 20:53
2. Det är en match i bäst av sju. Förra året förlorade Frölunda också match ett, för att sedan vinna fyra raka tämligen enkelt. Dessutom har Frölunda hemmafördel och det lär bli helt andra matcher i Göteborg.
3. En stad där Da Buzz och dansband är stort och där dansbandssångare sjunger nationalsången i början av matchen gör att jag inte på något sätt kan ta deras fulspelande hockeylag på allvar heller.
Posted 10 April 2006 - 08:43
Tackarwow, det var överraskande.
LHC svenska J20-mästare!![]()
Grattis Linköping!![]()
Annars, håller med föregående talare att första finalmatchen var intetsägande.........
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24
Posted 12 April 2006 - 20:47
Och dessutom har talangen Johan Ryno, som har omnämnts i den här tråden, skrivit på för Frölunda!
Posted 12 April 2006 - 22:23
Salo till VM!Nu fick Salo visa tivlarna.
"Jack Bauer"-24
Posted 12 April 2006 - 22:42
Posted 14 April 2006 - 10:48
Posted 14 April 2006 - 11:43
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejLuleås Karl Fabricius förhandlar med Frölunda:
http://expressen.se/...ly.jsp?a=565216
Posted 15 April 2006 - 14:06
Posted 15 April 2006 - 21:07
Posted 18 April 2006 - 12:03
Posted 18 April 2006 - 20:22
Posted 18 April 2006 - 20:58