Lost Säsong 2
Posted 09 March 2006 - 07:50
last.fm Filmtipset
Posted 09 March 2006 - 15:38
tror att charlies "hat" mot locke kommer bli ödesdigert senare i serien.
Jon var namnet:
Posted 09 March 2006 - 18:51
Var det ingen annan som tappade hakan när Ana-Lucia inte kunde skilja på Scott och Steve, när hon inte var med från början i den gruppen och skämtet med att blanda ihop dem knappast kunde beröra henne, då hon aldrig träffat dem tillsammans?
Det är sådana tillfällen som får Marie att hånskratta och hojta "Glitch!" åt tv:n.
Posted 09 March 2006 - 20:47
Jag håller med dig om att ingen är genomgod eller -elak och så är det ju irl också. Ett positivt drag i karaktärsteckningarna. Man slipper se ultraklichéerna med skurken som blänger under lugg eller den lilla ängeln som inte kan säga eller göra en enda sak fel. Så jag håller nog inte med om att unvikandet är en kliché i sig.
Till en början var det naturligt. Men nu verkar det nästan ansträngt och då känns det till slut förutsägbart.
Generellt är det ett bra drag, dvs att inte utmåla karaktärer i svart-vit skala, för det känns rätt trist.
Jag hoppas att de inte bara tänker pengar men jag är rädd för att det är där vi har hamnat. Pengar brukar i regel gå före konstnärliga ambitioner.
Posted 16 March 2006 - 07:54
last.fm Filmtipset
Posted 16 March 2006 - 08:28
helt klart att den fångna typen er en av The Others, han ser skum ut och hans story er för välgjort att vara sann.
Och Sayid har rätt , de andra värker ha glömt vad som hände Charlie och Claire !! kanske dags de minns det ?
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 16 March 2006 - 10:00
Så han har träffat Kates pappa i Irak?
Den där "ballongflygaren" var en hal typ, jag tror inte heller att han är något annat än en av The Others. Det hela ger mig iaf en del att fundera över vad och vilka The Others egentligen är. Och om ön och hela scenariot bara är ett psykologiskt experiment. Men då kommer ju frågan hur långtgående det egentligen är, med tanke på de olika personernas kopplingspunkter långt i förväg ... Scary.
Apropå de båda tortyrscenerna i det här avsnittet: Ska det vara någon sorts legitimisering av USA:s behandling av fångarna på Guantanamo och andra hemliga läger?
Posted 16 March 2006 - 10:37
Posted 16 March 2006 - 10:56
Sawyer fick återigen visa upp sig från sin känsligaste sida
Jaså det var Kates pappa !! det fattade min son , men inte jag
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 16 March 2006 - 11:55
Gårdagens var inte lika underhållande men en hel del hände, en ny skum typ dök upp som kanske är "the others" eller inte. Men har de inte redan haft en tillbakablick som visar att Sayid behärskar tortyr etc.
Hann verkligen Locke slå in koden eller gick han inte över tiden någon sekund? Och vad var det för mystiska symboler som dök upp istället för siffror?? Hann uppfatta något fågelliknande, påminde lite om egyptiska hieroglyfer.
Edited by Walker, 16 March 2006 - 11:56.
Posted 16 March 2006 - 14:36
trodde sayid skulle göra lite schysstare saker, med tanke på hans tortyr av sayid med grejorna under naglarna. usch usch
låter väldigt otroligt att den nya snubben inte skulle vara others, men sayid var ju inte helt opartisk med tanke på att han förlorat shannon vilket märktes tydligt.
Jon var namnet:
Posted 16 March 2006 - 15:13
Sawyer och grodan ja ... *suck* Fjantig storyline och varken han eller Hurley spelade den med någon som helst övertygelse. Vad man gör för att synas på tv ...
Förresten var den där lövgrodan av samma skarpt färgade typ som indianerna i Amazonas använder för att förgifta sina pilar. Slemmet de har på ryggen innehåller ett gift som förlamar den som tar i det. Även människor. Curare heter det i sin giftform.
Edited by Marie Morot, 16 March 2006 - 15:14.
Posted 23 March 2006 - 09:33
Spännande avsnitt
Undar vad det med barnet egentligen som är så viktigt, tänker på Charlies beteende för några avsnitt sen då han skrek om man måste skydda barnet.
Locke flippar lite på slutet då Henry försöker slå split mellan Jack och Locke...
Tight och bra
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 23 March 2006 - 10:17
de här flashbacksen är ju klart mer spännande än de vanliga
Jon var namnet:
Posted 23 March 2006 - 10:47
last.fm Filmtipset
Posted 23 March 2006 - 11:24
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 23 March 2006 - 11:46
Undrar hur det går med Hurley och den där tjejen vad-hon-nu-heter, de verkar ha blivit rätt så bundis.
Nån som förstår vad det där med skäggtofsen Eko klippte av handlade om? Ännu en religiös pryl?
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 23 March 2006 - 12:18
Apropå Lockes utbrott i bunkern - när Echo kommer för att prata med Henry varnar de honom för att Henry är smart. Han avslöjar också för Locke att han hör mycket av det som sägs utanför hans dörr. Och ändå låter sig Locke manipuleras så enkelt ...
Iofs så har de varit under stark press på ön nu i många dagar. Hur lång tid är det nu? 50-60 dagar? (Att Aaron är 5-6 månader får vi bortse ifrån.
Posted 23 March 2006 - 12:45
Problemet för fyran är att de har kommit ifatt USA. Så de är nog tvungna att ta ett uppehåll nu. Avsnittet efter det vi såg i går på fyran gick i USA samma dag.
OK...jag var inne och kollade på http://www.epguides.com/ (en grymt bra och användbar sida, lite ful dock
last.fm Filmtipset
Posted 23 March 2006 - 13:07
Posted 05 April 2006 - 21:26
Jon var namnet:
Posted 05 April 2006 - 21:37
Nummer 2: som den kidnappade säger: OM han nu är en av The Others... så skulle han ju naturligtvis försöka lura de andra i en fälla... va faan tänkte den annars så klipske sayid med??? Eller har han också ett par ess i rockärmen (t-shirten)??
Posted 05 April 2006 - 21:51
last.fm Filmtipset
Posted 05 April 2006 - 22:12
Och vad var det för mystiska symboler som dök upp istället för siffror?? Hann uppfatta något fågelliknande, påminde lite om egyptiska hieroglyfer.
Det var hieroglyfer och om man jämför med dem för att få en översättning blir budskapet troligtvis följande:
"Cause to die"
Go figure. Tror inte det är något positivt.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 05 April 2006 - 22:48
liten gäspning ändå...
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24